Akvarius Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 *mine innlegg* Er ein glede å lese om alt mulig på dette forumet. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Noen som kan svare meg på om det er noe håp om å bruke harddisk-"racket" som er i cheiftech LCX? Det er vel ca en drøy cm klaring mellom disk og kabinett uten skinnene til harddisken. Det som er så fint med LCX, er at det er plass til 3 x 92mm vifter rett ved hd-racket. slipper jeg å styre med hjemmelaget vifteplassering i 5,25". Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Dersom det er en centimeter klaring på begge sider, går det, men strikkene blir ikke maks stramme, da. Dersom du ikke rister altformye på kabinettet og er veldig forsiktig når det flyttes på, burde det kunne gå greit. Er vel ikke værre enn at du tester Goscinny Lenke til kommentar
haakka Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Men det jeg tenker på er om o-ringene er for lange. 75mm passer jo i 5,25" Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Harddisken er bredere enn 75 mm, så de vil bli strukket litt, men kanskje ikke så mye som ønskelig. Goscinny Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hva slags størrelse anbefaler dere for å montere en 2.5"-disk i et "rack" (egentlig et helt PC-kabinett) som er 15cm bredt og 15cm høyt? Lager festeanordninger og sånt helt selv så der er det rom for fleksibliltet, men vil gjøre det så enkelt og billig som mulig. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Gjett om jeg trenger et slikt oppheng til den ny-innkjøpte raptoren min? Tror nok jeg kommer til å få en stor merkbar forskjell. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du vil fortsatt høre knatring, men lite vibrasjon. Med raptor ville jeg kjørt på med en stille vifte foran så du får litt luftflyt. Ellers blir den dritvarm (egen erfaring med akkurat raptor) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du vil fortsatt høre knatring, men lite vibrasjon. Med raptor ville jeg kjørt på med en stille vifte foran så du får litt luftflyt. Ellers blir den dritvarm (egen erfaring med akkurat raptor) 9491210[/snapback] Fortsatt høre knatring? Hm... Hvordan støydemper man best en raptor? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Du vil fortsatt høre knatringen. Men det er ganske lavt, så du vil ikke sjeneres stort av det, egentlig. Uansett er det en STOR forbedring! Endret 14. september 2007 av baronKanon Lenke til kommentar
andylove Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du vil fortsatt høre knatring, men lite vibrasjon. Med raptor ville jeg kjørt på med en stille vifte foran så du får litt luftflyt. Ellers blir den dritvarm (egen erfaring med akkurat raptor) 9491210[/snapback] Fortsatt høre knatring? Hm... Hvordan støydemper man best en raptor? 9491240[/snapback] pakk den inn.. Raptoren vil alltid lage mest støy av diskene dine. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ah...... ikke noe mer during i utakt. Helt fantastisk følelse. Etter mye blod og slit ble jeg endelig ferdig Lenke til kommentar
Evju Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Dette må prøves når nye PC-en er i hus *Mine innlegg* Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 hei lurer litt på om det er m ulig å feste dette i mitt lille reisekabinett som jeg kanskje skal bygge. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=872443&hl= kunne dere ikke sett på det? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nietsroht: Jeg ville IKKE brukt dette i et kabinett som skal flyttes på en del. De er ikke festet veldig godt med strikkene, men henger mer på en måte. Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 k, takker. Hørtes bare ut som de satt veldig godt i følge trådstarter, men tvilte uansett på å ha det. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 k, takker. Hørtes bare ut som de satt veldig godt i følge trådstarter, men tvilte uansett på å ha det. Det er veldig bra, men ikke til transportable pc-er Lenke til kommentar
spectrA Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hei jeg har lest en god del av dette forumet men 29 sider ble litt i overkanten. Derfor spør jeg her istedenfor. Er det noen som vet om det er mulig å få tak i noe annet effektivt til å få pcen mer stille. Jeg har prøvd å stoppe alle viftene og da bråker pcen nesten ikke noe hører bare hardiskene, men skal butte ut viftene og derfor trenger jeg hjelp til det og å finne noe som isolerer hardiskestøyen. Håper på en melding eller svar her i forumet Lenke til kommentar
spectrA Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg fant noen o-ringer her er dt link: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBHDSXR Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg fant noen o-ringer her er dt link: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBHDSXR De o-ringene er litt mindre enn de Petteram har brukt, og har noe lavere levetid. Brukte dem selv til mine sunbeam harddisk silencer, men etter ca. ett år røk de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå