PlatinumFlyer Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Er det blitt forbudt? Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Ueland: Så du mener altså at kopibeskyttet matriale har vært lov å benytte før ? Merkelig siden det faktisk har vært en del rettsaker om slikt gjennom tidene. Og flere har blitt dømt. Og hva er poenget med copyright da ? Og dette er ikke et innlegg angående moralen ved ulovlig bruk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Ueland: Så du mener altså at kopibeskyttet matriale har vært lov å benytte før ? Merkelig siden det faktisk har vært en del rettsaker om slikt gjennom tidene. Og flere har blitt dømt. Og hva er poenget med copyright da ? Og dette er ikke et innlegg angående moralen ved ulovlig bruk. I norge har det vært lov å lastre ned film og musikk før, og det har vært lov å knekke kopibeskyttelser. AtW Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-017.html#19 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 ddebono: Har ikke vært saker i norge der privatpersoner har blitt dømt for deling av filmer mm, såvidt meg bekjent. Heller ikke gir bestemmelsen adgang til utlån av maskinlesbart eksemplar av datamaskinprogram. § 48. Selv om opphavsrettens vernetid er utløpet, kan et åndsverk ikke gjøres tilgjengelig for almenheten på en måte eller i en sammenheng som er krenkende for opphavsmannens litterære, vitenskapelige eller kunstneriske anseelse eller egenart, eller for verkets anseelse eller egenart, eller på annen måte antas å kunne skade almene kulturinteresser. Forøvrig: http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-044.html#53a -> Bestemmelsen i første ledd skal heller ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Den loven er utrolig diffus, og kan tolkes på mange måter. Og et eksemplar vil ikke gjelde når det gjelder ting som kan kopieres, da er det ikke det samme eksemplaret, men en kopi. Vil si at den juristen som skrev den loven ber om bråk Lenke til kommentar
skjønner ingenting Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 I dag fikk jeg samme brev i posten. Jeg ble skikkelig forbannet og sendte brevet i retur med følgende beskjed på baksiden: "Du kan ta dette brevet å stappe det så langt opp i r... som du klarer. Trenger du hjelp med det så vet du hvem du skal spørre om hjelp, du har sikkert en like dum kollega ved din side som kan gjøre det. Jeg sier herved opp mitt abo hos dere med umiddelbar virkning. Hvis du ikke har myndighet til å gjøre det så kan du sikkert få en annen amøbe i samme bygning til å gjøre det for deg. Hvis dette er umulig for deg, så gi meg gjerne beskjed om dette på telefon 9*******. Jeg vil til slutt takke dere for all musikk og film dere har latt gå igjennom deres bedritne kabler. Håper mange som meg har fått glede av de. Håper dere all vondt i framtiden. Mvh R..... .......... " Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Skjønner ingenting: ja ditt svar står i stil med nicket ditt. Du går direkte på ulovlig personangrep på ansatte i Tele2. Hadde jeg vært leder der ville jeg ha anmeldt deg for sjikanering. Skjerp deg!! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Det verste "skjønner ingenting" er jo at Tele2 faktisk ikke har gjort deg noen ting. "dette får ikke følger for ditt kundeforhold hos Tele2" eller noe stod det jo i slutten på brevet. Lenke til kommentar
skjønner ingenting Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 De tåler det. Nok er nok. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Men det var jo en litt morsomt måte å si opp abenomanget på da Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 de opplyste deg jo egentlig bare for å advare deg da, mot evt. forfølgelse fra musikkbransjen! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 De tåler det. Nok er nok. Hehe, hissig eller? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 de opplyste deg jo egentlig bare for å advare deg da, mot evt. forfølgelse fra musikkbransjen! Ja, jeg vet, men folk setter vel ikke pris på kundeservice lenger Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Skjønner ingenting: Så det er den personen som mottar brevet som er ansvarlig for din frustrasjon ? Så hvis din arbeidsplass sender ut et brev, så er kunden i sin fulle rett å sjikanere og banke opp deg siden du jobber der ? Lenke til kommentar
skjønner ingenting Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Ja all vet jo hvor bra kundeservice slike selskaper yter. Lenke til kommentar
skjønner ingenting Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Skjønner ingenting: Så det er den personen som mottar brevet som er ansvarlig for din frustrasjon ? Så hvis din arbeidsplass sender ut et brev, så er kunden i sin fulle rett å sjikanere og banke opp deg siden du jobber der ? Ytringsfrihet. Ingen navn nevnt. Og du, fysisk vold er ikke noe jeg stå for. Hvor fikk du det fra egentlig? Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) dette må være en spøk skjønner ingenting, inget nick kan passe så godt til brukeren heller :!: Skjønner du ikke at de bare advarte deg? Hadde de ikke sendt det ut, kunne du muligens blitt erstatninsansvarlig - om det hadde gått så langt *riste fortvilet på hodet over din ignoranse* Hvor han fikk fysisk vold fra? du insinuerte jo at du kunne dytte brevet langt opp i r*** ..fysisk nok for meg det. Endret 5. august 2005 av trulsta Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Ja all vet jo hvor bra kundeservice slike selskaper yter. Så du prøver å lære de en lekse med å gi de inn når de faktisk yter god service? Er det omvendt psykologi du prøver på? AtW Lenke til kommentar
skjønner ingenting Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 dette må være en spøk skjønner ingenting, inget nick kan passe så godt til brukeren heller :!: Skjønner du ikke at de bare advarte deg? Hadde de ikke sendt det ut, kunne du muligens blitt erstatninsansvarlig - om det hadde gått så langt *riste fortvilet på hodet over din ignoranse* Hvor han fikk fysisk vold fra? du insinuerte jo at du kunne dytte brevet langt opp i r*** ..fysisk nok for meg det. Skrev ikke at jeg skulle gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg