Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor adsl -oppkoblingsproblemer i win xp


Anbefalte innlegg

Har installert XP på maskinen min, og siden bare hatt problemer med å koble opp ADSL fra Telenor.

 

På 20+ forsøk har jeg fått oppkobling 3-4 ggr.

 

På tlf-supporten skjønner de lite, og jeg har sjekket

modemet for feil.

 

Noen tips!!??????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-24 11:39, [urban] skrev:

Hva er det som skjer når du prøver å koble deg opp da?



 

Når jeg skal koble opp for jeg frem bruker/passord boksen som vanlig, og klikker OK, deretter går det laaaange tid, før jeg for opp feilmld 768 / 769, dvs at "...den ikke får kontakt med ekstern server..." (eller noe i den duren).

 

Har prøvd å pinge i DOS, men har problemer også

da....

Virker som om modemet sliter med å gi maskinen en IP....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 10:51, xhair skrev:

Har installert XP på maskinen min, og siden bare hatt problemer med å koble opp ADSL fra Telenor.


På 20+ forsøk har jeg fått oppkobling 3-4 ggr.


På tlf-supporten skjønner de lite, og jeg har sjekket

modemet for feil.


Noen tips!!??????




 

 

--- HAR FIKSA DET!

 

Bytta bare nettverkskort, så kom jeg på nett som et skudd...

 

SMC-kortet mitt hadde tydleigvis problemer, selv om jeg aldri fikk noen feilmelding på det. Men det nye CNet-kortet funker altså prikkfritt...

 

xhair

 

[ Denne Melding var redigert av: xhair på 2002-07-26 08:10 ]

Lenke til kommentar

xhair skrev (2002-07-25 17:13):

Quote:


Den 2002-07-24 10:51, xhair skrev:

Har installert XP på maskinen min, og siden bare hatt problemer med å koble opp ADSL fra Telenor.


På 20+ forsøk har jeg fått oppkobling 3-4 ggr.


På tlf-supporten skjønner de lite, og jeg har sjekket

modemet for feil.


Noen tips!!??????



Leste du papirene som du fikk av telenor. :razz:
Lenke til kommentar

Bruk Raspppoe! Sa en tidligere her, og fikk tilbakemelding fra en som mente at den ikke skulle brukes i XP.

Hvorfor det, da????

Jeg har installert raspppoe protokollen paa minst 5 til seks xp maskiner, og de fungerer helt feilfritt, har gjort det i et aar naa. Saa jeg forlanger en forklaring, takk!

Raspppoe kan med dette anbefales til alle xp brukere!!

Lenke til kommentar

Det er nok en en pppoe protokoll som bruker RAS i xp, men det betyr ikke nødvendigvis at den er likegod som Schlabbachs Raspppoe protokoll.

 

Vi snakker derfor tydeligvis ikke om det samme. Jeg anbefaler fortsatt Schlabbachs Raspppoe protokoll framfor alle andre alternativer.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg hadde problem med at jeg kun fikk koblet meg opp 20-30% av forsøkene og når jeg ble oppkoblet så fikk jeg dårlig hastighet samt ble ofte nedkoblet automatisk.

 

Løsningen var at noen fra Networks/bravida? endret(la om) linjen min i sentralen. Etter dette fikk jeg full hastighet tilbake på min 1MB linje.

 

Antageligvis var det støy på den gamle linjen, men dette forsvant da de byttet.

 

Jentoft

 

[ Denne Melding var redigert av: Jentoft på 2002-07-25 19:37 ]

Lenke til kommentar

FAQ 3. Windows XP/.NET comes with builtin PPPoE support, why use RASPPPOE instead?

Even though Windows XP/.NET comes with builtin PPPoE support, Microsoft's implementation is not yet as sophisticated as RASPPPOE. See this feature comparison chart:

 

Feature Microsoft PPPoE in

Windows XP/.NET

RASPPPOE

 

Seamless integration with the operating system Yes

Yes

 

Fully exploits the maximum possible PPPoE MTU (1492) No

YES

 

Supports Internet Connection Sharing and NAT seamlessly No

YES

 

Allows tuning the TCP RWIN without registry changes* No

YES

 

Offers PPPoE server (Access Concentrator) capability No

YES

 

 

* To increase the autonegotiated TCP RWIN with RASPPPOE, use the Specify Link Speed option and specify a link speed of 101Mbps or greater, e.g. enter 101000 (kbps) as the link speed the protocol should report. Windows XP/.NET will then autonegotiate a TCP RWIN of approx. 64KB instead of the default 16KB, which is often too small for broadband connections.

 

Funket ikke helt den tabellen, men dette sier vel noe om Rasppoe sine fordeler også i XP.

Lenke til kommentar

engkje skrev (2002-07-25 20:00):

Mitt tips til dere som ennå blir blodsugd av Telenor bytt leverandør fra Telenor til Nextgentel! Det gjorde jeg og nå betaler jeg 398 for 1024/512.....

 

Ja kommer nok til å vudere det når bindings tiden går ut i februar i 2003. Telenor er dyrt 550kr per måned er stivt på 704/128 linje. :grin:

 

[ endret av Kjetil Lura den 2002-07-26 03:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...