31137 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Satt nettopp å surfet på hw.no på en bærbar jeg lånte av søskenbarnet mitt ( HP Pavilion zx5000). Kjente litt rar lukt og plutselig stod det sort røyk ut av laderen(altså omformer biten) Er dette deler som kan ryke eller?? Laderen hadde stått i i ca 1 time. Må vel kjøpe en ny til fetteren min nå Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Tviler sterkt på at det kan repareres. Er ikke annet å gjøre enn å kjøpe ny, og desverre er strømforsyninger til bærbare som regel ganske kostbare! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Er dette deler som kan ryke eller?? Det som skjedde er vel ett tegn på akkurat det Kan det være kortslutning, que? Selv om den fremdeles fungerer er det vel tryggest å kassere den og kjøpe ny... brannsikkerhet osv. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Du får kjøpt generiske kraftforsyninger mange steder, f.eks på Komplett.no Selv så har eg en Vanson 12V adapter(Kjøpt på Clas Ohlson) og en 220 -> 12V adapter liggende. (Vanson'en brukes i bilen, og den andre er i tilfelle den originale kraftforsyninga ryker) Lenke til kommentar
31137 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Er dette deler som kan ryke eller?? Det som skjedde er vel ett tegn på akkurat det Kan det være kortslutning, que? Selv om den fremdeles fungerer er det vel tryggest å kassere den og kjøpe ny... brannsikkerhet osv. Må vel ha vært kortslutning, men skjønner ikke hvordan da det elektrisk på den siden av huset nettopp er montert av elektriker, og jeg sjekke etterpå med multimeter om strømmen ut av kontakten var rett(noe den var) Men satan, hvor dyre de var da: 902,-?? Drøyt... Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Satt nettopp å surfet på hw.no på en bærbar jeg lånte av søskenbarnet mitt ( HP Pavilion zx5000).Kjente litt rar lukt og plutselig stod det sort røyk ut av laderen(altså omformer biten) Er dette deler som kan ryke eller?? Laderen hadde stått i i ca 1 time. Må vel kjøpe en ny til fetteren min nå Sjekk serienummeret på maskina på www.hp.com og finn ut om det framleis er garanti på maskina. Er den under garanti kontaktar du HP support og ber om ny ladar. Du bør uansett ta kontakt med HP support, det er slett ikkje umogleg at dei kan gi deg ny ladar. Maskiner og straumforsyningar som går opp i røyk er noko man bør ta alvorleg, og det gjer HP. Er det eit kjent problem har dei truleg ein servicenote på det. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Må vel ha vært kortslutning, men skjønner ikke hvordan da det elektrisk på den siden av huset nettopp er montert av elektriker, og jeg sjekke etterpå med multimeter om strømmen ut av kontakten var rett(noe den var) når det er laderen som begynner å ryke regner jeg med at kortslutninga var inni selve laderen. Dersom det ikke har hendt noe spesielt med den (ramlet i gulvet, kommet vann/væske inni den osv) bør det være dekket av garantien... Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 hei laptopen til en klassekompis av meg har det nesten på samme måten. han har en Compaq armada 1500c tror jeg det var. begynner å dra på åra den også . uannsett. jeg kom på skolen på mandag og så at han holdt på med pc`en sin. så hørte vi en slags klapre lyd fra strømforsyningen, dvs. laderen. (er ikke helt sikker på hvilken lyd det var for den kan ikke foklares ) jeg dreit i alt han holdt på med (håper ikke det var noe viktig ) og slo av pc`en. trakk ut kontakten, fy som det lukta av både pc`en og strømforsyninga. huff, men da jeg venta et lite 2 minutt og satte den i igjen så funka det greit. men å la maskina stå på mens strømforsyninga kommer med slike lyder er direkte brannfelle. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 en annen ting: hvorfor skulle du låne pc`en til søskenbarnet ditt da? har du ikke pc selv? Lenke til kommentar
henrien Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Dette skjedde med meg og. Det kom svart røyk ut trafoen. Det merkelige var at trafoen fungerte helt fint etterpå men batteriet/en krets på HK som styrer batteriet sluttet å fungere. Pc'en fungerer helt som normalt dersom jeg har den koblet til nettstrøm, men den slår seg momentant av dersom jeg tar ut støpselet fra kontakten. Dette var en DELL pc. kontaktet dell g fikk ny pc i posten uten noe pes. Lenke til kommentar
31137 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 en annen ting: hvorfor skulle du låne pc`en til søskenbarnet ditt da? har du ikke pc selv? Faktisk så har jeg ikke PC for tida Den stajonæren står i leiligheten min, og nå er jeg hjemme hos foreldrene mine. Låner PC siden jeg er mye på farta og trenger en bærbar... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ring 815 62070 på mandag, og snakk med en av teknikerne. Ta gjerne et par bilder du kan sende med av adapteret, så blir det vurdert i løpet av maks 2 dager om du får et nytt adapter. Lenke til kommentar
31137 Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Ring 815 62070 på mandag, og snakk med en av teknikerne. Ta gjerne et par bilder du kan sende med av adapteret, så blir det vurdert i løpet av maks 2 dager om du får et nytt adapter. Skal prøve det. Pratet med de på garanti/reklamasjons avdelinga i går, men etter den samtalen fant jeg ut at HP ikke tar ansvar dersom deres produkter begynner å brenne etter av reklamasjonstiden er gått ut. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvor gammel er maskinen egentlig hvis det er snakk om at reklamasjonstiden er ute? ZX-serien skal da ikke være så uhorvelig gammel. Lenke til kommentar
31137 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Hvor gammel er maskinen egentlig hvis det er snakk om at reklamasjonstiden er ute? ZX-serien skal da ikke være så uhorvelig gammel. Reklamasjonstiden er 2 år. Denne maskinen tror jeg er 3 år gammel.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Er vanskelig å få godkjent reklamasjoner på lader/batteri etter 2 år ja. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) er det ikke 2 års garanti og 5 års reklamasjon http://www.dinside.no/php/art.php?id=6891 Endret 26. juni 2005 av Fumle Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) HP har ett års garanti. Batteri og strømadapter regnes også som forbruksdeler, og derfor er det også veldig vanskelig å få akseptert en reklamasjon når det har gått over 2 år. Slik som her må det nok kunne vises fysiske skader på klær, innbo eller person for å få noe. Litt gammel artikkel også. Kjøpsloven brukes ikke for forbrukerkjøp lenger. Der er det Forbrukerkjøpsloven som gjelder. Endret 26. juni 2005 av TEE Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 HP har ett års garanti. Batteri og strømadapter regnes også som forbruksdeler, og derfor er det også veldig vanskelig å få akseptert en reklamasjon når det har gått over 2 år. Slik som her må det nok kunne vises fysiske skader på klær, innbo eller person for å få noe. Litt gammel artikkel også. Kjøpsloven brukes ikke for forbrukerkjøp lenger. Der er det Forbrukerkjøpsloven som gjelder. Ikkje dersom kjøpet blei foretatt i gyldigheitsområdet for den gamle kjøpsloven. Og sidan det i dette tilfellet blei foretatt for tre år sidan så er det vel den gamle kjøpslova som gjeld. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Tipper det er 5 års reklamasjon... En lader er tenkt brukt mer enn 2 år.... Spesiellt siden det ikke er noen bevegelige deler burde det være en grei sak å si at du reklamerer og får en ny lader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå