Windoge Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Har planer om å formatere en PC som kjører Win XP, men har aldri gjort det uten en XP-CD. Kan noen forklare hvordan dette eventuelt gjøres? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du kan (kanskje) gjøre det via nettverk, og da med noe som heter PXE-boot. Nettverkskortet må støtte dette. Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hva skal du legge inn igjen da? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Kan bruke gode gamle format c: fra dos, men det vil ikke fungere hvis det er ntfs filsystem på disken. Hvis det er for å fjerne data før feks salg av pc/hd, ville jeg brukt noe fileshredders. Pokker nå satt jeg meg fast her. Åssen i H formaterer man ntfs disker? kan man bruke live cd? Kan slette alle partisjonene i dos med fdisk, og lage en stor ny (eller flere hvis dette trengs) og formatere i dos med format c: da vil du stå igjen med en disk på 100% GB med fat32 Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Har planer om å formatere en PC som kjører Win XP, men har aldri gjort det uten en XP-CD. Kan noen forklare hvordan dette eventuelt gjøres? det store spørsmålet er jo om det er en ntfs-installasjon. jeg antar at det er det, og isåfall finnes det boot-disketter hos bootdisk.com som sikker kan hjelpe deg. du sier pent lite om hvilke muligheter du faktisk har, hvorfor kan du ikke bruke cd? kan du bruke floppy? kan du bruke nettverk? har du andre muligheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå