Gå til innhold

RAID pluss ekstra HDD medfører boot problem

Anbefalte innlegg

Har et litt merkelig problem. Har innstallert XP på et RAID 0 oppsett med to SATA disker. Dette fungerer utmerket. Men når jeg forsøker å boote opp med en ekstra sata disk koblet opp, vil ikke windows boote. Dvs. jeg kan såvidt skimte XP bootup skjermen (altså veldig mørkt) men det er ingen fremgangs indikator, altså ingenting skjer.

Relevant HW:

A64, MSI K8N NEO2 Platinum, 2*250GB SeagateBarracuda Sata disker i RAID 0 koblet til sata port 1og2 på HK, En Maxtor 200GB SATA disk koblet til sata port 3 på HK. Plextor DVDRW IDE

420W Enermax PSU (burde holde?), Nvidia6800, 1gig ram ocz, lydkort, tvkort, vifter etc.

Mulig det er en bios konfigurasjon jeg har oversett, håper noen med liknende oppsett kan fortelle meg hvordan de har satt det opp.

Edit: Nå får jeg boota og tilgang til harddisken i XP, men kan ikke se den i BIOS eller i Patition Magic(bootet i dos). Det jeg gjorde var å endre en IDE Master innstilling fra auto til disabled/no. Skjønner ikke hvorfor det funket, men jeg fikk da tilgang til disken.

Likevel ikke noen fullgod løsning siden jeg ikke får tilgang til disken bios og dos.

Endret av cremaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...