frostbitten Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 ja der står det 75 mm, men på http://www.biltema.no/ hvis du søker o-ring finner du mange størrelser oppgitt i 1/4 osv :S 7237862[/snapback] Det er oppgitt i tommer. En tomme er 25,4mm. 1/4 er en fjerdedels tomme. Lenke til kommentar
snole Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 ja der står det 75 mm, men på http://www.biltema.no/ hvis du søker o-ring finner du mange størrelser oppgitt i 1/4 osv :S 7237862[/snapback] Har de løse O-ringer da? Kunne bare finne sortimenter. Det du trenger er ca 3" (3x25,4mm=76,2mm). Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Så spørs det om Biltema har gummiringer. Tipper de er av plast og da er de ikke så fleksibel som gummiringene jeg har brukt. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 var der idag og sjekka og de hadde ikke så stort som jeg skulle ha Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg fyrte opp pcen for første gang med o-ringer i dag, til både pumpe og harddisk. Begge delene er mye mer stillegående enn tidligere, men jeg kan fortsatt høre hardisken jobbe... Likevel en billig og god måte å dempe vibrasjoner på Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Bestilte i dag O-ringer fra VVS Oslo, akkurat de som har blitt anbefalt på førstesiden. Disse kostet forøvrig 12,- inkl. moms og har dermed blitt billigere. Skal moteres i en harddisk silencer ramme, hvor de gamle strikkene har røket. Microplex skulle ha 19,- + porto pr. ring. Sparte en del penger på VVS Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Årets definitive tråd. Vent nå litt.. Fjorårets - OG - årets. Men du Petteram.. Hva fikk deg til å drøye tre år med å spre din patenterte gummisak? Etter å ha brukt O-ringer fra avløpsrør i bortimot 3 år nå viljeg gjerne dele mine erfaringer med dere. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Litt tilfeldig at jeg prøvde dette i første omgang. Så ble jeg hektet på vannkjøling og glemte hele opphenget. Det var vel når jeg bestillte Stacker kabinettet og trengte flere O-ringer jeg kom på at dette måtte deles Endret 9. november 2006 av Petteram Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Regnet med det Selv om jeg har lest første tråden mer enn nok ganger var det likevel først nå jeg reagerte på 3års greia. Finnes det forresten større o-ringer? en centimeter mer eller noe? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 De fåes også i 110mm.... Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 er det ingen nettbutikker som selger o-ringer? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har du lest første post? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har du lest første post? 7364381[/snapback] ja har det men dant det ikke med og søke etter ordet, men fant ut at det gikk når jeg søkte på nummeret Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 I høyre kolonne under "Mest Solgt" hos vvsbad finner du ABS ting som jeg tror er rett o-ring. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 I høyre kolonne under "Mest Solgt" hos vvsbad finner du ABS ting som jeg tror er rett o-ring. 7364578[/snapback] ja ser ut som det har værtfall det rette nummeret: 2224424 Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ringe til Microplex og få den til å begynne å selge støydempingskit for harddisk med 2 x O-ring og 8 x strips :!: Genialt by the way. dette skal gjøres når jeg kjøper ny pc. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jepp, da har jeg også satt på o-ringene på mine to western digital harddisker og støynivået er senket markant! Bestillte 10 o-ringer så jeg også kan ta service på familiens pcer. Må si at det var en møysommelig operasjon å få dette til å virke i mitt chieftain kabinett. Jeg måtte amputere den ene dvd-spilleren og flytte begge harddiskene opp i kabinettet som medførte komplikasjoner da ide-kabelen var i korteste laget. Derfor måtte jeg bytte om mellom hdd-ide kabel til dvd-brennerens ide-kabel. Dette medførte igjen komplikasjoner da ledningene fra start-knappen, mellom frontpanelet og hovedkortet falt ut. Tilstanden var på dette tidspunktet kritisk, men 2 timer etter operasjonsstart kunne pasienten starte opp mye mer stillegående! Konklusjonen er at hvis du har mye penger, kjøper du heller en hdd-silencer. Uansett, tusen takk Petteram for genialt tips! Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Takk for god hjelp Petteram dette passer jo helt supert Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Takk for god hjelp Petteram dette passer jo helt supert 7437308[/snapback] He he, du traff meg i et travelt øyeblikk her. Håper det funker greit for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå