Gå til innhold

Hjelp til å finne en bra 19" LCD til film/spill...

Shoo

Anbefalte innlegg

Er nok litt ny her på forumet, ja, men har da snoket meg litt gjennom de mange topics som er her, men er nok enklest for meg å starte en ny en...

Er på utkikk etter en 19" LCD-skjerm, men finner ikke den som fyller mine krav, desverre:

0: Verdt å merke seg at det er en 19" LCD-skjerm jeg er på utkikk etter, ikke noe mindre eller større da jeg allerede har funnet en glimrende kandidat i NEC 1770NX.

1: DVI-inngang (DVI samt VGA er + men ikke noe must)

2: Takle film og spill bra uten dårlig grafikk / særlig etterslep

3: Ha høydejustering.

4: Ha prisen mellom 2500-3000kr.

5: Grei til å spille med og til generellt bruk (er ikke en flere-timers gamer, men spiller da nå og da, men er ikke en super-pirkete på ms'ene og sådan!)

Håper at noen kan være behjelpelig på det her.

Takker så meget på forhånd! :cool:

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er selvfølgelig ingen som har noen som helst anelse ang. det her... :whistle: *smøre på seg med LITT mer tålmodighet* Heh.

Hva med den NEC170-ett-eller-annet som mange snakker om..? Passer den omtrent til beskrivelsen min, kanskje?

Er jo bare på utkikk etter en god & grei 17" LCD-skjerm som har pris mellom 2500-3000kr. Noen tips er det vel... eller?

Beklager for dobbelpost.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Ser ikke ille ut det der, ney. Så absolutt!

Takker så meget for tipset på den der, ja! Den står som en sterk kandidat... må bare sjekke hva HW skriver om den. Heh.

Er det noen flere alternativer, kanskje?

Takker så meget på forhånd! :cool:

Lenke til kommentar
Er på utkikk etter en 17" LCD-skjerm, men finner ikke den som fyller mine krav, desverre

Ser etter det samme selv.

Har utforsket litt nå, og har funnet ut (Etter å les mange tester og alt, og lest detaljene om skjermen!)

At jeg kan anbefale NEC 17" LCD MultiSync 1770NX!!! På det aller sterkeste!!!

Den skorer høyt på responstiden og på kontrastforholdet! Mangler litt på lysstyrken. men ikke noe vesentlig! Er nok det beste kjøpe du kan gjøre i dag, med tanke på den lave prisen! Jeg skal antagelig kjøpe den selv! Anbefales på det strekeste!!!

Det måtte bli den eller en dyr Eizo 17" LCD FlexScan L578!!! Men det ryker av den å!!! Den er antagelig litt bedre, men også dessverre dyrere!!! Kanskje den beste 17" LCD - Skjermen som er nå uten touch screen! Men også den dyreste uten touch screen! Touch screen er helt meningsløst til vanlig bruk!

Men du må huske at det ikke følger med DVI - Kabel til LCD - Skjermene i dag! Så det må kjøpes separat!

Håper dette hjalp deg litt på vei...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Er på utkikk etter en 17" LCD-skjerm, men finner ikke den som fyller mine krav, desverre

Ser etter det samme selv.

Har utforsket litt nå, og har funnet ut (Etter å les mange tester og alt, og lest detaljene om skjermen!)

At jeg kan anbefale NEC 17" LCD MultiSync 1770NX!!! På det aller sterkeste!!!

Den skorer høyt på responstiden og på kontrastforholdet! Mangler litt på lysstyrken. men ikke noe vesentlig! Er nok det beste kjøpe du kan gjøre i dag, med tanke på den lave prisen! Jeg skal antagelig kjøpe den selv! Anbefales på det strekeste!!!

Det måtte bli den eller en dyr Eizo 17" LCD FlexScan L578!!! Men det ryker av den å!!! Den er antagelig litt bedre, men også dessverre dyrere!!! Kanskje den beste 17" LCD - Skjermen som er nå uten touch screen! Men også den dyreste uten touch screen! Touch screen er helt meningsløst til vanlig bruk!

Men du må huske at det ikke følger med DVI - Kabel til LCD - Skjermene i dag! Så det må kjøpes separat!

Håper dette hjalp deg litt på vei...

Alldeles flotte greier det der, ja! Meget bra og informativt post. :) Takker så meget for hjelpen. Ettersom at Eizo skjermen var litt høypriset, så går jeg nok for NEC skjermen istedet. Var veldig "lost" i skjerm-snokingen, så jeg fant aldri frem til en "OK" skjerm, men posten tok meg sannsynligvis på rett spor. Flotte greier det der, ja! :thumbup: for RamGuy.

Men før jeg evt. kjøper en LCD, vil jeg se på en 19"...

Du har vel kanskje ingen anbefalinger der, eller? Hadde isåfall vært flotters! Jeg så på den BenQ FP937s 19", men er litt delte meninger om den + at den er vel muligens ikke noe ala NEC-skjermen du anbefalte heller (bra pris, bra kvalitet og lite med negative anmerkninger)

Si ifra om du kommer på en 19" ala NEC-skjermen du nevnte. Helst ikke SÅ høy i pris da. :whistle:

Takker igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...