dTd Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Hei!! etter flere timer med slit og svette så har jeg endelig montert mitt første vannkjølingssett. som ventet så oppstod det en liten vannlekasje til å begynne med men den ble fort fikset. det så ut som om det kom vann inn i agp sokkelen, så jeg lurer på hvor lenge bør jeg vente med å sette på strøm til hk og skjermkortet og de andre komponentene før jeg er sikke på at vannet har tørket. lurer også litt på om det i det hele tatt kommer til å fungere. har kun hatt strøm til pumpa og vifta etter å ha satt inn vannkjølinga. lurer også på hvordann jeg skal fjerne luftboblene? jeg kan se noen i cpu blokka Endret 22. juni 2005 av wappyteam Lenke til kommentar
galskab Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 luft boblene kan du jo prøv ved å dunke/snu på den... Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvis du tar støvsugern på AGP porten burde alt vannet bli borte. Funker det ikke da så er det nok defekt. Mitt system har tålt liter med vann på seg Lenke til kommentar
dTd Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 jeg har latt pcn stå uten strøm over natta trur dere det er tørt da? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hvis du kan vente en dag til (vel, det er jo i dag da...) så er du mer sikker. Det beste man kan gjøre med vannlekkasjer utover å kutte strømmen så fort som mulig, er å skylle de våte komponentene med isopropanol eller rødsprit. Da tørker det fortere, og man får også fjernet eventuelle forurrensinger i kjølevannet. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg har et skjermkort som fucka seg etter noe jeg tror er vann fra en lekasje. Kan det hjelpe noe nå da om jeg vasker det med rødsprit? Eller isopropanol? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 jeg ventet over natten jeg bare så funka det dagen etterpå er fornøyd med vannkjølinga!! har været oppe i 43 grader på overklokka cpu en gang da var det nesten 30 grader inne på romme mitt og viftene går på laveste hastighet Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg har et skjermkort som fucka seg etter noe jeg tror er vann fra en lekasje. Kan det hjelpe noe nå da om jeg vasker det med rødsprit? Eller isopropanol? Hvis skjermkortet allerede er ødelagt, er det ingenting å hente med en vask... Men hvis det har oppstått synlig irr på eller i mellom komponenter, så kan du ta iso eller rødsprit på en bommulspinne og vaske forsiktig til det er rent og pent. Hvis det er veldig trangt kan du kjøpe elektronikkrens på sprayboks. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg er ikke helt sikker på at det er ødelagt. Det er jo verdt et forsøk eller hva? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Wooohoo, bare lot det tørke et par dager så funka det Det var da ikke ødelagt Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 aldri bruk støvsuger!. statisk elektrisitets monster nr.1. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Joo bruk støvsuger, bare ikke berør med metall. Da kan man jo evntuelt bare tape over metallet. Det funker bra så lenge du bare beskytter mot statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Er vel en del som har greid å fått med seg kondensatorer og jumpere ved bruk av støvsuger i PCer... Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hmm, trodde da hvertfall kondenastorene ville holde, loddet så dårlig da? Jumperene mine sitter hvertfall godt nok Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hmm, trodde da hvertfall kondenastorene ville holde, loddet så dårlig da? Jumperene mine sitter hvertfall godt nok Er visst noen kondensatorer som ikke er loddet fast, vet dog ikke om det er så vanlig på skjermkort, da... Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Alldri sett en kondensator som ikke er loddet fast på noe som helst av datakomponenter. Men kan jo være, men med støvsugeren mente jeg egentlig i AGP og PCI portene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå