cremaster Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Har et litt merkelig problem. Har innstallert XP på et RAID 0 oppsett med to SATA disker. Dette fungerer utmerket. Men når jeg forsøker å boote opp med en ekstra sata disk koblet opp, vil ikke windows boote. Dvs. jeg kan såvidt skimte XP bootup skjermen (altså veldig mørkt) men det er ingen fremgangs indikator, altså ingenting skjer. Relevant HW: A64, MSI K8N NEO2 Platinum, 2*250GB SeagateBarracuda Sata disker i RAID 0 koblet til sata port 1og2 på HK, En Maxtor 200GB SATA disk koblet til sata port 3 på HK. Plextor DVDRW IDE 420W Enermax PSU (burde holde?), Nvidia6800, 1gig ram ocz, lydkort, tvkort, vifter etc. Mulig det er en bios konfigurasjon jeg har oversett, håper noen med liknende oppsett kan fortelle meg hvordan de har satt det opp. Edit: Nå får jeg boota og tilgang til harddisken i XP, men kan ikke se den i BIOS eller i Patition Magic(bootet i dos). Det jeg gjorde var å endre en IDE Master innstilling fra auto til disabled/no. Skjønner ikke hvorfor det funket, men jeg fikk da tilgang til disken. Likevel ikke noen fullgod løsning siden jeg ikke får tilgang til disken bios og dos. Endret 22. juni 2005 av cremaster Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Du har disk tre koblet til RAID-kontrolleren? Har du ingen vanlig host-kontroller du kan koble den på i stedet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå