Gorthaur Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 For å unngå en lang avhandling så får dere problemene mine i korte trekk: Ved spilling skjer følgende etter ikke lang tid (da i WOW siden det er eneste jeg spiller for tiden): -grafikk blir dratt, eks planter som blir laaange, stein som blir stikkende ut osv.. Artifacts med andre ord... -Tidvis blir ting blinkende kort i rare farger, hvilket ofte skjer ikke lenge før pc henger seg. Hva er prøvd: -reinstall av drivere / nye drivere til skjermkort. -bedre lufting i kabinett -sjekket at alt av vifter funker, og at temp på diverse komponenter ikke er for høy. -chkdsk er også forsøkt kjørt, og den finner feil på disk men klarer IKKE å fikse de. Viktigst av alt: Reinstall av windows er forsøkt, men ved oppstart av installasjonsprogram like etter boot, blir det bluescreen med beskjed om at det er en feil på disk (som chkdsk da ikke vil/kan reparere). Problemene oppstod for drøyt to måneder siden, og har i det siste skjedd oftere og oftere. Artifacts og annet mikkmakk med grafikken burde kanskje tilsi at problemet ligger i skjermkort, men siden den finner feil på disk, og klikker ved reinstall så kan vel fort disken også være problemet? Specs: AMD64 3500+ Gainward 6800Ultra WD Raptor 120 som systemdisk Setter stor pris på tilbakemeldinger før en evt garantisak med komplett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Kan være mye som er litt feil. 1. Chipsetdrivere: Funker ikke de nyeste, prøv med de orginale. 2. Skjermkortdrivere. Prøv med noen eldre drivere hvis de nyeste ikke er helt på topp. Bios oppdatering av skjerm og hovedkort. Minnebrikker: Er de helt ok? Minnefeil kan gi korrupte filer på disken. Hvis XP må innstaleres på nytt, prøv med fullstendig formatering av disken. Bare noen tanker fra meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå