Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

HardDiskoppheng med O-ringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv lyst til å prøve O-ringer. I farta har jeg ikke funnet noen i Bergen som selger o-ringer i store nok dimensjoner. Nærmeste jeg har kommet er biltema, men ringene derifra er for små. Så her om dagen krøp jeg til korset og registrerte meg hos VVSbad, døtta noen ringer i kurven og klikka meg litt videre. Overraskelsen kom da de krevde 150kr for hver bestilling, alt for mye for min del. Jeg må ta noen runder rundt i Bergen og grave dypere etter ringer. Men for å gjøra jobben litt enklere lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med å få tak i O-ringer i Bergen.

Ser at O-ringene hos VVSbad ligger på lista over mest solgte. Regner med at denne tråden er medvirkende til det.

Lenke til kommentar

Butikken til petteram.

Ligger mellom Arna og Midtun. Over gata for Janus-fabrikken.

Hadde iallefall når jeg kjøpte dem for 6-8mnd tid siden.

Ellers så skal alle butikker kunne bestille dem på det nrf-nr som petteram nevner i første innlegg.

Og ja, de funker veldig bra!!

Lenke til kommentar

Genialt konsept, dette må prøves. Var innom en VVS-butikk i Bergen i dag, men de hadde ikke, og fortalte meg at det var gått delvis ut av produksjon (de fulgte visst med alle rør eller noe slikt). Men jeg gir meg ikke så lett, tenkte jeg skulle ta en tur til Wergeland Jernvarer senere i dag. Er det noen som vet om de har der?

Hvis ikke kan jeg jo stikke innom butikken til petteram. Hardangerveien 871 på Espeland, right? Arna & Åsane Rørleggerservice AS?

Lenke til kommentar
Butikken til petteram.

Ligger mellom Arna og Midtun. Over gata for Janus-fabrikken.

Hadde iallefall når jeg kjøpte dem for 6-8mnd tid siden.

Ellers så skal alle butikker kunne bestille dem på det nrf-nr som petteram nevner i første innlegg.

Og ja, de funker veldig bra!!

8095337[/snapback]

Takk for svar.

På den lille runden jeg har vært på så fikk jeg nesten samme svar som deg MiSP. Jeg var nødt til å kjøpe hele rør hvis jeg skulle ha noen form for O-ring.

Jeg er fremdeles på jakt, men jeg har ikke så mye tid til å jakte om dagen da jeg er travelt opptatt med masteroppgave.

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar

ER det sant at de er i ferd med å slutte å produsere dem? Isåfall håper jeg du foretar deg storinnkjøp av slike, Petter.

Jeg bygger kabinett nå (se signatur), og der har jeg basert harddiskfestene på strikk. ER det mulig, dersom jeg ikke får tak i dem her jeg bor, at du sender i posten, og mottar betaling på ett eller annet vis?

GOsicnny ;)

Lenke til kommentar
ER det sant at de er i ferd med å slutte å produsere dem? Isåfall håper jeg du foretar deg storinnkjøp av slike, Petter.

Jeg bygger kabinett nå (se signatur), og der har jeg basert harddiskfestene på strikk. ER det mulig, dersom jeg ikke får tak i dem her jeg bor, at du sender i posten, og mottar betaling på ett eller annet vis?

GOsicnny ;)

8136830[/snapback]

Det stemmer at rørene disse o-ringene ble brukt på ikke lenger produseres,

men ringene leveres av annen produsent.

Har ikke hørt noe om at disse ikke skal produseres lenger, men hvem vet....

Hvis du får problemer med å skaffe dem til veie der du bor kan du sende meg en melding.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke bare EN leverandør av lignende O-ringer :tease: Jeg var innom Bauhaus i Sverige for noen uker siden, og der hadde de slike til 7 SEK per stk. Nå vet jeg at det åpner et Bauhaus på Liertoppen sånn plutselig. Dagens motto: slutter noen er det alltid noen andre.

Lenke til kommentar

Håper bare ikke omsetningen deres baseres på o-ringer for med flash-disker blir det vel slutt på støydemping...

on-topic:

Er fremdeles veldig fornøyd bruker av O-ringer. Ca halvårsdag som jomfru-bruker. Hører ikke et kvidder fra mine to, og tempen holder seg veldig bra.

Gummien er upåklagelig frisk.

T-Evil

Lenke til kommentar

Pleier dere å bytte ut strikkene med jevne mellomrom? Tenker at varmen fra diskene gjør at de ryker fortere enn de ville gjort i rør, men jeg er jo ikke akkurat noen ekspert på området ...

Jeg veit at Petter gjør det, men hva med dere andre?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Pleier dere å bytte ut strikkene med jevne mellomrom? Tenker at varmen fra diskene gjør at de ryker fortere enn de ville gjort i rør, men jeg er jo ikke akkurat noen ekspert på området ...

Jeg veit at Petter gjør det, men hva med dere andre?

Goscinny ;)

8146974[/snapback]

Den eldste maskinen står her ennå med nesten 4 år gamle o-ringer:-)

Som jeg har beskrevet tidligere er de beregnet for et ganske tøft miljø.

Lenke til kommentar
Jeg hadde noen sunbeam hard disk silencere, og der røk den ene o-ringen etter en stund. Disse er dog mye tynnere enn de som de fleste her benytter seg av.

8147036[/snapback]

Jeg har også brukt to stk Sunbeam Harddisk Silencer en god stund. Men for et par måneder siden når jeg skulle skifte HD i den ene ramma så jeg at en av strikkene hadde røket. Jeg tok også ta en kikk på andre ramma og der var også en av strikkene røket. Disse rammene varte under et år, ikke mye å skryte av.

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar

Disse o-ringene har blitt en hit uten like. Har selv gitt vekk et par stykker av de 20 jeg fikk av petteram. Har ikke hatt en eneste en som har røket, og jeg tror disse holder ganske lenge.

Og jeg har hatt ganske ufine temps på mine disker, så før jeg fikk vifta på plass var det ganske varme forhold for gummi til å holde seg, men det har ikke vært noe problem. Alt i alt kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...