Gå til innhold

Hva er Fertilizer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil også fraråde dere å prøve å lage slikt, spesielt når dere ikke har erfaringer og utdanning på sprengstoff fra før (og de som har utdanning har vett til å la være).

 

Var STING soldat i førstegangstjenesten (Storm Ingeniør) og lærte om eksplosiver der (jobbet med det også), fikk se bilder av skader som personellminer o.l. påfører folk (type bilder tatt 30 sek etter uhellet var ute...), DET ER IKKE PENT... personellminer med 10 til 20 gr. sprengstoff knuser foten din lett...

holder du noe slikt i hånden, så har du ikke noe hånd etterpå...

 

en fenghette som brukes i f.eks. TNT klosser inneholder bare 0,8gr med et middels kraftig sprengstoff, og holder du rundt noe slikt når det går av har du ikke fingre lengre...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vet dette er en gammel tråd men vil bare si at det der er oppskriften på et sprengstoff som brukes i gruver.

 

For å si det enkelt så er det xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx brukes i gruver.

 

og jeg sier bare vær for guds skyld forsiktig med den blandingen.

gruvene blander den kun når det sprøytes inn i veggen.

så ustabilt er det

Lenke til kommentar

Den oppskriften er bare tull.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx er vel noe av det mest stabile du finner, så tror ikke du skal tenke på det ;) Du vil aldri klare å sette det av uansett. Til det trenger du et annet høyeksplosiv, og da er du jo like langt ;) Det verste som kan skje når du tenner fyr på det er at dieselen tar fyr.

 

Funnet det i anarkistens kokebok eller noe? :p

Lenke til kommentar
jeg?

 

har bare kjenninger på på en gruve.

veit ikke kordan de tenner det men hvis jeg ikke husker feil så blir den eksplosiv ved 240C og kan bli sjøl sprengende ved litt høyere temp.

7628634[/snapback]

Det må mye høyere temperatur enn 240 grader til.

Det vanlige er å bruke forskjellige typer dynamitt til å tenne det.

Lenke til kommentar

Siden du ikke viste hva Fertilizer sto for så anbefaler jeg deg på det sterkeste om ikke å prøve deg på noe videre kjemiske prøveprosjekt.

 

Dette er som sagt kunstgjødsel og det ferdige produkt levert av produsent (Hydro) benevnes i bokstavene N-P-K med tallverdi bak hver bokstav som tilkjennegir innhold av N=Nitrogen P=Fosfor K=Kalium

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...