Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

HardDiskoppheng med O-ringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg bøyd til og satt på den biltemanettingen, og det ser absolutt ganske så bra ut! Skulle gjerne gitt bilder, men kameraet mitt har omkommet... Jeg bare klippet til med platesaks, brukte en linjal for å få bøyene rette, satte inn "kassa" og vips, det var ferdig :thumbup:

7551023[/snapback]

Vi må absolutt få se bilder av dette :thumbup:

Endret av Petteram
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For å undgå merker etter disse ringene, er det mulig å ta teip på harddisken der hvor ringene skal være? Vil eventuelt teip gjøre disken varmere? Teipen kan vel ikke smelte? :blush:

Jeg har ikke orket å lese gjennom alle sidene for å se om det står noe om det, men jeg håper noen kan svare meg selv om det kanskje står et sted her inne :)

Lenke til kommentar
Er det noen som kunne luftet noen ideer om hvordan jeg kan henge opp harddisker i o-ringer i mitt kabinett:

post-26550-1149464826_thumb.jpg

Det er 33cm fra bunnen av den øverste brønnen til bunnen av kabinettet. Begge harddiskbrønnene kan fjernes.

Det jeg har tenkt på er å henge harddiskene to og to over hverandre vertikalt, men jeg vet ikke om det er langt nok fra topp til bunn for å gjøre det på den måten. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal få festet stripsene i bunnen av kabinettet. Noen tanker om hvordan jeg kan gjøre dette?

6243776[/snapback]

Hvis du borrer hull i bunnen på kabinettet å setter fast med strips er problemet løst :thumbup:

Lenke til kommentar
Pent! Jeg har helt likt chassis som deg, så jeg lurer på hvordan du fikk det til?

På mitt chassis sitter hvertfall cd-brønnene stiftet fast i chassiset?

...Vinkelsliper? :D

7716949[/snapback]

Hva mener du? CD-brønnene er jo der likevel. Du bare fester med strips der du vanligvis skrur fast DVD-ROM. Trengte i hvert fall ingen modifikasjoner for å få til O-ringoppheng eller netting.

Lenke til kommentar
Pent! Jeg har helt likt chassis som deg, så jeg lurer på hvordan du fikk det til?

På mitt chassis sitter hvertfall cd-brønnene stiftet fast i chassiset?

...Vinkelsliper? :D

7716949[/snapback]

Hva mener du? CD-brønnene er jo der likevel. Du bare fester med strips der du vanligvis skrur fast DVD-ROM. Trengte i hvert fall ingen modifikasjoner for å få til O-ringoppheng eller netting.

7717676[/snapback]

Riktig!:)

Så ikke godt nok etter for du har en litt annen versjon av chieftain kabinettet.

Kan desverre ikke få mitt kabinett til å se sexy ut! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på tråden en god stund nå og har fått testet ut mitt eget little oppheng:

post-109115-1168976185_thumb.jpg

Har 1 x 320gb Western Digital IDE og 2 x 320gb Seagate SATA disker i ett Cooler Master Stacker kabinett, med følgende temp:

WD 34C idle

Seagate 45C idle

Som Petteram viste helt i starten av tråden med sin Stacker (håper jeg ikke får copyright problemer her) har jeg tettet luftinntaket i sidedøren og i bunnen av kabinettet.

Har en 120mm papst vifte bak i kabinettet som blåser ut luft, og en 80mm i topp som gjør det samme.

Det berømte sigarett-papir stuntet taler vel for seg selv:

post-109115-1168976216_thumb.jpg

Har prøvd opphenget i noen måneder nå og er veldig fornøyd. Kombinert med viftestyring og ny vifte på skjermkort og CPU fungerer dette veldig bra for meg.

Kjører alt av vifter på laveste hastighet og temp stiger ikke mye under load, og ikke minst en nærmest lydløs maskin!

Kjøpte 20 O-ringer fra Rølegger-Sentralen AS i Oslo til 12 kr. u/mva per stykk. Fikk de levert på jobben litt senere samme dag, uten ekstra kostnad :)

Kan ikke klage på servicen ihvertfall.

Kommer til å bruke O-ring oppheng så mye som mulig fra nå av! Takker og bukker Petteram :)

Endret av SweetMaryJane
Lenke til kommentar

Har nå hatt oppsett med O-ringer en stund og er VELDIG fornøyd. Har en 120mm vifte i front samt en 120mm bak på kabinettet. Diskene og viftene står i toppen av kabinettet og det blir dermed nesten en slags adskilt del av kabinettet med egen luftflyt kun for diskene (kan ta bilde senere). Har 2 Seagate 160GB og en Samsung 250GB. Seagatene får jeg ikke lest temperaturen på, men Samsungen ligger på 26 grader idle.

Med viftestyring og generelt stillegående vifter er maskinen nå svært behagelig på lydnivået. Det eneste som irriterer meg er at jeg nå hører at Seagate diskene bråker noe veldig (føles sånn) når lesehodet flytter seg. Skikkelig knatrelyder, men det kan jeg vel ikke få gjort noe med utenom å kjøpe nye disker :thumbdown: Samsungen er derimot vanskelig å høre. Utenom det er det kun når jeg kjører opp 3D og skjermkortvifta setter igang at det er noe særlig lyd fra maskinen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Har nå hatt oppsett med O-ringer en stund og er VELDIG fornøyd. Har en 120mm vifte i front samt en 120mm bak på kabinettet. Diskene og viftene står i toppen av kabinettet og det blir dermed nesten en slags adskilt del av kabinettet med egen luftflyt kun for diskene (kan ta bilde senere). Har 2 Seagate 160GB og en Samsung 250GB. Seagatene får jeg ikke lest temperaturen på, men Samsungen ligger på 26 grader idle.

Med viftestyring og generelt stillegående vifter er maskinen nå svært behagelig på lydnivået. Det eneste som irriterer meg er at jeg nå hører at Seagate diskene bråker noe veldig (føles sånn) når lesehodet flytter seg. Skikkelig knatrelyder, men det kan jeg vel ikke få gjort noe med utenom å kjøpe nye disker  :thumbdown: Samsungen er derimot vanskelig å høre. Utenom det er det kun når jeg kjører opp 3D og skjermkortvifta setter igang at det er noe særlig lyd fra maskinen.  :thumbup:

7740356[/snapback]

Du er ikke den eneste som sliter med Seagate disker. Og diskene mine er helt nye! Det har ikke forbedra seg, så jeg som er så allergisk mot lyd har kjøpt HEEEEELT feil type disk.

Neste blir Samsung!

Lenke til kommentar

baronKanon: Om du ikke vet det fra før støtter de fleste nyere disker forskjellige "akustikk-nivåer", og ofte da to med navn ala "Performance" og "Quiet operation". Performance har best ytelse mens den andre har høyere søketid og lavere ytelse i bytte mot lavere støy. De fleste produsenter av disker har egne programmer du booter hvor du får tilgang til å endre dette på diskene dine, og UBCD har disse programmene for de fleste disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...