snole Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hva blir temperaturen på disken nå da? Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hva blir temperaturen på disken nå da? 7042652[/snapback] Nå ligger den på 30 grader Lenke til kommentar
snole Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det er ikke verst. Har du noe vifte på den? Lenke til kommentar
snole Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Da er den temp'en eksepsjonelt bra. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Kan nå rapportere at jeg har hatt med kassen på LAN første gang etter at jeg hengte opp diskene. Når jeg kom fram hadde de sklid litt ut av plass i strikken, men var ikke nær av å dette ut. Ellers fungerte selvsagt de like fint både før og etter LANet. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Dette er jo den billigste og etter min mening beste måten å henge opp harddisker på for å støydempe de Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Må bare ha denne i mine innlegg. Genialt triks, du Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Dette ser lovende ut, og jeg blir bare mer og mer glad i stackeren min for hver dag Har ikke testet med noe hw i det enda, men slik ser det ut: Jeg skal også henge opp vannpumpa på en lignende måte, men har ikke hengt opp den enda: Ser ut som om o-ringer kan ha mange bruksområder Lenke til kommentar
henrik91 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har montert Hdden min i o-ringer nå. Henger rett foran en 120mm vifte i mitt lianli pc7ascand kabinett. Utrolig forbedring av støynivået. Tidligere knatret harddisken veldig, nå er den så vidt hørbar. Ved Idle (+nedlasting) har jeg nå 33 grader på harddisken. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Jeg har forsøkt å få tak i slike O-ringer i Oslo, uten hell. Maxbo, Comfort Bryn, Tjelstad (?) i byen etc... Vet noen hvor de kan kjøpes? Videre.. vil dette prinsippet fungere i et Lian Li 6070B Scand i den harddisk-modulen i bånn bak vifta. Der er de jo beregnet på å stå på høykant, og det er med en ekstra metallplate for å gi 3.5" horisontalt. Men den fulle bredden på denne boksen er vel kanskje ikke 5.1/4"? Eller er den det? Noen som har tanker og erfaringer? Endret 28. oktober 2006 av pax1 Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Tjelstad, den Comfort butikken i skippergata mener du? Det var der jeg fikk mine. Endret 28. oktober 2006 av skyhawk Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Jeg har forsøkt å få tak i slike O-ringer i Oslo, uten hell. Maxbo, Comfort Bryn, Tjelstad (?) i byen etc... Vet noen hvor de kan kjøpes? Videre.. vil dette prinsippet fungere i et Lian Li 6070B Scand i den harddisk-modulen i bånn bak vifta. Der er de jo beregnet på å stå på høykant, og det er med en ekstra metallplate for å gi 3.5" horisontalt. Men den fulle bredden på denne boksen er vel kanskje ikke 5.1/4"? Eller er den det? Noen som har tanker og erfaringer? 7168949[/snapback] Jeg har et LianLi med samme HD-brønnen som deg. Postet et bilde av min med O-ringer. Det fungerer helt utmerket. Endret 28. oktober 2006 av snole Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Tjelstad, den Comfort butikken i skippergata mener du? Det var der jeg fikk mine. 7169059[/snapback] Hmm.. de hadde ikke da jeg var der (og var så travle at de ikke kunne si noe mer om dette var noe de fikk inn etc). Kanskje jeg får prøve en annen dag Det var den i skippergata, ja. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Jeg har et LianLi med samme HD-brønnen som deg. Postet et bilde av min med O-ringer.Det fungerer helt utmerket. 7170580[/snapback] Takk skal du ha. Ser bra ut. Hadde du harddisken "vanlig" montert først, eller gikk du for dette med en gang? Hadde vært interessant å vite hvor mye effekt dette har i dette kabinettet. Hva slags disk har du, for øvrig? Endret 28. oktober 2006 av pax1 Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Har hatt mange disker i den ramma. Før hadde jeg 4 disker, og vibrasjonene var ikke så ille. Etter en stund flyttet jeg 3 av diskene til serveren min i boden. Da ble denne disken stående alene igjen på midten av denne ramma. Da ble bråket verre. Etter at jeg hang den opp slik har maskina blitt kjempestille i forhold til før. Men nå merker jeg viftene istedenfor. Hehe.... De skal byttes med nye vifter som ikke er så slitte. Det er en gammel WD 80 GB som står der. Vet ikke om det har hatt så mye å si for temperaturen, siden den ikke kan avleses på den disken. Men det var ganske bra kjøling på de andre diskene som stod der. Det skyldes jo viftene i front selvfølgelig Så for meg har dette hjulpet masse med tanke på støy (hvining) fra harddisken. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 hva slags størrelse må jeg ha på O-Ringen ? skal til biltema idag og kjøpe Lenke til kommentar
Looke Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 hva slags størrelse må jeg ha på O-Ringen ? skal til biltema idag og kjøpe Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Har du lest første post? Lenke til kommentar
Looke Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 ja der står det 75 mm, men på http://www.biltema.no/ hvis du søker o-ring finner du mange størrelser oppgitt i 1/4 osv :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå