Mendel Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Genialt laget til Flop|s. Jeg får desverre ikke tak i o-ringer her i omgivelsene Har hørt med 2-3 firmaer men ingen har. Får be en av de bestille, men da blir de vel litt dyre siden det ikke er så mange som trenger o-ringer lenger :S Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Burde ikke det....rørleggerfirmaer betaler ikke frakt for sånne småtterier og ihvertfall ikke hvis de har en bestilling på flere varer. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Meendel Skrevet 02/09/2005 : 11:15 Genialt laget til Flop|s. Jeg får desverre ikke tak i o-ringer her i omgivelsene Har hørt med 2-3 firmaer men ingen har. Får be en av de bestille, men da blir de vel litt dyre siden det ikke er så mange som trenger o-ringer lenger :S Nja, jeg vet jo da ikke hvor du bor, men dette burde vel være mulig å få fatt i gjennom andre typer forretninger også, som TESS eller maskinforretninger. Oringer brukes det jo masser av til alt fra badekar, bilmotorer til bære- rakketter på romfergen... Og i denne sammenheng er det jo ikke så nøye om den er en millimeter til eller fra heller. Så siden du nå har målene gjennom denne tråden, ville jeg i alle fall gjort et forsøk på å finne noe liknende, selv om det da ikke nødvendigvis er tiltenkt avløpsrør Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Dette var genialt! Skulle gå an å henge opp vifte foran og med dette prinsippet. Selvsagt må O-ringen være av riktig dim. Kanskje må det borres litt for å feste strips, og da må HK ut slik at metallspon ikke kan kortslutte HK. Kjempebra enkelt tiltak Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Må bare si med enig her, dette var genialt! Har nå brukt o-ringer i to maskiner, og det funker svært bra! I den ene fikk jeg til og med dempa en skikkelig bråkete WD 80GB IDE, noe som igjen tyder på at det egentlig ikke disken som var synderen, men det faktum at den var skrudd fast i et kabinett med "mye resonans"... Uansett, dette funka glimrende! Lenke til kommentar
janaa123 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har lest dette innlegget med stor interesse og skal selv prøve det. Jobber i et firma hvor vi har alt av O- ringer i alle dimensjoner. Hvis noen har bruk for dette, send en e-post til [email protected] Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har lest dette innlegget med stor interesse og skal selv prøve det. Jobber i et firma hvor vi har alt av O- ringer i alle dimensjoner. Hvis noen har bruk for dette, send en e-post til [email protected] Hvilken butikk er dette? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Tar en rå-tjangs og gjetter på: http://www.otto-olsen.no/ Men det finnes jo en drøss andre også... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har lest dette innlegget med stor interesse og skal selv prøve det. Jobber i et firma hvor vi har alt av O- ringer i alle dimensjoner. Hvis noen har bruk for dette, send en e-post til [email protected] Hvilken butikk er dette? Bare å gå i en hvilken som helst rørlegger-forretning, og spør etter NRF 2224424 Jeg har gjort det hos to forskjellige, ingen av de hadde det inne, men begge steder skaffet det til dagen etter! Kosta 11,17 Kr/stk. den ene plassen, og 15 Kr/stk den andre... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Fiesta, du tar feil Jeg gikk inn hos bademiljø Haugesund, og der fikk jeg beskjed om at de var utgått for 10-15 år siden! Jeg forsto ikke noe jeg, hadde skrevet rett av fra første innlegg her Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Hvilken av dem gikk du til? I kirkegaten eller Karmsundgaten? Kommer til å kontakte dem i morgen. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Den i Kamsundgaten, Geir Sirnes. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Kontaktet min lokale bademiljø butikk, de hadde det ikke inne men prisen var 19 per stk. Spurte om de kunne bestille, men han snakket noe om porto og sånn Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Fiesta, du tar feil Jeg gikk inn hos bademiljø Haugesund, og der fikk jeg beskjed om at de var utgått for 10-15 år siden! Jeg forsto ikke noe jeg, hadde skrevet rett av fra første innlegg her Har vært innom to forskjellige rørleggere i Skien, ingen av de hadde det inne, begge skaffet det til dagen etter, uten eksta kostnad for meg! (Betalte henholdsvis ca. 11,- og 15,- pr./stk) Spurte om det ville være lurt å hamstre slike o-ringer, men fikk beskjed at selv om dette var til et "gammelt system", trodde de at dette var noe som kunne skaffes i lang tid fremover, da de trengs til reparasjoner av slike gamle system... Lenke til kommentar
ThUnD3rM0rPh Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Sammenlignet med en Sunbeam Harddisk Silencer hvor mye er det å spare på dette? edit: fixa link strikkene ryker altfor for paa disse. Har 5 stk og paa tre har dobbelt strikkene gaatt ad heden Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Har du snakka med Bademiljø i Karmsundsgaten nå Petteram? Lurer bare på hva de sa i så fall EDIT: Merka ikke leifen før nå, rett stavet gatenavn er en fordel Endret 22. september 2005 av sigen Lenke til kommentar
Radeon9800 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Har brukt denne O-ring løsningen ei stund nå og må si jeg er veldig overrasket over hvor bra dette her fungerte! Kostet nesten ingen ting men forskjellen fra før og nå var enorm! (mykere lyd, ikke risting og buldring.. ) Takker for denne nyttige siden. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Fikk o-ringer i dag, skal sette dem inn på to av diskene mine (En Raptor og en Barracuda 7200.7) og håper på god virkning. Må sikkert til med enda mer demping på Raptoren etterpå, og så begynne med demping på de to 250-diskene mine. Den onde sirkel har begynt Endret 22. september 2005 av sigen Lenke til kommentar
sigen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Greit, jeg brukte lang tid på å sette o-ringene inn, og jeg angrer så sykt! Jeg burde ha gjort det for lenge siden, jeg merker GOD forskjell, spess nå som den høyfrekvente lyden fra Raptoren forsvant. I`m in heaven Endret 1. oktober 2005 av sigen Lenke til kommentar
orjanbeats Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Blir ikke harddisken veldig varm av å henge den den opp i et slikt oppheng? I 3,5"-brønnen så funker jo metallplatene til å kjøle ned harddisken på sidene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå