Gå til innhold

vann lekasje hvor lenge bør det tørke?

Anbefalte innlegg

Hei!!

etter flere timer med slit og svette så har jeg endelig montert mitt første vannkjølingssett. som ventet så oppstod det en liten vannlekasje til å begynne med men den ble fort fikset.

det så ut som om det kom vann inn i agp sokkelen, så jeg lurer på hvor lenge bør jeg vente med å sette på strøm til hk og skjermkortet og de andre komponentene før jeg er sikke på at vannet har tørket. lurer også litt på om det i det hele tatt kommer til å fungere. har kun hatt strøm til pumpa og vifta etter å ha satt inn vannkjølinga.

lurer også på hvordann jeg skal fjerne luftboblene? jeg kan se noen i cpu blokka

Endret av wappyteam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan vente en dag til (vel, det er jo i dag da...) så er du mer sikker. Det beste man kan gjøre med vannlekkasjer utover å kutte strømmen så fort som mulig, er å skylle de våte komponentene med isopropanol eller rødsprit. Da tørker det fortere, og man får også fjernet eventuelle forurrensinger i kjølevannet.

:)

Lenke til kommentar

jeg ventet over natten jeg bare så funka det dagen etterpå :thumbup: er fornøyd med vannkjølinga!! har været oppe i 43 grader på overklokka cpu en gang da var det nesten 30 grader inne på romme mitt og viftene går på laveste hastighet :D

Lenke til kommentar
Jeg har et skjermkort som fucka seg etter noe jeg tror er vann fra en lekasje. Kan det hjelpe noe nå da om jeg vasker det med rødsprit? Eller isopropanol?

Hvis skjermkortet allerede er ødelagt, er det ingenting å hente med en vask...

Men hvis det har oppstått synlig irr på eller i mellom komponenter, så kan du ta iso eller rødsprit på en bommulspinne og vaske forsiktig til det er rent og pent. Hvis det er veldig trangt kan du kjøpe elektronikkrens på sprayboks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...