kevlar89 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Noen som vet hva det er og hvor det kan kjøpes Endret 3. januar 2007 av jarmo Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Gjødsel. (Er nok kunstgjødsel de mener i den oppskriften) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Lykke til Koselig å ha hilst på deg. Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Det er naboen min som maser om at vi skall prøve å lage en sånn,,,,,men viss vi bare bruker en liten del, så kan det ikke bli så stor eksplosjon Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Pass på at den delen er liten; vær så snill. 5 g kunstgjødsel og 5g diesel er nok til å ødelegge deg kraftig om du er meget uforsiktig. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du vil virkelig tenke deg om to, tre, fire, ganger før du gjør dette. Svært, svært dårlig idé! Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Har noen av dere prøvd noe lignende før,,,siden dere er så sikkre på at det går galt Endret 22. juni 2005 av LillePutt Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg har ikke prøvd før, av den grunn at jeg er sikker på at det går galt. Har hørt mange historier om folk som har mistet fingre, armer, og tilogmed livet. Slike bomber med noen liter av hver kan totalskade høyhus. Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Hvorfor bruker ikke teroristene slike bomber da,,,ingen av ingrediensene er spesielt dyre Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) my bad Endret 23. juni 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg sier bare en ting :Oklahoma bomber. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jepps. Det har blitt brukt av terrorister, så lag en laang lunte hvis du skal prøve Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hvorfor bruker ikke teroristene slike bomber da,,,ingen av ingrediensene er spesielt dyre Fordi det ikke er så forbanna stabilt. Kan risikere å gå av med uforsiktig behandling. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 vil også fraråde dere å prøve å lage slikt, spesielt når dere ikke har erfaringer og utdanning på sprengstoff fra før (og de som har utdanning har vett til å la være). Var STING soldat i førstegangstjenesten (Storm Ingeniør) og lærte om eksplosiver der (jobbet med det også), fikk se bilder av skader som personellminer o.l. påfører folk (type bilder tatt 30 sek etter uhellet var ute...), DET ER IKKE PENT... personellminer med 10 til 20 gr. sprengstoff knuser foten din lett... holder du noe slikt i hånden, så har du ikke noe hånd etterpå... en fenghette som brukes i f.eks. TNT klosser inneholder bare 0,8gr med et middels kraftig sprengstoff, og holder du rundt noe slikt når det går av har du ikke fingre lengre... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Vet dette er en gammel tråd men vil bare si at det der er oppskriften på et sprengstoff som brukes i gruver. For å si det enkelt så er det xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx brukes i gruver. og jeg sier bare vær for guds skyld forsiktig med den blandingen. gruvene blander den kun når det sprøytes inn i veggen. så ustabilt er det Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Den oppskriften er bare tull. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx er vel noe av det mest stabile du finner, så tror ikke du skal tenke på det Du vil aldri klare å sette det av uansett. Til det trenger du et annet høyeksplosiv, og da er du jo like langt Det verste som kan skje når du tenner fyr på det er at dieselen tar fyr. Funnet det i anarkistens kokebok eller noe? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 jeg? har bare kjenninger på på en gruve. veit ikke kordan de tenner det men hvis jeg ikke husker feil så blir den eksplosiv ved 240C og kan bli sjøl sprengende ved litt høyere temp. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 jeg? har bare kjenninger på på en gruve. veit ikke kordan de tenner det men hvis jeg ikke husker feil så blir den eksplosiv ved 240C og kan bli sjøl sprengende ved litt høyere temp. 7628634[/snapback] Det må mye høyere temperatur enn 240 grader til. Det vanlige er å bruke forskjellige typer dynamitt til å tenne det. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Siden du ikke viste hva Fertilizer sto for så anbefaler jeg deg på det sterkeste om ikke å prøve deg på noe videre kjemiske prøveprosjekt. Dette er som sagt kunstgjødsel og det ferdige produkt levert av produsent (Hydro) benevnes i bokstavene N-P-K med tallverdi bak hver bokstav som tilkjennegir innhold av N=Nitrogen P=Fosfor K=Kalium Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 sorry my bad. hadde ikke hue helt med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg