Gå til innhold

PSData Klarer ikke levere Tundra 1559x. Løst!


Anbefalte innlegg

For ca en måned siden bestillte min lillesøster en Tundra 1559x bærbar pc fra PSdata. Da vi bestillte stod det ingenting om at PSdata ikke kunne levere pcen med en gang. Visste at PCen måtte settes sammen først, men at ting skulle gå så sakte som de har gjort hadde vi ingen anelse om.

 

Nå en måned etter bestilling har enda ikke PSdata klart å få inn alle delene de trenger til pcen. Syns det er veldig merkelig at de kan selge en pc de trenger over en måned på å få inn alle delene til. Dette uten at det stod noe som helst om dette. PSdata har ikke på noen som helst måte informert oss om statusen på bestillingen vår i ettertid. De har ikke sagt noe om at PCen kanskje ble forsinket. Dette til tross for at harddisken de nå mangler stadig blir utsatt. Datoen blir flyttet, flyttet og flyttet. Hvor skal det ende? For øyeblikket er datoen satt til den 24. Her om dagen var det den 22. Før der igjen den 17 osv.

 

Hva i alle dager er det de driver på med? Min far ringte dem og spurte om de hadde tenkt å levere oss pcen. PSdata visste ikke: Det var selvsagt ikke han som var på tråden sitt ansvar heller. Han kunne dessuten berolige oss med at vi ikke var de første som klaget på dette. Ja da er det vell kanskje på tide å gjøre noe med det da!

 

Fatter ikke hvordan i alle dager PSdata kan drive på slik. Har bestandig vært fornøyd PSdata kunde. De har bestandig vært raske å sende varer. De har også vært fantastiske ved returer. Jeg har anbefalt butikken til familie og kjente som jeg vet at har handlet der etter mine anbefalinger.

 

Jeg kan forøvrig garantere at dette er det nå slutt på. PSdata har skuffet stort og jeg klarer ikke helt se hvordan de skal klare å overleve dersom de behandler alle på dette viset.

 

Flere av dere mener sikkert nå at dette ikke er PSDatas feil. Det er leverandøren deres sin feil osv. Dere kan spare dere: Det er PSDatas ansvar å levere oss som kunde varene. Når de ikke klarer det kan de forsøke å finne alternativer. Tilby kundene ett alternativ. Kanskje vi kunne fått en tilsvarende harddisk i stedet? De må da i hvertfall kontakte oss og si det som det er: At de ikke klarer å levere pcen.

 

MVH en tidligere PSdata kunde.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydligvis ikke din dag (evt. uke / måned). Hvis en detaljist (som PSData i dette tilfellet er) ikke får alle delene levert, vil et produkt satt sammen av disse bli forsinket. Du sier selv at leveringsdato for harddisk som inngår i bestillingen for endret leveringstidspunkt. Husk at forventet tidspunkt/ubekreftet tidspunkt ikke er et garantert leveringstidspunkt. Det er når man antar (ut fra leverandørens vanlige leveringsrutiner) at varen blir levert til importør i Norge (som ikke nødvendigvis er detaljisten). Er det et brekreftet leveringstidspunkt er det fortsatt avhengig av leverandørens forsendelse, frakttid, tollbehandling etc. Mye kan skje her slik at tidspunktet blir forskjøvet. I ingen av disse tilfellene er det detaljistens feil. Ved sen levering kan du selvsagt gå fra din del av avtalen (stoppe leveransen - før de har begynt å sette maskinen sammen). Ta kontakt med PSdata via mail eller telefon (telefonhenvendelse kan avklare mye) få detaljer påleveransen.

 

NB! Denne teksten er basert på dine opplysninger i trådstarten. Husk at dette er noe du kan oppleve med alle nettbutikker (og også alle disk-butikker).

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal ta en telefon til PSData og på en hyggelig måte presentere din missnøye med saken. Deretter kan du spørre om PSData kanskje kan tilby en alternativ harddisk med tilsvarende spesifikasjoner uten noe mellomlegg for din søster.

Hvis de tilbyr deg det, vil du mest sannsynlig motta datamaskinen innen ikke altfor lang tid.

 

Lykke til!

:yes:

Lenke til kommentar
Tydligvis ikke din dag (evt. uke / måned). Hvis en detaljist (som PSData i dette tilfellet er) ikke får alle delene levert, vil et produkt satt sammen av disse bli forsinket. Du sier selv at leveringsdato for harddisk som inngår i bestillingen for endret leveringstidspunkt. Husk at forventet tidspunkt/ubekreftet tidspunkt ikke er et garantert leveringstidspunkt. Det er når man antar (ut fra leverandørens vanlige leveringsrutiner) at varen blir levert til importør i Norge (som ikke nødvendigvis er detaljisten). Er det et brekreftet leveringstidspunkt er det fortsatt avhengig av leverandørens forsendelse, frakttid, tollbehandling etc. Mye kan skje her slik at tidspunktet blir forskjøvet. I ingen av disse tilfellene er det detaljistens feil. Ved sen levering kan du selvsagt gå fra din del av avtalen (stoppe leveransen - før de har begynt å sette maskinen sammen). Ta kontakt med PSdata via mail eller telefon (telefonhenvendelse kan avklare mye) få detaljer påleveransen.

 

NB! Denne teksten er basert på dine opplysninger i trådstarten. Husk at dette er noe du kan oppleve med alle nettbutikker (og også alle disk-butikker).

Selvsagt ser jeg poenget ditt. Selv om du må da si deg enig i at PSdata må kunne gi beskjed om utsettelser av denne dimensjonen. De må kunne klare å tilby oss ett alternativ. Dette istedet for å bare gjøre hele greia over til vårt(kundens) problem.

Lenke til kommentar
Jeg synes du skal ta en telefon til PSData og på en hyggelig måte presentere din missnøye med saken. Deretter kan du spørre om PSData kanskje kan tilby en alternativ harddisk med tilsvarende spesifikasjoner uten noe mellomlegg for din søster.

Hvis de tilbyr deg det, vil du mest sannsynlig motta datamaskinen innen ikke altfor lang tid.

 

Lykke til!

:yes:

Som sagt i hovedinnlegget er denne telefonen allerede tatt.

 

EDIT: De kunne forøvrig ikke tilby noen alternativ disk med tilsvarende spesifikasjoner. Noe som er ett av hovedpunktene her: at de ikke klarer å tilby oss noe alternativ.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Vanlig praksis hos de fleste butikker (på nett og andre steder) er at hvis det i kjøpskontrakten ikke er definert noe leveringstidspunkt, blir varen levert med de spesifikasjoner som er avtalt. Det vil si at varen kommer i den versjon som avtalt, når dne er leveringsklar.

Hvis kunden synes at det går over det som kan defineres som normal ventetid (Vanskelig å definere, men det er forskjellig fra bransje til bransje. Bil feks har normalt lengre leveringstid enn en kake hos bakeren av diverse naturlige årsaker.), må kunden selv ta kontakt og gi uttryk for det og forespørre alternativer. Strengt tatt er selgeren kun forpliktet til å ta kontakt hvis han ikke kan levere varen i det hele tatt, så framt leveringstidspunkt ikke er avtalt på forhånd som sagt.

Jeg kan si meg enig at over en måned er over det som regnes som normal leveringstid på en datamaskin, og derfor bør du som kunde ha en legal grunn til å heve kjøpet eller etterspørre en form for kompensasjon eller alternativ levering. Det er dog ikke garantert at du får det.

Sjekk gjerne hva kjøpsloven sier. Den støtter deg som kunde ganske sterkt.

Det du også kan gjøre er å true med å heve kjøpet og heller handle fra feks Dell hvis de ikke kan tilby snarlig levering med kanskje en bedre harddisk en avtalt uten at det koster deg som kunde noe mer. Det er verdt å prøve.

Kjører selv samme taktikk på Elkjøp med Expert som brekkstang for å prute litt på priser.

Lenke til kommentar

Vil først takke for fin respons. Har mange ganger vurdert å bestille en annen pc fra en annen butikk, men har rett og slett ikke funnet ett godt alternativ. Hadde en tråd oppe om nettop dette, der jeg spurte etter alternativer til 1559x. Fikk ingen respons.

 

Grunnen til at denne saken irriterer meg så grenseløst er at min 13 år gamle søster som skal ha pcen har klart og spart opp så mye penger på egenhånd til nettop en fin bærbar pc til spilling. Nå har hun gått og ventet i en måned på denne pcen...

 

Regner med PSdata kan klare å erstatte 80gb hden med en 60gb. Hva slags kompansasjon kan vi be om for dette? Kan det være aktuellt å be om en ekstern harddisk i tillegg hvis vi tar 60gb?

Lenke til kommentar
Vil først takke for fin respons. Har mange ganger vurdert å bestille en annen pc fra en annen butikk, men har rett og slett ikke funnet ett godt alternativ. Hadde en tråd oppe om nettop dette, der jeg spurte etter alternativer til 1559x. Fikk ingen respons.

 

Grunnen til at denne saken irriterer meg så grenseløst er at min 13 år gamle søster som skal ha pcen har klart og spart opp så mye penger på egenhånd til nettop en fin bærbar pc til spilling. Nå har hun gått og ventet i en måned på denne pcen...

 

Regner med PSdata kan klare å erstatte 80gb hden med en 60gb. Hva slags kompansasjon kan vi be om for dette? Kan det være aktuellt å be om en ekstern harddisk i tillegg hvis vi tar 60gb?

Be om prisavslag som tilsvarer prisforskjellen til diskene, og ikke fisk etter et par skarve hundrelapper.

Lenke til kommentar

Trådløst nettverkskort er med. Ram er det 1024 av som garantert er nok for hennes del.

 

Ar`Kritz: Tror du ikke prisforskjellen på 80 og 60gb HD er snakk om et par skarve hundrelapper? Hvor stor kan forskjellen på disse to være?

 

EDIT: Prisforskjellen er på 200kr. Skal høre med dem i morgen ang. Kompansasjon ol.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Alle webshops har ett eller annet å utbedre. Ingen er feilfrie. Hos PS Data er leveringsstatus ut til kunden, enten via e-mail eller telefon, det som burde vært pri. 1 å fått utbedret. Savnet det samme da jeg bestile en komplett PC der i deler for en stund siden. Utenom dette har ikke jeg klart å finne noe feil med PS Data.

Lenke til kommentar

Saken ser nå ut til å ha blitt løst etter nok en telefon med PSData. I dag klarte nemlig personen på tråden å finne oss ett godt alternativ. Vi ble tilbydd en 100GB HD istedenfor 80gb'en som opprinnelig skulle være i. Vi ble forsikret at PCen også skulle bli sendt til bygging i dag.

 

Jeg må si meg fornøyd med løsningen. Syns det er bra av PSdata å tilby oss 100gb istedenfor 80, men syns immidlertid det er dumt at det hele måtte ta så lang tid. Alt i alt tror jeg at vi skal si oss fornøyde. Det kom jo i hvertfall noe godt ut av ventingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...