Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Har fulgt med på tråden siden starten, men aldri fått testet opphengsmetoden selv. Har forsøkt å henge en disk i vanlige strikk for å få en indikasjon på virkningen, og det er ingen tvil om at det gjør susen. Men som andre også har påpekt her, ryker disse strikkene relativt raskt, så det er nok ingen løsning å basere seg på.

 

Som et ledd i å senke støynivået, skal jeg i nærmeste framtid anskaffe O-ringer til diskene i hovedmaskinen min. Må bestille på nett, da jeg bor langt unna nærmeste rørleggerbutikk. Er det andre enn VVSBad som selger disse O-ringene på nett? De leverer riktignok fraktfritt, men ordregebyr på 150 kr var i meste laget når jeg trenger 4 ringer. Frakt som brev hadde vært noe...

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Hei!

Har fulgt med på tråden siden starten, men aldri fått testet opphengsmetoden selv. Har forsøkt å henge en disk i vanlige strikk for å få en indikasjon på virkningen, og det er ingen tvil om at det gjør susen. Men som andre også har påpekt her, ryker disse strikkene relativt raskt, så det er nok ingen løsning å basere seg på.

 

Som et ledd i å senke støynivået, skal jeg i nærmeste framtid anskaffe O-ringer til diskene i hovedmaskinen min. Må bestille på nett, da jeg bor langt unna nærmeste rørleggerbutikk. Er det andre enn VVSBad som selger disse O-ringene på nett? De leverer riktignok fraktfritt, men ordregebyr på 150 kr var i meste laget når jeg trenger 4 ringer. Frakt som brev hadde vært noe...

 

Mvh

Vegard

8181388[/snapback]

 

Du skal ha skjært opp ringene på forhånd hvis du skal klare å ryke disse. Hvis du har fulgt med, vil du også ha skjønt at dette er pakningsringer som skal fungere i ganske mye hardere kår enn inni en PC. Jeg skjønner ikke hvorfor det spekuleres i dette til stadighet og det merkelige er at dere som ikke har prøvd disse ringene er de første til å hive bensin på bålet.

 

Personlig synes jeg det er all verdt å bruke 150,- i frakt på. Blir nogså dyre ringer, men det er verdt det.

Lenke til kommentar

Det stemmer.. Det var vanlige strikk jeg mente ikke holdt mål. Hos meg ryker de unna for unna. Derfor skal jeg ha O-ringer.

 

Dersom ingen vet om andre nettbutikker som selger disse, får jeg handle hos VVSBad. Blir i dyreste laget, men det er vel verd det.. Men en annen ting var at de ikke hadde på lager nå, og jeg vil ha så fort som mulig :)

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Alternativet er jo langt dyrere spesial-oppheng som mange har vært misfornøyd med.

 

ring en rørlegger du finner i gulesider og spør om han kan bestille og sende til deg. Kanskje du skal pusse opp badet eller har tenkt til det? Be dem om å kjøpe inn O-ringer i tillegg til fliser og blyglass og sånt! :D

Lenke til kommentar
har de en vvsbad butikk nærme vikingskipet?  :innocent:

 

Skal på tg og tenkte og anskaffe meg O-ringer da :p

8219483[/snapback]

 

er en link lengre bakover i posten hvor du kan bestille på nett. Koster litt mer enn vanlig, men ærlig talt, du bruker ikke mye penger sett i forhold til hva du får igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm, merka idag at 4/6 o-ringer på diskene mine har røket.

 

Etter å ha bladd litt frem å tilbake i posten, fant jeg ut at jeg kunne kjøpe nye på nettbutikken, nevnt i første post. Men må si at 150 kroner ekstra i omkostninger er drøy pris å betale. Så noen som evt. vet om en plass i Oslo hvor en kan få kjøpt dette? Husker jeg var på leting når jeg kjøpte de første ringene mine, men fant ikke noe plass. Dermed endte jeg opp med å handle dem fra en fyr på qxl.

Lenke til kommentar

Omkostningsgebyret på 150,- er noe de har lagt til i ettertid fordi vi kjøpte for mange med gratis porto. :)

 

Som nevnt i førstepost er det bare å gå til en rørleggerbutikk med NRF-nummeret, og først spørre om de ha på lager, og om de ikke har det ber du dem bestille X antall. Så kan du komme tilbake en dag eller tre senere og plukke dem opp. Butikken i Møllergata hadde på lager da jeg var der ett år siden.

 

Var det o-ringer i dette kaliberet som hadde røket?

Lenke til kommentar
Hm, merka idag at 4/6 o-ringer på diskene mine har røket.

 

Etter å ha bladd litt frem å tilbake i posten, fant jeg ut at jeg kunne kjøpe nye på nettbutikken, nevnt i første post. Men må si at 150 kroner ekstra i omkostninger er drøy pris å betale. Så noen som evt. vet om en plass i Oslo hvor en kan få kjøpt dette? Husker jeg var på leting når jeg kjøpte de første ringene mine, men fant ikke noe plass. Dermed endte jeg opp med å handle dem fra en fyr på qxl.

8327107[/snapback]

 

 

ah, har ikke prøvd butikken i møllergata. Kan stikke innom der å høre først kanskje.

 

Tror forresten jeg hadde noen tynnere o-ringer. Kanskje derfor de røk :p

Lenke til kommentar

Jeg har overvært en diskusjon her på forumet med blant annet Simen1. De mente at det var det samme om de står horisontalt eller vertikalt, noe også produsentene er enige om. Men en mellomting, derimot, er det ikke sikkert er like godt for disken av den grunn av ting inni der snurrer veldig fort rundt og kan få ugjevn fart om disken ikke ble plassert rett. De var dog ikke sikre og det er godt mulig at jeg husker litt feil. Prøvde å søke opp artikkelen, men finner den ikke.

 

Ellers mottok jeg i posten i dag åtte o-ringer av Petteram. Må bare få betalt dem også :p

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...