daffyr Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Jeg har en 90*90 delta vifte som vart brukt til kjøling av cpu på en dell maskin...nå har jeg tenkt til å bruke den til å kjøle ned systeme på mitt nye kabinett,men det som er problemet er at jeg ikkje veit korlei eg koblar den til ? Endret 22. juni 2005 av daffyr Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) alle andre system viftene mine har jeg enkelt koblet til på viftestyringen min...men denne delta viften har andre pinner.. så den passer ikkje til viftestyringen ? Endret 22. juni 2005 av daffyr Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Siden den kom i en Dell maskin, så er nok den viften litt spesiell, ja. Hvordan ser kontakten ut? Bilde, godt forklart, eller en skisse :o) Det er jo igrunn bare å skifte kontakt på den. F.eks lodde ledningene på en annen kontakt. Lenke til kommentar
Chieftec2k Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) hmm..den er flat og har 7 hull i,men 2 av disse er tettet. Endret 22. juni 2005 av Chieftec2k Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Hvis det er en gammal dell vifte må du nok kjøpe ny pin kontakt og lodde, eller splitter. Har den en rød og en svart ledning? Endret 22. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
icer Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hvor mange ledninger går fra viften og ned til "pluggen"? 2 eller 3? Koble den til dell pc'en og måle der du finner 12v klipper du av og kobler på en annen kontakt slik du får den inn på viftestyringen din eller hva du enn har lyst å gjøre.... Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 svart ! Jeg har desverre aldri sett en vifte med bare en svart ledning, så du må nok ta bildet ja. Lenke til kommentar
Chieftec2k Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 ok jeg åpnet den svart flate ledningen, der var 4 ledninger inni....jeg tok 3 av ledningene å hadde inni ledningen som gjekk til viftestyringen...resultatet ble at viften begynte å gå..men d som er problemet er at jeg ikkje kan kontrollere viften..vifte blåser bare fra minimum til maximum...og det er ganske irriterendes...noen som har noen tips om hva jeg kan gøre for å kontrollere rpm ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå