Gå til innhold

satt sammen pc;)er dette bra og passer sammen?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

her har jeg satt opp en på psdata;)lurt eller er d noe jeg mangler

er ikke 100%på dette her så si ifra om noe ikke passer sammen eller om det er noe jeg mangler fpr å få den til å virke;)

på forhånd takk for all hjelp

bare kom med forslag om forandringer

som er følgende:

Thermaltake Xaser Shark Full Tower ATX Aluminium Black WO/Power

Thermaltake 480W Butterfly Bl Dual Fan Active PFC Two Ways Controlol Ball Bearing Fan

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.5-2.95V Dual Channel

Samsung DVD-ROM 16X/48X ATAPI Internal Black Bulk

Nec DVD Recorder ND-3540A 16X Black Dual Layer DVD R/RW Bulk

Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" AT Internal Black

WD Harddisk 73.4GB SATA 10000RPM 3.5" 8MB "Raptor"

WD Harddisk 300.0GB 7200RPM SATA 3.5" 8MB

Msi Mainboard S-939 nForce 4 Ultra ATX PCI-E Audio 2xGbLAN 1394 SATA Retail

AMD CPU Athlon-64 3500+ S-939 2.2GHz 512kB Boxed

Connect3d VGA-Card Radeon X800XL 256MB PCI-E DVI TV-Out-Out Video-In Retail

tilsammen pris er 12564,-;)

pcen skal jeg bygge selv og jeg skal bruke den mest til spilling;)men også multimedia

og jeg glemte kanskje og si at alle forandringer må komme på psdata enkelt å greit fordi jeg får det et hakk billigere der;)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig???

Klarer du ikke å skrive hva du har valgt på selve forumet i stede for å legge til en fil?? Dette er for dumt, rett og slett.

Når da den filen du har lagt til sier like mye fornuftig som en halvbrisen tannfeepolitiker fra nordpolen blir det ikke bedre.

Edit: crap du editet, ram pleier å være en fordel

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Er det mulig???

Klarer du ikke å skrive hva du har valgt på selve forumet i stede for å legge til en fil?? Dette er for dumt, rett og slett.

Når da den filen du har lagt til sier like mye fornuftig som en halvbrisen tannfeepolitiker fra nordpolen blir det ikke bedre.

ja vet det var derfor jeg la til litt mere her slik at det skal bli lettere;)håper dere er fornøyd med det nå

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Kjøp samme nforce4 kort uten SLI. Her

Angående bulk brenneren trenger du jo ikke mer en IDE kabel og det har du sikkert fra før.

hva med brenneprogram da og drivere;)er ikke så flink til å finne slikt på nettet

Lenke til kommentar

Nec DVD Recorder ND-3540A 16X Black Dual Layer DVD R/RW Bulk

til 445kr

men den er bulk og jeg har hørt at det kan være lurt å kjøpe retail slik at du får med nødvendig utstyr stemmer ikke det?

Jeg har kjøpt den. funker knall. Du trenger itje retail når det gjelder dvd brennern. vet ikke hva ekstra du får med der. men alt du trengte får du med bulk. er vel kansje bare det at den ikke er i orginaleska

edit *WoW:P post 300 på 1 år*

Endret av RiFkinD
Lenke til kommentar

Helt enig i at annen DVD-brenner må til, DVD-brennere har altfor variabel kvalitet. OC-Freak skriver om den AOpen-saken: -Dårlig DVD-Brennekvalitet -Dårlig platestøtte -Bruker lenger tid på å brenne enn det som er normalt (ca 7 min på 16x!).

Om NEC 3540: -Problemer med lesing av ripete / dårlige plater -Dårlig mediestøtte -Brennekvalitet på mange plate typer kan forbedres.

Prøvd å sette sammen lignende system fra Netshop? De har Pioneer DVD-brennere til latterlig lav pris. Riktignok skriver OC-Freak at også Pioneer dvr109 har problemer med lesing av ripete plater og har særdeles dårlig mediestøtte, men jeg har ikke opplevd det annet enn med gammel firmware, med x.40 og nyere er den rå på lesing og virker upåklagelig med all media jeg har prøvd. Den er dog litt for dårlig til CD-brenning. Det finnes forresten firmware som støtter DVD-ROM bitsetting til dvr109, eks Buffalo 8.40. Hvis pris ikke er viktig er Plextor det beste etter min mening.

Ellers kan jeg legge til at jeg selv ville nok valgt en noe dyrere RAM, og at 74GB systemdisk fort kan bli for lite med henhold til fragmentering osv. Kjøp to Raptorer og sett dem i RAID-0 :)

Lenke til kommentar

nec brenner er et bra merke, alternativet er benQ 1640

dyrere ram trenger du bare om du er en hardhaus på overklokking

du klarer deg helt strøkent med 1 raptor disk. del den til ca 10-15gb for OS og progs, og så tar du resten til spill, funker strøkent

brenneprogram er lett å fikse på nettet. ergo kjøp bulk (send meg en pm så skal jeg hjelpe deg dersom det blir nødvendig)

kjøp heller et asus a8n sli deluxe (tror jeg det heter), det koster omtrent det samme og er bortimot det beste hovedkortet på markedet til 939 atm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hmm ja,)det med den raptor disken dere snakker om

dere har lagt merke til den 300gigs hardisken jeg har lagt rett under hva?

planen var å bruke raptoren til OS og viktigeprogrammer som antivirus

og bruke 300gigen til spill, filmer og musikk

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å bruke raptoren til både apps og spill. Jeg har selv den minste raptoren og den sørger for at det går noe hurtigere å starte opp apps vs en 7200rpm hd.

Du kan jo partisjonere raptorn som er anbefalt i en tidligere post. Når det gjelder brenne program kan du kjøpe dette over nettet. Nero er et greit program som gjør jobben. Eller så finnes det andre måter å skaffe "kremt" gratis programmer på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg anbefaler deg å bruke raptoren til både apps og spill. Jeg har selv den minste raptoren og den sørger for at det går noe hurtigere å starte opp apps vs en 7200rpm hd.

Du kan jo partisjonere raptorn som er anbefalt i en tidligere post. Når det gjelder brenne program kan du kjøpe dette over nettet. Nero er et greit program som gjør jobben. Eller så finnes det andre måter å skaffe "kremt" gratis programmer på.

hehe ja;)er vel mulig å få tak i et sånt gratis program ja

Lenke til kommentar
At hovedkortet støtter SLI betyr bare at man med Nvidia kort kan kjøre to skjermkort samtidig. Det er ikke noe problem å bruke dette hovedkortet sammen med ett ATI kort.

Men det er jo bare unødvendig med SLI når du ikke kan bruke det.

Kjøp heller det samme kortet uten SLI, eller ett annet om du vil.

Er jo mye bedre å heller få to PCI slotter istedet for en PCI-E SLot

du ikke kan bruke vel. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...