Janvp Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hei! Jeg lurer på om noen kan forklare dette "light scribe" for meg Jeg har en kunde som har en ganske vanlig NEC dvd-brenner, og vil at jeg skal skaffe ham plater som kan skrives på med laseren. Tror han mener light scribe. Men - kan en vanlig NEC-brenner til 5-600 takle dette? Og - må han i tilfelle ha spesielle plater? Jeg har lest tråden her hvor light scribe beskrives (snu plata osv), men spørsmålet er altså om dette krever spesielle brennere, og spesielle plater Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) spesielle brennere og plater ja. Brennere som støtter dette og er til salgs i Norge: BenQ DW1625 HP DVD 640i og 640e (som også er produsert av BenQ) Lightscribe plater som jeg har sett til salgs er verbatim 8x DVD+R og Verbatim 52X CD-R. Husker ikke prisen på CD-R platene. Men DVD-Platene koster 10-15 kroner per stk hos de butikkene som har de. Endret 22. juni 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Janvp Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Men hvordan skiller man mellom de som kan skrives på, og de som ikke kan? Er det "Verbatim 8x DVD+R disc 4,7GB (Advanced AZO) 25-pack Cake Box" denne AZO-greia som indikerer at den kan skrivs på? Link til platen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303235&cks=PRL Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Plater som kan skrives på med LightScribe er merket med dette både på innpakning og på selve platen på den innerste ringen. Trond Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 De kan brennes som vanlige plater ja, men de må hete lightscribe i tillegg for å ha lightscribe belegget på oversiden. Så vidt jeg vet finnes de kun med cover. Vi selger de løst 1 og 1, men de kommer opprinnelig i 5pk med cover. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Bilde av cover på lightscribe plate. Lenke til kommentar
Janvp Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Takk! Fant at Komplett/Norek har kun en sort av disse platene -> http://norek.no/k/ki.asp?sku=310065&cks=SER Synd at det er CD, og ikke DVD da - får se om de tar inn DVD også etter hvert! Takk for hjelpen! Endret 22. juni 2005 av Janvp Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvorfor må du kjøpe derfra da? Det finnes andre butikker... f.eks. norwaydisc. Lenke til kommentar
Janvp Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Takk - der har de den jeg er på jakt etter ja - i pakker på èn - til 15 kroner pr. stk Jan Vidar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå