Gå til innhold

Skal lage add til hjemmesiden min... hvordan?

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Som i tittelen, så skal jeg lage logo/reklame (add) til hjemmesiden min... hvordan skal jeg lage det? har photoshop.. er det noe å lage det med? Takk for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217

det er slik det er skjønner du.. jeg er helt ny å vet ikke en dritt... så om noen kunne gitt meg noen råd så hadde det vært fint! :D

Lenke til kommentar

Photoshop er, etter min mening, det beste programmet egnet for slikt (i grunnen det meste). Det går også an å kombinere med søsterprogrammet ImageReady slik at du kan animere banneren, men vær forsiktig. Selv om animerte bannere kan føre til oppmerksomhet, kan de også være ganske irriterende ;)

Ellers finnes det jo et par standard størrelser (i pixler):

88 x 31 er en vanlig størrelse på en såkalt button. Dette er en liten sak med veldig begrenset plass, så hvis du vil ha mer informasjon på den går det nok helt fint å animere den litt.

468 x 60 er størrelsen på en vanlig web-banner. Her er det heldigvis litt større plass til å boltre seg på. Størrelsene går jo selvfølgelig an å variere litt, men det er disse de fleste bruker.

På en button/banner ville jeg inkludert navnet på siden, hva som er innholdet og kanskje adressen til siden din skrevet med liten skrift (hvis det er plass).

Her er også en grei, norsk side for Photoshop-tutorials:

http://www.hah.net/p5/

Håper dette var til hjelp :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Men da kan også filstørrelsen bli enorm,  hvis han har mye grafikk og mye repetering. Flash egner seg bedre til animasjon enn gif gjør på alle måter uansett...

Kan fort ta litt stor plass ja, men da hjelper det å kutte ned på antall bilder mellom vært bilde. Vil si flash er litt vanskeligere å lære seg en Photoshop. Det finnes utallig flere tutorials til Photoshop. Og det er ikke sikkert han skal ha animasjon engang :)

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-77217

Her er de.. :blush: spent på hva dere synes! men uansett.. ikke bli overlegne å si: ja, men det blir kulere om du er litt bedre! synes du skal lære deg litt om Photoshop før du begynner.. denne guiden på 20000000000 sider er en fin guide!"

ja de er som de er, å blir som de er...

Nr.1 hjemmeside bannern!

EDIT: Ble litt rot nå..

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...