Gå til innhold

Mus til tegning

Anbefalte innlegg

Hei...

Lenge siden sist.

Har begynt å tenne på det å bli grafisk designer og lurer derfor hvilken mus dere ville anbefale for tegning i Photoshop 6 (snart 7). Har sett litt på et tegnebrett fra Trust:Wireless Design & Work Tablet 200: http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=12052

Noen erfaringer med dette. Leste at med Trust:Wireless Design & Work Tablet 1200 gikk det an å skrive på tegnebrettet. Går det an med Trust:Wireless Design & Work Tablet 200?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et wacom lite tegnebrett, men har egentlig funnet ut at det er for lite å gjøre noe fornuftig på.

Problemet med meg er at streken på tegnebrettet er så kort i forhold til det som blir på skjermen.

Se om du kan få deg et tegnebrett der du kan tegne 1:1

altså at streken på tegnebrttet er like lang som på skjermen.

Kan hende jeg som ikke har fikla nok med innstillinger osv, men skal du drive seriøst med det bør du kjøpe et a4 eller samme størrelse.

Lenke til kommentar

Quote:

Problemet med meg er at streken på tegnebrettet er så kort i forhold til det som blir på skjermen.

Nå er det lenge siden jeg har sett på tegnebrett, men jeg mener å huske at det var en måte å få det til å tegne 1:1 på istedet for at tegnebrettet tilsvarer skjermen.

Ellers må jeg si at et wacom brett sannsynligvis er adskillig bedre enn trust brettet.

Lenke til kommentar

Vel, et svar fra en Multimedia Designer kan kanskje være kjekt.

Ja, som de andre sier her...kjøp Wacom...ingen over, ingen ved siden..de stiller faktisk i en klasse for seg selv. Ja, de kan være litt dyre, men er du seriøs så er de verdt det. Om du vil være serisø på dette området så burde du henge på et forum jeg er en del på også: http://www.storedyret.com Der er det et 2D gruppe som kan gi deg masse tips om bruk av et wacom brett...tegne teknikker osv. Pluss de kan gi deg kritikk og råd på dine eksiterende arbeid. Mange proffe der.

Det var en som skrev han ikke klarte å tegne en hel strek, da har han satt opp wacomen feil. Standard innstilling er at et wacom brett uansett str matcher skjermen. Mao øverst i venstre hjørne på et wacom brett..er øverst i venstre hjørne på skjermen..uansett oppløsning og skjerm størrelse. Vi ha ren del wacoms på jobben..og de som kjøpte den hadde null erfaring med wacom brett og tenkte "større må være bedre"...så de kjøpte a4....feil. Om du skal jobbe med arkitekttegninger så kan et a3 brett være fordelsfult..men skal du bare tegne...så vil jeg anbefale deg a5 str. et a4 brett er faktisk GIGANTISK..og tar massse plass..og når du tegner drar du hånda frem og tilbake i stoooore buer...det er bare snakk om tid før du får slitasje skader. Om du har et stramt budsjett og er nybegynner, så kan du prøve deg frem med a6 str..den koster under 1000 kr. (tror jeg)

Et tips er at når du får brette, så vil du de første ukene bare være frustret og synes det er rart å tegne med..det er en overgangsfase...bare hold på..så går det bra etterhvert..feks..en mus "skater" du over skjermen..du beveger den..løfter og setter tilbake og drar den videre for å få den over skjermen...mens en penn, så bare drar du over brette..så går den fra den ene til den andre siden...en sånn liten ting kan være litt uvant..siden du er vant til å "skate"...*s*

Lykke til med tegningen din....

AKIRA

Lenke til kommentar

Hei !

takker for svarene...

Men jeg er forsatt litt i tvil... 1000,- for et tegnebrett (burde vel skaffe meg ny maskin først...(sitter på en PIII 500mHz, 128 SDRAM, det eneste som er "up to date" er brenneren...)). Og A6 er litt stort...

Men skal stikke innom Wacom sine sider å se hva de har...

Hvor får jeg tak på et slikt brett fra Wacom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...