Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

HardDiskoppheng med O-ringer

Anbefalte innlegg

Jau, fått montert dette og det er en fantastisk løsning, men støyeleminering er en ond sirkel :p hehe, når en har støydempa en ting, så er det en annen ting som bråker og slikt forsetter det til du kommer tilbake til den første tingen du støydempa :p hehe. omg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig sant Meendel.

For en uke siden opererte jeg min søsters barebone ved å koble ut chipsetvifte, bytte orginal kjøler med Zalman 7000B, sage bort halve harddiskopphenget for å få mer pusterom til CPUkjøler og byttet ut 80x15 mm vifte i PSU med en 80x25 mm vifte med spenningsregulator. (montert på utsiden av PSU, måtte file bort 3x80 mm av bakkanten for å få PSUen på plass) I et helt stille rom må du på 40-50 cm avstand for å i det hele tatt høre om maskinen er på... til du kobler til harddisken :)

Jeg må nå se om jeg kan få noe isolering mellom disken og kantene den er festet i.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Er det noen her som vet en butikk i Oslo som garantert har de inne?

Jeg var nede i skippergata i en rørleggerbutikk i sommer og de bare så dumt på meg når jeg spurte om så store O-ringer. De hadde på opptil omtrent 4-5 cm diameter men ikke større.

5012812[/snapback]

Som nevnt over er ikke denne dimensjonen O-ringer spesielt f.eks. i maskinforretninger. Hos Momentum Norge har de disse på lager i flere tykkelser.

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Hvilket kabinett er det mest idielle når det gjelder å henge opp hardisker i o-ringer? Jeg kommer til å kjøpe meg en ny pc iløpet av en måned eller to, og da frister det å kjøpet et kabinett som gjør o-ring monering enklest mulig. Noen sysnpunkter?

Lenke til kommentar
LL Cube blir vel det eneste tror jeg.

6610413[/snapback]

Og hvorfor skal det ikke gå med andre lian li kabinett? :roll:

6610467[/snapback]

Selvfølgelig går det med andre LL kabinetter også, men det jo bare 4* 5,25 plasser på de fleste LL kabinetene. Noen er det 6* 5,25" plasser

Lenke til kommentar

Mange HDer som kommer til å ramle ned i tiden fremover...

Grunnen til at dem ryker er at dem er limt sammen og ikke vulkanisert..Finnes begge deler...

Di som er limt vil ikke tåle noe strekk over tid da i ikke er konstruert for å tåle det..

En vulkanisert o-ring takler det mye bedre...

"Edit" ting...

Endret av taz
Lenke til kommentar

Var innom Bademiljø på Espeland idag. Mannen bak disken virket overrasket over at jeg skulle ha så stor diameter på O-ringene mine. HEHE!! Heldigvis var Petter på jobb og sendte han ut igjen med de riktige. Takk Petteram.

Da har jeg hengt mine to disker i O-ringoppheng, og resultatet er veldig bra!

Etter at jeg flyttet fra Coolermaster og over til Lian Li 6070Scand så ble diskene den største støykilden. Der er ikke LL veldig smarte, først skal man skru diskene inn i en ramme av alu, så skal rammen skrus fast i kabinettet. Mye vibrasjonsstøy sammenlignet med den skrueløse løsningen i coolermaster.

Nå har jeg ingen lyder fra diskene!! Yippi, endelig kan pcen stå på døgnet rundt uten at kona klager.

Men. Det eneste er jo selvfølgelig at den første støykilden jeg eliminerte i pcen, skjermkortvifta, nå støyer mest igjen. Zalman VF700Cu. Men langt fra så ille som før.

Uansett er det en jevn, mørk during, sammenlignet med knatring og vibrasjonsstøy i bølger som plantet seg i kabinett og kabinettdøra spesielt.

Håper dem ikke ryker på en stund, slik som taz predikerer.

T-Evil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Har gitt opp å få tak i slike i Oslo.

Men har allerede sett meg ut noen leverandører (bl.a. Coates) som jeg skal mase litt på.

Petteram: finnes det større dimensjon på slike o-ringer, eller er dette den største?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...