Pettern21 Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hei!!! Er det mulig å vise filmer man har lastet ned ifra Nettet på TV`n??? Må man ha ett skjermkort me TV ut eller noe sånt??? Hvor mye koster slikt, og hvor får man kjøpt det hen? Og hva avgjør hvor bra bildet blir når det blir visst på TV`n??? Lenke til kommentar
Dings Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 For å vise filmer, eller noe som helst fra PCen din på en TV trenger du et skjermkort med TV-ut. De fleste av dagens grafikkort har dette (ikke alle..) Hvis du har et grafikkort med TV-ut så er det egentlig bare å koble sammen kabelen mellom TVen og grafikkortet. Lyden kan du gjøre som du vil med, men jeg ville koblet den i en forsterker hvis du har det. Dings. Lenke til kommentar
Pettern21 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Men, er det noen som vet hvor mye slike skjermkort koster?, og hvor får jeg kjøpt det???? Lenke til kommentar
Coderz Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Du får kjøpt dem over alt f.eks komplett.no eller pcutstyr.no. De kan koste fra 500 og oppover. Lenke til kommentar
Pettern21 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Kan dette kortet brukes til å koble pcen opp til tv, slik at jeg kan se filmene jeg laster ned på TV??? Abit Siluro Geforce2 MX-200 32MB med TV-Out Dette er brikken for konsummarkedet. Brikken har alle GeForce2 finessene noe som gjør den egnet til spill og arbeid. Med bare noe redusert hastighet i forhold til resten av familien, tilsier prisnivået at man får enormt mye for pengene. Spesifikasjoner nVIDIA GeForce2 MX-200 GPU 32 MB Ram 175MHz Memory Clock 256-bit 3D and 2D graphic accelerator AGP 4X Integrated second-generation transform and lighting engines FSAA via drivere 700M texel fill rate 1.3 GB/second memory båndbredde DVD MPEG-2 hardware-akselerasjon TV-ut (S-VHS og RCA utganger) Merknader Støttede API: OpenGL ICD for Windows 9X/ME og Windows NT DirectX 5.0, 6.0, og 7.0 Støtter: Windows 95 Windows 98 Windows ME Windows NT4.0 Windows 2000 Kortet har S-VHS og RCA tv-utganger Lenke til kommentar
Dings Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Ja, men det finnes jo adskillige bedre kort enn det du valgte. Men, det kan fint brukes, for som du ser så står det at det har TV-ut. Ville kjøpt et annet kort, men det du har valgt funker fint. Lenke til kommentar
Pettern21 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Hvorfor velge ett annet kort? Hva er galt med dette?, vil det hakke når jeg siller av fila??? Hva skjer??? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Abit Siluro Geforce2 MX-200 32MB med TV-Out Kan brukes ja _________________ __________ PumpAction [ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-07-24 13:23 ] Lenke til kommentar
Pettern21 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Hva er det som gjør at det hakker da?, noen som kan forklare litt, ikke bare skrive "ja":=) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Nei, det er vanligvis ikke skjermkortet ditt som avgjør om ting hakker. Det som avgjør hvor bra bildet blir på tven, er tven, skjermkortet og koblingen mellom dem. Du bør definitivt bruke S-Video (hyppig feilaktig beskrevet som S-VHS). Lenke til kommentar
Pettern21 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Dvs. at det kortet som jeg har valgt å beskrive her, det er BRA nok til å vise filmer ifr aPC til TV, med "grei" bildekvalitet?!? Riktig?, eller har jeg misforstått HELT!!! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Pettern21 skrev (2002-07-24 13:25):Dvs. at det kortet som jeg har valgt å beskrive her, det er BRA nok til å vise filmer ifr aPC til TV, med "grei" bildekvalitet?!?Riktig?, eller har jeg misforstått HELT!!! til å spille av film er kortet bra. Du vil merke lite forskjell på TV-ut funksjonen på dette kortet og f.eks. MX400 koret. Men skal du bruke pc'en til andre grafikk-hungrige ting som spill o.l. kan det lønne seg å gå opp i ytelse. Jeg tror det var kortet generelt Dings refererte til nå han sa at det finnes adskillige bedre kort. Men det kan jo lønne seg å tenke litt mer på hva man skal bruke pc'en til annet enn å se på film. Det kan hende du "sparer" penger på å legge litt mer i det med en gang. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Du får vel GeForce 3 ti-200 og GeForce4mx kort til 800 kr nå..? Ville heller satset på et slikt et med tv-out og kanskje nView (*siklesikle*) Lenke til kommentar
Pettern21 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Uff, vet ikke hva jeg skal velge, dere sier jo forskjellig alle sammen nesten, bruker jo bare pcen til surfing og slike ting, spiller ikke, og det er garantert bedre det enn det skjermkortet jeg har ifra før. Jeg har en IBA Aptiva som er 3 år gammel, skjermkortet er vel bedre enn det jeg da har ifra før??? Så da er det jo greit, spør du meg!!! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 13:25, Pettern21 skrev:Dvs. at det kortet som jeg har valgt å beskrive her, det er BRA nok til å vise filmer ifr aPC til TV, med "grei" bildekvalitet?!? Ja!!!!!!!!!!! Quote: Riktig?, eller har jeg misforstått HELT!!! Ja!!!!!!! Nei!!!!!!!! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Vel, du bør passe på at pc'en din har en agp-port. Har den ikke det kan du IKKE bruke 90% av alle nyere skjermkort Lenke til kommentar
hurst Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Pettern21: Hvilken Aptiva modell er det (står på forsida en plass tror jeg)? Eller vet du vilket skjermkort du har nå? Så kan vi finne ut om du har tv-ut eller ikke, og om pc'n har en slik AGP port. Har selv en Aptiva som er rundt tre år gammel og den har et TNT2 kort med tv-ut, det er med andre ord mulig at du kanskje har Tv-ut på skjermkortet du har nå :smile: Lenke til kommentar
Champ Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 du kan jo eventuelt kjøpe ett TV-kort fra pinnacle eller noe slik.... det er nok bedre til slik... ihvertfall like god... og det er PCI så de BURDE passe til din data.. Lenke til kommentar
Pettern21 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Heisann! Vel jeg har en Aptive Model 2163- 582, kan dere finne ut litt om det?, hadde vært kjempe... TUSEN, TUSE, TAKK!!! Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Du har en pc med p2 450mhz 12gb hd og 128mb ram vil jeg tro... http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/DETR-42ZSC...pe=&subtype=Cat på din pc er det også en agp slot, så du kan fint bruke skjrmkort med denne type tilkobling.. Dette skjermkortet kan du snappe opp for 879kr på komplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Det er et ati radeon 7500.. Ati har lenge bevist at de har en av markedets beste tv-ut funksjoner, med best bilde... Kortet gir også bedre kvalitet på 2d enn geforce.. Så til ditt bruk vil det være et godt valg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå