Straydog Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Kom i en (meningsløs) diskusjon idag angående; Forskjellen på å være en gjest og å være en besøkende? Er det i det hele tatt noe forskjell? Endret 22. juni 2005 av Straydog Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 De har vel samme detnotasjon, men forskjellige konnotasjoner. Slik jeg ser det er en gjest mer velkommen enn en besøkende, men det blir bare synsing. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 En gjest har man lettere for å bruke i sammenhenger hvor man gir dem middag/husly. Besøkende er innom i et kortere ærend. ^^Hvertfall den oppfatning jeg har av det. Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Slik jeg ser det har jeg aldri hatt noen besøkende hos meg, men jeg har hatt mange gjester..... Å være på besøk derimot.. :-) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 gjest -> mer velkommen og tidsmessig lenger på besøk (kanskje overnatting) besøkende -> noen som er innom for et par timer en kveld Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Gjest = en som er blitt invitert Besøkende = En som kommer innom Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Sånn jeg ser på det er en gjest en som har et forhold til de/den som er vertskap. Altså er en venn/kollega/slektning gjest, mens en ukjent person som får husly/bor på hotell/etc. en besøkende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå