Gå til innhold

Vise filmer på TV`n???


Pettern21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å vise filmer, eller noe som helst fra PCen din på en TV trenger du et skjermkort med TV-ut. De fleste av dagens grafikkort har dette (ikke alle..) Hvis du har et grafikkort med TV-ut så er det egentlig bare å koble sammen kabelen mellom TVen og grafikkortet. Lyden kan du gjøre som du vil med, men jeg ville koblet den i en forsterker hvis du har det.

 

Dings.

Lenke til kommentar

Kan dette kortet brukes til å koble pcen opp til tv, slik at jeg kan se filmene jeg laster ned på TV???

 

 

 

Abit Siluro Geforce2 MX-200 32MB med TV-Out

 

Dette er brikken for konsummarkedet. Brikken har alle GeForce2 finessene noe som gjør den egnet til spill og arbeid. Med bare noe redusert hastighet i forhold til resten av familien, tilsier prisnivået at man får enormt mye for pengene.

 

 

Spesifikasjoner

nVIDIA GeForce2 MX-200 GPU

32 MB Ram

175MHz Memory Clock

256-bit 3D and 2D graphic accelerator

AGP 4X

Integrated second-generation transform and lighting engines

FSAA via drivere

700M texel fill rate

1.3 GB/second memory båndbredde

DVD MPEG-2 hardware-akselerasjon

TV-ut (S-VHS og RCA utganger)

 

 

Merknader

Støttede API:

OpenGL ICD for Windows 9X/ME og Windows NT

DirectX 5.0, 6.0, og 7.0

Støtter:

Windows 95

Windows 98

Windows ME

Windows NT4.0

Windows 2000

Kortet har S-VHS og RCA tv-utganger

Lenke til kommentar

Quote:


Pettern21 skrev (2002-07-24 13:25):

Dvs. at det kortet som jeg har valgt å beskrive her, det er BRA nok til å vise filmer ifr aPC til TV, med "grei" bildekvalitet?!?


Riktig?, eller har jeg misforstått HELT!!!


 

til å spille av film er kortet bra. Du vil merke lite forskjell på TV-ut funksjonen på dette kortet og f.eks. MX400 koret. Men skal du bruke pc'en til andre grafikk-hungrige ting som spill o.l. kan det lønne seg å gå opp i ytelse. Jeg tror det var kortet generelt Dings refererte til nå han sa at det finnes adskillige bedre kort. Men det kan jo lønne seg å tenke litt mer på hva man skal bruke pc'en til annet enn å se på film. Det kan hende du "sparer" penger på å legge litt mer i det med en gang.

Lenke til kommentar

Uff, vet ikke hva jeg skal velge, dere sier jo forskjellig alle sammen nesten, bruker jo bare pcen til surfing og slike ting, spiller ikke, og det er garantert bedre det enn det skjermkortet jeg har ifra før.

 

Jeg har en IBA Aptiva som er 3 år gammel, skjermkortet er vel bedre enn det jeg da har ifra før???

 

Så da er det jo greit, spør du meg!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 13:25, Pettern21 skrev:

Dvs. at det kortet som jeg har valgt å beskrive her, det er BRA nok til å vise filmer ifr aPC til TV, med "grei" bildekvalitet?!?


 

Ja!!!!!!!!!!!

 

Quote:


Riktig?, eller har jeg misforstått HELT!!!


 

Ja!!!!!!! Nei!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Pettern21:

 

Hvilken Aptiva modell er det (står på forsida en plass tror jeg)? Eller vet du vilket skjermkort du har nå? Så kan vi finne ut om du har tv-ut eller ikke, og om pc'n har en slik AGP port.

 

Har selv en Aptiva som er rundt tre år gammel og den har et TNT2 kort med tv-ut, det er med andre ord mulig at du kanskje har Tv-ut på skjermkortet du har nå :smile:

Lenke til kommentar

Du har en pc med p2 450mhz 12gb hd og 128mb ram vil jeg tro...

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/DETR-42ZSC...pe=&subtype=Cat

 

på din pc er det også en agp slot, så du kan fint bruke skjrmkort med denne type tilkobling..

 

Dette skjermkortet kan du snappe opp for 879kr på komplett

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

Det er et ati radeon 7500.. Ati har lenge bevist at de har en av markedets beste tv-ut funksjoner, med best bilde...

 

Kortet gir også bedre kvalitet på 2d enn geforce.. Så til ditt bruk vil det være et godt valg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...