TEE Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Tipper det er 5 års reklamasjon... En lader er tenkt brukt mer enn 2 år.... Spesiellt siden det ikke er noen bevegelige deler burde det være en grei sak å si at du reklamerer og får en ny lader Det er ekstremt vanskelig å få godkjent på lader eller batteri over 2 år. Men det er jo ikke forbudt å prøve Lenke til kommentar
31137 Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Tok litt lengre tid enn antatt, men har ihvertfall fått ringt HP. Greit nok at de ikke dekker laderen, men kundeservice burde de ha lært seg. Etter å ha forklart saken, spurte jeg om HP mente at man ikke kunne regne med at laderen virket i lengre enn 1 år. Og det mente de. Når jeg spurte om kjøpsloven ikke gjaldt, så fikk jeg beskjed om å lese kjøpsloven skikkelig(mens han lo av meg) for der stod det at jeg kun hadde 1 år garanti. Da jeg prøvde meg på å si at kjøpsloven ikke har tilbakevirkende kraft, altså det er den gamle kjøpsloven som gjelder for kjøpet av PC'en så lo han bare av meg enda en gang og sa dette måtte jeg gå å plage en forhandler meg isteden. Så sånn endte den saken. Stusselig fyr ihvertfall, sikkert sint fordi han ikke har ferie Lenke til kommentar
sandsvalen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Tok litt lengre tid enn antatt, men har ihvertfall fått ringt HP. Greit nok at de ikke dekker laderen, men kundeservice burde de ha lært seg. Etter å ha forklart saken, spurte jeg om HP mente at man ikke kunne regne med at laderen virket i lengre enn 1 år. Og det mente de. Når jeg spurte om kjøpsloven ikke gjaldt, så fikk jeg beskjed om å lese kjøpsloven skikkelig(mens han lo av meg) for der stod det at jeg kun hadde 1 år garanti. Da jeg prøvde meg på å si at kjøpsloven ikke har tilbakevirkende kraft, altså det er den gamle kjøpsloven som gjelder for kjøpet av PC'en så lo han bare av meg enda en gang og sa dette måtte jeg gå å plage en forhandler meg isteden. Så sånn endte den saken. Stusselig fyr ihvertfall, sikkert sint fordi han ikke har ferie Hei, jeg var ute for det samme;Omforeren røyk, fikk beskjed om at dette var en forbruksdel. Jeg påstod da at dette var en elektrisk artikkel som skulle være godkjent av NEMKO og følglig var ment å skulle vare i mer enn to år og jeg sa videre at jeg godt kunne bruke litt av tiden min og butikkens på frem-og-tilbake-skriving med forbrukerrådet og butikken osv. Så fikk jeg tilsendt en ny. Du kan jo prøve forbrukerrådet og høre hva de sier;Jeg mener det er stor forskjell på batterier og varer som skal kobles direkte til el-nettet, hva krav til varighet angår. Lykke til. Lenke til kommentar
31137 Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Hei, jeg var ute for det samme;Omforeren røyk, fikk beskjed om at dette var en forbruksdel. Jeg påstod da at dette var en elektrisk artikkel som skulle være godkjent av NEMKO og følglig var ment å skulle vare i mer enn to år og jeg sa videre at jeg godt kunne bruke litt av tiden min og butikkens på frem-og-tilbake-skriving med forbrukerrådet og butikken osv. Så fikk jeg tilsendt en ny. Du kan jo prøve forbrukerrådet og høre hva de sier;Jeg mener det er stor forskjell på batterier og varer som skal kobles direkte til el-nettet, hva krav til varighet angår. Lykke til. Jøss. Og garanti tiden din var også ute? Altså eldre enn 2 år? Skal høre med butikken som solgte PC'en. Lite lyst til å punge ut 900kr akkurat nå Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 En kommentar til selve feilen: Nå har jeg ikke mye greie på strømforsyninger, men jeg hadde lignende symptomer en gang. Jeg vet ikke hva slags strømkabel HP bruker, om den er løs eller ikke, og om det er en jordet kabel en eller bare en "reiseradiokabel" med flatt topinns støpsel. Hvis det er sistnevnte så finnes de i flere utgaver beregnet på ulik max belastning. Noen av dem tåler mindre enn 1 ampere. Jeg hadde en bærbar en gang hvor strømkabelen ble forbyttet til en som ikke var ment å transportere så mye strøm som strømforsyningen trengte. De ser helt like ut så jeg merket ikke at noe er galt før det begynte å "ryke" av strømforsyningen. Da var det bare å kjøpe ny... Geir Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Tok litt lengre tid enn antatt, men har ihvertfall fått ringt HP. Greit nok at de ikke dekker laderen, men kundeservice burde de ha lært seg. Etter å ha forklart saken, spurte jeg om HP mente at man ikke kunne regne med at laderen virket i lengre enn 1 år. Og det mente de. Når jeg spurte om kjøpsloven ikke gjaldt, så fikk jeg beskjed om å lese kjøpsloven skikkelig(mens han lo av meg) for der stod det at jeg kun hadde 1 år garanti. Da jeg prøvde meg på å si at kjøpsloven ikke har tilbakevirkende kraft, altså det er den gamle kjøpsloven som gjelder for kjøpet av PC'en så lo han bare av meg enda en gang og sa dette måtte jeg gå å plage en forhandler meg isteden. Så sånn endte den saken. Stusselig fyr ihvertfall, sikkert sint fordi han ikke har ferie Sikker på at du snakket med en tekniker? Den historien der hørtes veldig merkelig ut. Var du i det hele tatt forbi første linje? Dersom du forlanger at en tekniker skal sende saken som reklamasjon, skal han bare be deg om å fakse inn kvitteringen på maskinen og sende saken videre i systemet. Den tekniske delen av saken skal vurderes, og så sendes det til reklamasjonsavdelingen. Og jeg kan garantere at ingen av teknikerne påstår at kjøpsloven gir deg ett års garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå