Elenhinan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Har tidligere hatt sunbeam hdd-oppheng i den gamle datoren min. Når jeg så kjøpte nytt kabinett (thermaltake tsunami dream) så var det ikke lengre så ideelt å ha diskene hengende i 5 1/4" brønnene, siden det er null luftstrøm der. Pc'en min skal helst være støvtett så da er det ikke aktuelt å la fronten av brønnene stå åpne, siden det er undertrykk i kabinettet. I allefall, borret ut det gamle kjipe interne disk-tingen i kabinettet, og lagde nytt i plexi og stål, og kjøpte meg noen sånne fine o-ringer. Har bare 3 disker i den nå, men 4 disker er ikke noe problem. Kan uansett lages høyere. Borret ut noen hull i plexi'en til led-lys også, som jeg kan koble til hovedkortet. Menehh, er ikke noe fornøyd med å ha dør med vindu i utgangspunktet, og ser jo aldri inn dit. Kan sikkert lage en liste over hva som trengs for å lage en, og legge ut noen bilder av produksjonen om det er ønskelig. Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 ja, gidder du legge ut en liste? hadde hvert knall! og kanskje hvor du kjøpte alt Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 ja, gidder du legge ut en liste? hadde hvert knall! og kanskje hvor du kjøpte alt 7462114[/snapback] Støttes! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Da har jeg klart å montere mine disker i o-ringer, og jeg kan vel med hånden på hjertet si at det ikke akkurat ga de beste resultatene. Det eneste jeg merket, var på vibrasjonene fra motoren, men jeg hører fortsatt knatringen fra mine 2 Seagate 7200.7-disker. Håper det blir bedre med ny systemdisk... Lenke til kommentar
Elenhinan Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Da lagde jeg en liten guide Guiden sin Håper den kan komme til nytte for noen. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Fikk mine 22 o-ringer i dag! Pakka hadde blitt mørbanka av Posten, men det var ikke akkurat glass el.no i den. Satte inn diskene mine i 5.25" brønnen. Dette resulterte i så og si lydløse disker. Siden jeg har et støydempet kabinett, så hjelpe dette ekstra godt også. Vibrasjoner fra diskene er helt borte, og man hører de "spiser" litt innimellom. Stor takk til Petter! Forresten, så fikk jeg litt sinnsykt høye temp på diskene mine. Ser av tråden at flere sliter med det samme. Tenker jeg kaster diskene mine ned i 3.5" ramma, høykant, med ringene rundt. Dette skulle nok bli bra, tror jeg Igjen, absolutt verdt pengene og strevet med å henge disse opp. Nå gjenstår bare kjølingen.. I skrivende stund har jeg 44/46 grader på diskene mine. I stad da jeg koda om en avi fil, så hadde jeg disk temp på nærmere 60 grader. Dette er litt drøyt.... hehe Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har nettopp skaffet meg o-ringer, men har et problem er ikke noe sted og feste de, for alle 5,25 plassene er oppbrukt! og 3,5 plassene er naglet fast. eller så kan jeg evt. røske ut 3,5 plassene og lage et sånn stativ som Elenhinan lagde som dere ser så har jeg et sånn 3,5 stativ greie, og det er naglet fast! hva gjør jeg? tar avbiter og røsker av hele driten? Morten Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 du finner en bor med riktig str, så bare borrer du ut de naglene. tar borret mot midten av nagla der den buler litt innover og borer den ut Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Da har jeg klart å montere mine disker i o-ringer, og jeg kan vel med hånden på hjertet si at det ikke akkurat ga de beste resultatene. Det eneste jeg merket, var på vibrasjonene fra motoren, men jeg hører fortsatt knatringen fra mine 2 Seagate 7200.7-disker. Håper det blir bedre med ny systemdisk... 7484422[/snapback] Har akkurat hengt opp diskene i O-ringer selv, har samme disker som deg. Synes det er en ganske så god forbedring, men knatringen høres dessverre fremdeles ja. Skal straks sette inn en Samsung P120 disk, spent på hvordan den vil høres ut. Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 du finner en bor med riktig str, så bare borrer du ut de naglene. tar borret mot midten av nagla der den buler litt innover og borer den ut 7540093[/snapback] takk jonas Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Etter bare noen måneders bruk (2-3?) så har disken fått merker etter o-ringene.. Noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 3 O-ringer på én disk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) 3 O-ringer på én disk? 7545172[/snapback] Folk snakket om at de kunne ryke, så hvorfor ikke. Endret 21. desember 2006 av Slettet+9812398713 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Etter bare noen måneders bruk (2-3?) så har disken fått merker etter o-ringene..Noen andre som har opplevd dette? 7545074[/snapback] Jepp. En stripe tape skal jeg legge på de neste som skal inn i maskinen. Lenke til kommentar
snole Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Har fått slike striper på min disk. Lurer på hva som gjør det. Mulig varmen, men disken har hatt 2 vifter blåsende på seg. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Har fått slike striper på min disk.Lurer på hva som gjør det. Mulig varmen, men disken har hatt 2 vifter blåsende på seg. 7545522[/snapback] O-ringene er laget i naturgummi og vil naturlig nok gi fra seg litt farge. Gummien er såpass sterk at den ikke vil ryke under de temperaturene som opereres med her. Merk at de er testet for å tåle at man heller kokende vann i avløpet. De skal også være testet for å kunne vare i minst 20 år. Høy temperatur kan være et problem i enkelte kabinetter, men jeg har løst dette på et par kabinetter ved å montere et par sånne: http://www.biltema.no/products/product.asp...2&iItemId=86721 Har fjernet viftene på denne da viften bak i kabinettet fikser god gjennomstrømning. Disse kan også lakkeres. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Man kan kanskje benytte seg av noe slikt istedet? http://www.biltema.no/products/product.asp...7&iItemId=93213 Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Man kan kanskje benytte seg av noe slikt istedet?http://www.biltema.no/products/product.asp...7&iItemId=93213 7548019[/snapback] He he, har faktisk kjøpt en sånn, men ikke kommet lenger enn det. Endret 21. desember 2006 av Petteram Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg skal se på det hjemme i kveld. Har litt til overs etter at jeg byttet ut et medfølgende acrylglass mot slikt på kabinettet mitt. Har nemlig en raptor hengende der, og det blir VARMT! Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) har nettopp montert O-ringer i mitt kabinett, og de går så det suser.. Samsung Spinpoint 250gb: 22* Seagate Barracuda 160gb: 23* Det er vel ikke dårlig.. Lagde meg en sånn harddisk holder med O-ringer.. Edit: tempene har steget til.. 30*, 27* Endret 21. desember 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå