Gjest medlem-77217 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) dette er kødd! Endret 10. juli 2005 av medlem-77217 Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 ååååååå!!! den var kuuul!!! suss og klem til deg olagutten min... Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Den var sikkert fin, i 1998. Men hvordan ser siden ut? Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 kommer snart.. ble noe feil... Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 neida.. denne var tøff den... stå på lille venn... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) neida.. denne var tøff den... stå på lille venn... Tøft i noens øyne, ikke akkurat tøft i andres... Les videre, så skal du få noen tips jeg håper (og tror) du vil få nytte av senere. Personlig ville jeg aldri reklamert med denne ad/banneren for noen webside i hele verden. Om du er ny i Photoshop synes jeg du bør surfe MYE på Internett og se hvordan andre gjør det. Ingen er født verdensmestere, og Photoshop er en kunst det tar lang tid å mestre. Misforstå meg rett; jeg synes dette er en god start mot det du prøver å oppnå. Men uten god erfaring med Photoshop mener jeg det er lurt å enten a) få en med mer erfaring til å hjelpe deg med en skikkelig ad/banner, eller b) la vær å publisere reklamebannere som dette inntil du har nok erfaring og kunstnerisk sans til å lage noe som faller i smak hos de fleste. Jeg tror at hvis du dropper denne, lager en ny, dropper den, lager en ny osv. en god stund med samme mål (lage en banner for det forumet), vil du til slutt komme med et produkt som er minst 10 ganger bedre enn dette. Det er med Photoshop som med alt annet: Det tar tid å få til noe skikkelig. Jeg snakker for meg selv nå, men jeg tviler på at det er vanlig å bruke første idé som det ferdige produktet, uansett hvor erfaren eller lite erfaren en er. Personlig lager jeg gjerne 4-5 variasjoner av samme idé, før jeg smelter sammen de tingene jeg liker best fra alle til et produkt som ser "greit" ut, deretter modifiserer jeg dette, fjerner noe, legger til noe annet, helt til det er et produkt jeg tør å vise frem til allmennheten for kritikk. - Det du viser frem her ser ut som en tidlig idé for meg. Når man får kritikk (dette forumet er et veldig godt utgangspunkt for nettopp dét) på et forslag til et produkt (populært kalt en "fisk"), tar man denne kritikken til etterretning og modifiserer det til publikumet er fornøyd. HUSK! Det viktigste er som oftest ikke at du elsker produktet ditt, men at flertallet av publikummet ditt gjør det. Derfor er det ikke skjelden at jeg gir fra meg produkter jeg er delvis misfornøyd med, av den enkle grunn at jeg ikke har samme smak som andre når det gjelder visse ting. Jeg misliker dette med banneren du har lagt frem her: - Den mangler balanse. Teksten er ikke justert pent, verken horisontalt eller vertikalt. - Fonten er heller ikke balansert godt. Jeg tror jeg ville valgt en annen font til denne banneren. - Flammene dekker over en liten del av tittelen, og de ser verken realistiske eller spesielt pene ut. Prøv å bruke et bilde av noen ekte flammer? - Det blir veldig flatt uten noen form for skygge, linjer, gradienter osv. - jeg sier ikke at du skal bombe løs med regnbuer og store bevel-effekter overalt, men som oftest gjør det seg med en svak skygge og noen linjer som bryter med det alt for enkle looket du har på banneren nå. - Mønsteret i bakgrunnen roter til banneren. Når du velger bakgrunnsmønstre er mitt tips å lage disse så svake som mulig, helst så svake at de knapt synes, men likevel er synlige. Vanskelig å finne en god balansegang i begynnelsen, men etter litt triksing i Photoshop og fortløpende kritikk går det ikke lang tid før du har funnet det perfekte bakgrunnsmønstret. - Sist, men ikke minst: unngå bruken av svart og hvitt. Om mulig, bruk heller mørk grå og hvit, eller noen andre farger som matcher resten. Svart og hvitt blir i 99% av tilfellene seende veldig flatt og kjedelig ut, og det er vanskelig å gi bilder med de to ikke-fargene som primærfarger dybde og variasjon. Øv deg med noen bilder fra sxc.hu, lek med adjustment-layere og blandingsmoduser. Og husk at øvelse gjør mester. Endret 9. juli 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 neida.. denne var tøff den... stå på lille venn... Tøft i noens øyne, ikke akkurat tøft i andres... Les videre, så skal du få noen tips jeg håper (og tror) du vil få nytte av senere. Personlig ville jeg aldri reklamert med denne ad/banneren for noen webside i hele verden. Om du er ny i Photoshop synes jeg du bør surfe MYE på Internett og se hvordan andre gjør det. Ingen er født verdensmestere, og Photoshop er en kunst det tar lang tid å mestre. Misforstå meg rett; jeg synes dette er en god start mot det du prøver å oppnå. Men uten god erfaring med Photoshop mener jeg det er lurt å enten a) få en med mer erfaring til å hjelpe deg med en skikkelig ad/banner, eller b) la vær å publisere reklamebannere som dette inntil du har nok erfaring og kunstnerisk sans til å lage noe som faller i smak hos de fleste. Jeg tror at hvis du dropper denne, lager en ny, dropper den, lager en ny osv. en god stund med samme mål (lage en banner for det forumet), vil du til slutt komme med et produkt som er minst 10 ganger bedre enn dette. Det er med Photoshop som med alt annet: Det tar tid å få til noe skikkelig. Jeg snakker for meg selv nå, men jeg tviler på at det er vanlig å bruke første idé som det ferdige produktet, uansett hvor erfaren eller lite erfaren en er. Personlig lager jeg gjerne 4-5 variasjoner av samme idé, før jeg smelter sammen de tingene jeg liker best fra alle til et produkt som ser "greit" ut, deretter modifiserer jeg dette, fjerner noe, legger til noe annet, helt til det er et produkt jeg tør å vise frem til allmennheten for kritikk. - Det du viser frem her ser ut som en tidlig idé for meg. Når man får kritikk (dette forumet er et veldig godt utgangspunkt for nettopp dét) på et forslag til et produkt (populært kalt en "fisk"), tar man denne kritikken til etterretning og modifiserer det til publikumet er fornøyd. HUSK! Det viktigste er som oftest ikke at du elsker produktet ditt, men at flertallet av publikummet ditt gjør det. Derfor er det ikke skjelden at jeg gir fra meg produkter jeg er delvis misfornøyd med, av den enkle grunn at jeg ikke har samme smak som andre når det gjelder visse ting. Jeg misliker dette med banneren du har lagt frem her: - Den mangler balanse. Teksten er ikke justert pent, verken horisontalt eller vertikalt. - Fonten er heller ikke balansert godt. Jeg tror jeg ville valgt en annen font til denne banneren. - Flammene dekker over en liten del av tittelen, og de ser verken realistiske eller spesielt pene ut. Prøv å bruke et bilde av noen ekte flammer? - Det blir veldig flatt uten noen form for skygge, linjer, gradienter osv. - jeg sier ikke at du skal bombe løs med regnbuer og store bevel-effekter overalt, men som oftest gjør det seg med en svak skygge og noen linjer som bryter med det alt for enkle looket du har på banneren nå. - Mønsteret i bakgrunnen roter til banneren. Når du velger bakgrunnsmønstre er mitt tips å lage disse så svake som mulig, helst så svake at de knapt synes, men likevel er synlige. Vanskelig å finne en god balansegang i begynnelsen, men etter litt triksing i Photoshop og fortløpende kritikk går det ikke lang tid før du har funnet det perfekte bakgrunnsmønstret. - Sist, men ikke minst: unngå bruken av svart og hvitt. Om mulig, bruk heller mørk grå og hvit, eller noen andre farger som matcher resten. Svart og hvitt blir i 99% av tilfellene seende veldig flatt og kjedelig ut, og det er vanskelig å gi bilder med de to ikke-fargene som primærfarger dybde og variasjon. Øv deg med noen bilder fra sxc.hu, lek med adjustment-layere og blandingsmoduser. Og husk at øvelse gjør mester. hehe.. okey... virker som du har en del peiling på dette ja!! Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Personlig ville jeg aldri reklamert med denne ad/banneren for noen webside i hele verden. Om du er ny i Photoshop synes jeg du bør surfe MYE på Internett og se hvordan andre gjør det. Ingen er født verdensmestere, og Photoshop er en kunst det tar lang tid å mestre. jeg bruker Paint Shop Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Personlig ville jeg aldri reklamert med denne ad/banneren for noen webside i hele verden. Om du er ny i Photoshop synes jeg du bør surfe MYE på Internett og se hvordan andre gjør det. Ingen er født verdensmestere, og Photoshop er en kunst det tar lang tid å mestre. jeg bruker Paint Shop Samme greia. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hva med Macromedia Fireworks? Bruker det selv, og er kjempefornøyd :!: Lager fete logoer med bra effekter uten den irriterende, hvite bakgrunnen Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hva med Macromedia Fireworks? Why have sawdust when you can have steak? Personlig synes jeg ikke Fireworks kan måle seg opp mot Illustrator og Photoshop. Jeg anbefaler PS både til nybegynnere og mer erfarne designere, det er relativt enkelt å lære seg, og det er så avansert at du vil finne det du trenger av funksjonalitet når behovet melder seg. Paint Shop Pro duger vel også, men jeg synes Photoshop har det lille ekstra som trengs. Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hva med Macromedia Fireworks? Why have sawdust when you can have steak? lettere å piratkopiere, slipper bruk av crack osv.!! Lenke til kommentar
resol Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hva med Macromedia Fireworks? Why have sawdust when you can have steak? Personlig synes jeg ikke Fireworks kan måle seg opp mot Illustrator og Photoshop. Jeg anbefaler PS både til nybegynnere og mer erfarne designere, det er relativt enkelt å lære seg, og det er så avansert at du vil finne det du trenger av funksjonalitet når behovet melder seg. Paint Shop Pro duger vel også, men jeg synes Photoshop har det lille ekstra som trengs. Fireworks er - etter min mening - mye bedre enn paint shop. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Fireworks er - etter min mening - mye bedre enn paint shop. Heilt enig. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Fireworks er - etter min mening - mye bedre enn paint shop. Personlig synes jeg ikke Fireworks kan måle seg opp mot Illustrator og Photoshop. --- lettere å piratkopiere, slipper bruk av crack osv.!! Endret 14. juli 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå