Amstaff Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 hei, jeg har et asus an8 sli deluxe,amd64 3500+ og når jeg skulle begynne og overklokke så var det en måte og gjøre dette på i bios det var å gå inn på jumperfree settings, der kan du stille på bla cpu frequency(ikke så nøye den delen har jeg skjønt) men så kommer volt settings bla ddr voltage og cpu voltage skal jeg sette disse på fullt eller er det bedre å sette disse på auto. er ikke så veldig inn i dette med klokking(har aldri hatt kjøling og pc nok ). Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du trenger ikke å stille på spenningen hvis du ikke klokker. Hvis du klokker kan det være lurt å stille den litt opp for at maskinen ikke skal bli ustabil. Ikke skru dem høyere enn nødvendig, det blir bare mer varme av det. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 DU må IKKE sette de på fullt.. Setter du Vcore på full (sikkert 1,95, så tar maskina kveld) Du må gå sakte fram, klokka til maskina blir ustabil, så prøver du å stille opp litt mer volt, helt til den blir stabil igjen. Så fortsetter du med Fsb, litt og litt... Når du finner ut at Cpu ikke vil mer uansett volt (ikke over 1,65v til å begynne med!) så har den ikke mer i å gi! Du må huske at ramen ikke stopper deg, sett ramdivider på 320mhz eller 5:4 om det er noe slikt i bios! Skal følge med her, så bare si i fra om du ikke får til! Happy klokking. Lenke til kommentar
Amstaff Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 hei tbend. skjønte ikke så mye av det du sa er ganske anderledes i biosen min:( men hvordan skal jeg gjøre det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå