Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brev fra ISP angående deling av ulovlig materiale


Anbefalte innlegg

@Geimst: Syntes liksom ikke at ftp blir det samme som å bruke dc++....

@Luzifer: Nei, alt er ikke kopibeskyttet materiale, men det meste....

@Ozelot: Jeg har en 1024/200 kbps linje.. Her er fordelingen av de 96 GB i sharen:

Video: 84.9 GB

Musikk: 2.54 GB

Bilder: 7.24 MB

Programvare: 8.54 GB

@kjbu: Jeg kan garantere deg at jeg har lastet opp ganske mye. Hele filmer....

Ellers så likte jeg de tankene dine veldig godt :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis "de" skal saksøke noen i norge, så er det bedrifter og universiteter. Dette skjer ikke så veldig ofte i norge ennå, men jeg vet at universitetet jeg går på her i london, så har flere blitt tatt på fersken av skolen selv, og måtte punge ut med 500£ (500 x 12 kr!!!) per ulovlig fil de har lastet ned, men nå er loven for å laste ned kopibeskyttet materiale noe annerledes i england enn i norge. Men du skal ikke se bort ifra at dette også vil bli mer vanlig i norge. Universitetet her frykter jo at MPAA/RIAA vil saksøke universitetet, da de har ansvaret for nettet, og har penger å betale. Privatpersoner har derimot ikke dette her, så jeg tror at hovedfokuset for eventuelle krav vil bli liggende på slike organisasjoner, som har ansvaret for egne nettverk. Samme sak har jo skjedd i norge også, med en ansatt av Netcom. Som privatbruker, tror jeg det foreløpig er lite å frykte i norge iallefall.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde fått et slikt brev i posten, ville jeg nok ikke sluttet med fildeling, bare funnet andre distribusjonskanaler (ftp anyone? :whistle: )

Hvis man er skikkelig redd for å bli tatt, ser jeg for meg to muligheter:

1) Slutte med fildeling over internett

2) Bygge seg en feit filserver som man plaserer enten i en mørk krok i kjelleren eller en annen utenkelig plass og kobler seg opp med wlan. Skyld gjerne på wlanet når purken banker på døra.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
@Geimst: Syntes liksom ikke at ftp blir det samme som å bruke dc++....

@Luzifer: Nei, alt er ikke kopibeskyttet materiale, men det meste....

@Ozelot: Jeg har en 1024/200 kbps linje.. Her er fordelingen av de 96 GB i sharen:

Video: 84.9 GB

Musikk: 2.54 GB

Bilder: 7.24 MB

Programvare: 8.54 GB

@kjbu: Jeg kan garantere deg at jeg har lastet opp ganske mye. Hele filmer....

Ellers så likte jeg de tankene dine veldig godt :yes:

Det brevet har ingen virking for deg....så bare slapp av.

Først: Det er ingen selskaper som gidder å bruke resursser å ta fildelere med minde enn 10Mbit/s linje upload og heller ikke minst 400GB, 100% ulovlige filmer.

 

*Tror det er en lov som sier at det ikke er lov å anskaffe iper på en viss måte.

Du har rett til å saksøke dem og ISPEN din, hvis de har skaffet ipen din på en måte som strider imot loven. FBI pleier å gjør det. :w00t:

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Interesant diskusjon dette.

 

Siden jeg har 3 hybler jeg leier ut med internett (deler med meg).

 

hva da vis jeg eller en av dem deler vilt med Ringenes herre og annet "Høyprofil" matriale???

 

Kan de skumle gutta se og evnt. bevise hvem (sin PC) som har Delt dette??

Lenke til kommentar
Interesant diskusjon dette.

 

Siden jeg har 3 hybler jeg leier ut med internett (deler med meg).

 

hva da vis jeg eller en av dem deler vilt med Ringenes herre og annet "Høyprofil" matriale???

 

Kan de skumle gutta se og evnt. bevise hvem (sin PC) som har Delt dette??

De de ser er jo den eksterne IP-adressen, og kan da skille på eventuelle brukernavn, hvis de er unike. Annet enn dette går jo ikke an. Det er da du som er ansvarlig for det nettet.

Lenke til kommentar

Hørte noen nevnte tidligere her at man ikke kunne dømme en gutt på 5 år. Gjelder dette en gutt på 16 år også? Teller de vanlige lovene i norge om straffealder osv?

 

Satser på litt svar angående peerguardian til i morra folkens :p

Holder det å bruke peerguardian? Hva er det dette programmet gjør som gjør at det blir vanskeligere å oppdage/spore meg?

God natt alle sammen

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...