Gå til innhold

script for å liste et directory tre

Anbefalte innlegg

<?php

function Fetch_File_Tree($start_directory){
      if( $dir = opendir($start_directory) ){
             while( FALSE !== ($file = readdir($dir)) ){
                    if($file != "." && $file != ".."){
                           $absolute_file = $start_directory . '/' . $file;
                           if (is_dir($absolute_file)){
                                  echo "$absolute_file <br>" . "\n";
                                  Fetch_File_Tree($absolute_file);
                           }
                    }
             }
      }
}

?>

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
???

Ingen kommentarer? Hva brukes den til?

det er da "script for å liste et directory tre". Dersom man ikke skjønner hva koden gjør når den er såpass kort og enkel burde man heller ta en titt på google enn å slenge med leppa.

Jeg har holdt på en stund med å slite med listing av kataloger og lagde derfor et script og postet det her i tilfelle noe andre trengte det samme, så slipper de knote seg gjennom det selv.

EDIT: LoS, alltid like innholdsrike innlegg?

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Som vanlig pleier man å fortelle ihvertfall hva i all verden poenget med posten var. Så lenge vi har en egen kodetråd her inne som er veldig fin å bruke til slike ting så tenkte jeg at folk kanskje poster koder der, og problemer i tråder som dette. Og ja, jeg har alltid slike innholdsrike innlegg når jeg ikke skjønner en dritt, du behøver ikke være så tøff for det.

Lenke til kommentar
Som vanlig pleier man å fortelle ihvertfall hva i all verden poenget med posten var. Så lenge vi har en egen kodetråd her inne som er veldig fin å bruke til slike ting så tenkte jeg at folk kanskje poster koder der, og problemer i tråder som dette. Og ja, jeg har alltid slike innholdsrike innlegg når jeg ikke skjønner en dritt, du behøver ikke være så tøff for det.

stått opp med feil bein idag du eller? det var ikke ment som drittslenging til deg.

søkte etter tråder som inneholdt kodesnutter, men fant ingen. derfor jeg postet her. Jeg trodde ikke det var noen som var så tette at de ikke skjønte poenget, sorry, skal prøve forklare bedre neste gang.

EDIT: hadde jeg lurt på noe så hadde jeg spurt

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opticus: Fint at du deler kode med oss, men det kan være ganske så forvirrande når eit innlegg ikkje inneheld anna enn ein kodesnutt.

Mange nybegynnarar her i PHP-delen som ofte skriv ei linje, og hiv inn ein kodesnutt, og då vil dei vanlegvis ha hjelp. LoS tolka det sikkert på samme måte i denne tråden, og det fører til forvirring og dritt.

Kiss and make up? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...