Gjest medlem-77217 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Som i tittelen, så skal jeg lage logo/reklame (add) til hjemmesiden min... hvordan skal jeg lage det? har photoshop.. er det noe å lage det med? Takk for alle svar... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Photoshop funker til å lage en reklamebanner ja. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 PhotoShop er en god start ja. Da får du bare lage det du skal. Dersom du er ny til PhotoShop ville jeg tatt ett kjapt søk på google Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 det er slik det er skjønner du.. jeg er helt ny å vet ikke en dritt... så om noen kunne gitt meg noen råd så hadde det vært fint! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Lær deg å bruke det først og fremst. Prøv på noen tutorialer og lær deg å bruke verktøyene. Tutorials finner du mange av her: www.good-tutorials.com Lenke til kommentar
r Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Photoshop er, etter min mening, det beste programmet egnet for slikt (i grunnen det meste). Det går også an å kombinere med søsterprogrammet ImageReady slik at du kan animere banneren, men vær forsiktig. Selv om animerte bannere kan føre til oppmerksomhet, kan de også være ganske irriterende Ellers finnes det jo et par standard størrelser (i pixler): 88 x 31 er en vanlig størrelse på en såkalt button. Dette er en liten sak med veldig begrenset plass, så hvis du vil ha mer informasjon på den går det nok helt fint å animere den litt. 468 x 60 er størrelsen på en vanlig web-banner. Her er det heldigvis litt større plass til å boltre seg på. Størrelsene går jo selvfølgelig an å variere litt, men det er disse de fleste bruker. På en button/banner ville jeg inkludert navnet på siden, hva som er innholdet og kanskje adressen til siden din skrevet med liten skrift (hvis det er plass). Her er også en grei, norsk side for Photoshop-tutorials: http://www.hah.net/p5/ Håper dette var til hjelp Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Tusen Takk! jeg skal visse dere add'en når den er ferdig! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Eller du kan bruke flash Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Eller du kan bruke flash Jeg ville heller anbefalt Photoshop. Om du mener han kan bruke Flash for å få bevegelse på banner, så kan du bare lage flere bilder, legge det inn i ImageReady så lager du overganger Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Men da kan også filstørrelsen bli enorm, hvis han har mye grafikk og mye repetering. Flash egner seg bedre til animasjon enn gif gjør på alle måter uansett... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Men da kan også filstørrelsen bli enorm, hvis han har mye grafikk og mye repetering. Flash egner seg bedre til animasjon enn gif gjør på alle måter uansett... Kan fort ta litt stor plass ja, men da hjelper det å kutte ned på antall bilder mellom vært bilde. Vil si flash er litt vanskeligere å lære seg en Photoshop. Det finnes utallig flere tutorials til Photoshop. Og det er ikke sikkert han skal ha animasjon engang Endret 23. juni 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Og er vel begrenset hvor mye animasjon man trenger i en "add" Har ikke png også støtte for animasjon? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ikke så vidt jeg vet. Aldri sett eller hørt om det før. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 http://www.vlad1.com/~vladimir/projects/apng/ Lenke til kommentar
sorbert Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 jeg skal rediger et bilde sånn at jeg kan ha på sånn fin bakrun å det å sånt:P hvordan program bør jeg bruke? Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 jeg skal rediger et bilde sånn at jeg kan ha på sånn fin bakrun å det å sånt:P hvordan program bør jeg bruke? Fattet ikke helt hva du ville, men photoshop duger til det meste... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ok, men det heter apng? Formatet heiter det, ja, men du får sikkert ikkje brukt det noko særlig enda. Du kan alltids prøve med MIME-typen image/png+a, dòg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Her er de.. spent på hva dere synes! men uansett.. ikke bli overlegne å si: ja, men det blir kulere om du er litt bedre! synes du skal lære deg litt om Photoshop før du begynner.. denne guiden på 20000000000 sider er en fin guide!" ja de er som de er, å blir som de er... Nr.1 hjemmeside bannern! EDIT: Ble litt rot nå.. Endret 7. juli 2005 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 ok... Forum Banneren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå