vihovde Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Dell Latitude D505 formatering problem Installisjonen av XP Pro går som normalt, men når maskinen må restarte under installisjonen så forblir skjermen svart, det skjer ingenting mer ??? Noen forslag ??? Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Er det etter første restarten det ikke skjer noe? Kan du se at pc er på i det hele tatt da? Prøv på nytt igjen, gå inn i biosen velg la den starte fra cd rom, lagre valget og la pcen installere på nytt igjen. Eventuellt prøv en annen cd plate, kanskje lage en kopi og bruke den. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Je, det er etter første restart... Cd skal være helt iorden den, jeg formaterte nettopp den stasjonære, så jeg tenkte jeg kunne ta den bærbare i samme slengen når jeg først holdt på Har selvfølgelig satt cd/dvd til first boot device og lagret. Ingenting skjer etter første restart, men hvis jeg holder powerknappen inne en stund så slår jo maskinen seg av, så det må jo være liv i den ? Når jeg så starter den igjen, så booter den opp i fra XP cd`n. Har aldri opplevd noe så sprøtt før Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 oki, etter første restart ja, er snodig ja, har ikke vært borti det, har vært borti at etter installasjon har det vært svart skjerm, måtte kjøre opp frekvensen på skjerminnstillingene for få det til funke. Du har prøvd flere ganger? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Prøvd flere ganger ja... Endret 22. juni 2005 av vihovde Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Ville prøvd kopiert cden, kanskje optiske leseren din er fokket, eller dårlig. Husker jeg hadde en Win 2000 cd som krøllet seg, den kopierte jeg og det gikk bedre med kopien. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Ville prøvd kopiert cden, kanskje optiske leseren din er fokket, eller dårlig.Husker jeg hadde en Win 2000 cd som krøllet seg, den kopierte jeg og det gikk bedre med kopien. OK... Skal prøve det Kommer med en tilbakemelding så snart jeg kan. Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Ja, er verdt forsøket! Edit: Du kan jo koble på ekstern skjerm hvis du har, og se om det ser noe da,,,hvis det er skjermrelatert. Endret 22. juni 2005 av roxxx Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Nå forstår jeg ingenting... Jeg husker under første forsøk på formateringen, at maskinen ga beskjed om at det var endringer i memoryen, men brydde meg ikke noe om det. Jeg har installert 1024 RAM (2x512). Jeg prøvde en brikke i en annen bærbar jeg har, som kun har en 256 brikke i seg. Satte RAM brikken tilbake i maskinen FØR formateringen. Tok ut denne RAM brikken nå, og tror du at formateringen fungerer nå eller ? JA... Hvorfor er det slik ? Er den 512 brikken defekt nå eller ? Får prøve å hive den inn igjen etterpå... Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Ofte matcher ikke brikken pcen, eller de andre brikkene,,,data vet du Bra det funker hvertfall! Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Ofte matcher ikke brikken pcen, eller de andre brikkene,,,data vet du Bra det funker hvertfall! ??? Den brikken som jeg tok ut og prøvde i en annen bærbar, har alltid stått i Dell`n sammen med den andre brikken... Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hmm, den har vel tatt turen,,,du får installere ferdig og putte inn igjen brikken. Kanskje den er snill og virker da :!: Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Hmm, den har vel tatt turen,,,du får installere ferdig og putte inn igjen brikken.Kanskje den er snill og virker da :!: Får håpe det Takk for all hjelp (så langt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå