Beetlejuice Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Ah, genialt Var faktisk enda større forskjell en jeg hadde trodd. Kjøpte mine ringer hos Tjernsland i Skippergata; for de som bor i Oslo. Måtte bestilles fra Brødrene Dahl AS (grossist). Var visst en del som hadde vært innom og spurte etter O-ringer uten at de skjønte hvorfor. "Dette gikk jo ut av bruk for 15 år siden..." Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Takk for infoen, tror jeg tar meg en tur bort på brødrene dahl i Bodø jeg Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Fan... vil ha O-ringer som erstatter de som røyk på harddisk opphenget mitt. Lenke til kommentar
PerPastill Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Takk for infoen, tror jeg tar meg en tur bort på brødrene dahl i Bodø jeg Gidder du å si fra om de hadde de inne? Og evt. hvor er de? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Var nede i skippergata på fredag og fikk meg ringer til 20.50,- stykket Meg : Jeg skal ha 12-14 o-ringer med dette NRF nummeret. *selger henter og kommer tilbake med en hel haug* Selger : Det blir 20.50,- stykket, skulle du ha 12 eller 14? Meg : *huh* Eh... 10. Noen som vet en plass i Oslo jeg kan få slike til ~10,- ? Jeg har hengt de den veien for å få bedre airflow. Det er også lett plass til to til disker på midten. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Ser fint ut det der JohndoeMAKT. Bruker du et kabinett ala Lian Li Modular Cube Case eller er det en filserver? Lenke til kommentar
PerPastill Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Ser fint ut det der JohndoeMAKT.Bruker du et kabinett ala Lian Li Modular Cube Case eller er det en filserver? Det ser ut som en stacker. Endret 6. mars 2006 av PerPastill Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Det er et I&S Servertower. EDIT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...4entry4812704 Endret 7. mars 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Hmm, solgte nylig 20 stk til Toen for Kr 8,- stk Vet at ting er dyrere i Oslo, men det der var blodpris spør du meg.... Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hmm, solgte nylig 20 stk til Toen for Kr 8,- stkVet at ting er dyrere i Oslo, men det der var blodpris spør du meg.... 5713693[/snapback] Snakka nettopp med Bademiljø i Fredrikstad. De skulle ha 22,50 pr.stk for disse! Ringer videre jeg tenker jeg... Han Derre Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Er det noen som vet om disse ringene kommer i større størrelser? Jeg har et Lian-Li Pc6070 Scand. Kabinettet ble levert med en harddiskramme for fem disker. Rammen ligger nederst til høyre i kabinettet. Hvis det finnes en o-ring av passende størrelse kunne jeg tredd et par over rammen og hatt alle diskene inni. Da ville jeg fått plass til flere harddisker på den samme plassen og de ville fremdeles vært vibrasjonsisolerte. Endret 8. mars 2006 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Har 110mm ringer på lager også, men ta et mål av rammen så kan jeg sjekke. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Har 110mm ringer på lager også, men ta et mål av rammen så kan jeg sjekke. Da har jeg bedrevet litt målingsarbeid. Resultat: Høyde = 110 mm. Bredde = 145 mm. => Omkrets = 510 mm. Flott hvis du kunne funnet ut om en av O-ringene deres passer rundt dette. Litt rask hoderegning sier meg at ring med diameter på 110 mm får omkrets = 346 mm. Er disse ringene relativt elastiske? Jeg håper ja men frykter at de ikke liker å få en omkretsøkning på ca 50 %. Det finnes ikke tilfeldigvis 180 mm ringer eller noe i den duren? Mvh Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Det skal jeg ta en sjekk på jobben i morgen. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Hadde en 110mm o-ring inne og fikk tredd den lett over en eske som måler 9,5x17cm. (Nærmeste jeg kom) Ringen virker veldig elastisk og burde ha mer og gå på. 110mm ringene har NRF nr: 2224434 Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Flott. Tusen takk for hjelpa. Nå skal jeg gå til anskaffelse av et par slike og prøve å få hengt opp harddiskramma. Lenke til kommentar
pietk75 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Duh!! Klarte å unngå innleggene fra Dr.Ittsekk. Glem det som står under Hei. Glimrende ide av trådstarter her med disse O-ringene. Et spørsmål: Jeg har et Lian Li 6070Scand kabinett, se bilder her: http://www.hardware.no/tester/kabinett/lia...b_scand/19715/4 Jeg har tre stk disker i "boksen" nederst i kabinettet (den med de runde hullene). "Boksen" er jo smalere enn selve kabinettet. Vil løsningen med O-ringene fungere her? Må jeg ha mindre diameter på ringene? Ifølge bildene skal diskene stå oppreist, men mine er liggende. Litt lite teknisk her, så jeg må spørre. Grunnen til at diskene er montert akkurat der er med hensyn til kjølingen i kabinettet. Tør jeg flytte de til brønnene oppe i kabinettet? Håper på svar. Endret 9. mars 2006 av pietk75 Lenke til kommentar
pietk75 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Dr.ittsekk: kunne du skissere/fotografere løsningen for Lian Li-kabinettet ditt? Har samme som deg, og kunne tenke meg tips. Skjønte ikke helt hvordan du skulle løse det innenfor HD-ramma. Har lyst til å bruke ramme nettopp pga vifta foran (kjøling). Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Dr.ittsekk: kunne du skissere/fotografere løsningen for Lian Li-kabinettet ditt? Har samme som deg, og kunne tenke meg tips. Skjønte ikke helt hvordan du skulle løse det innenfor HD-ramma. Har lyst til å bruke ramme nettopp pga vifta foran (kjøling).5725762[/snapback] Nå vet jeg ikke helt om du blir noe klokere av denne forklaringen, men jeg prøver. Tanken min var å få hardiskrammen til å henge ca 3cm høyere enn der den nå er plassert. For å få til dette er planen å feste to o-ringer rundt rammen og feste det hele med strips. På figuren skal den røde sirkelen forestille den fremste o-ringen, de blå strekene er strips, den gule er 3,5” rammen og den grønne er det originale festet til harddiskrammen. Hvis jeg får til dette vil harddiskrammen ”flyte” rett over det stedet den var ment å stå. Endret 9. mars 2006 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 vil bare klargjøre et par detaljer: Får en del henvendelser på PM om jeg kan skaffe og levere O-ringer og noen har sågar sett annonse på QXL om salg av slike. Jeg har IKKE startet denne tråden for å selge O-ringer, selv om jeg har hjulpet et par personer som har hatt vansker med å skaffe dem der de bor. Noen annonse på QXL har jeg heller ikke. Dette var bare for å hjelpe andre med å løse et problem med støyende disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå