Gå til innhold

Er jeg urimelig med foreldrene?(krangel om ferien)

Anbefalte innlegg

skal starte ferien i juli. 10.juli ettersom det ikke var noe ledig på hurtigruta.

har snakket om denne turen i et halvt år. Det tok virkelig av rundt russetidene, da satt jeg i noen uker å sjekket priser osv.

Vel, foreldrene fant ut at siden jeg droppet å være russ, så skulle jeg få penger til turen.

Planen var

Oslo - Tromsø - Trondheim - Ålesund - Bergen - Stavanger - Kristiansand - Oslo

Alt frem til Bergen var i orden, frem til i dag.

Da fant vi ut at jeg kommer til bergen 18. juli(sent) og vi skal dra til Polen 25. juli.

Jeg får da følgende valg, ettersom vi må være hjemme senest lørdag 23. juli

Dropp Stavanger og kristiansand og få tirsdag,onsdag og torsdag i Bergen

Få to dager i Bergen og så en kjapp tur innom Stavanger og Kristiansand på vei hjem.

Vet at jeg kunne lagt turen tidligere, men det var vanskelig ettersom hurtigruta ble veldig fort utsolgt.

Grunnen til at bergen er så viktig, er fordi jeg får se bestevennen min der / og vennene mine maks to ganger per år, mens foreldrene drar til Polen minst 4 ganger i året. Hver gang så er det for å underholde de andre der.

Det vi gjør i Polen er stort sett

- besøke graven til bestemor

- lage mat til de andre

- rydde

- kjøpe inn mat

er det noen løsninger dere ser, som jeg ikke ser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet

Men det er siste sjanse å dra dit før jeg studerer. Så er litt synd om bestefaren min dør om, og jeg ikke får sagt ha det lissom.

Studie tiden gir neppe så mye ferie som vgs.

Følgende er jo mulighet:

droppe ålesund og dra rett til Bergen. 2 dager spart

droppe kristiansand og spare 1 dag

droppe begge og få 2 dager ekstra ca

men stort sett alle betyr å droppe noe, og det er dte jeg missliker.

Lenke til kommentar

er det viktigste, MEN

Oslo - tromsø - trondheim - ålesund (alt er kjøpt og betalt)

Men det går ann å avbestille hotellet i Ålesund.

Dette var nemlig ordnet i starten av mai. Foreldrene bestilte turen til polen for 1.2 uker siden maks. Så egentlig var det de som plassert polen turen dårligst

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Studie tiden gir neppe så mye ferie som vgs.

Ehm, hva har du tenkt til å studere? Jeg har for eksempel hatt fri fra studier siden 19.mai og dette semesteret hadde jeg tre obligatoriske oppmøter; eksamenene. Så å ta seg litt ferie når man studerer er ikke et stort problem, med det forbehold at jeg ikke vet hva du skal begynne på.

Men hvorfor kan du ikke dra til Polen noen dager etter foreldrene dine? Du trenger da ikke holde dem i hendene på flyet, om om det er viktig for deg/dem at du tar en tur kan du jo komme noen dager senere om datoen foreldrene dine skal dra passer dårlig inn i ditt program.

Lenke til kommentar
Du kan jo selge turen din, så reiser du til Polen. Familien er ikke der for alltid, men det er alle de byene.. :)

Men ikke vennene hans, eller hva? ;)

Grunnen til at bergen er så viktig, er fordi jeg får se bestevennen min der / og vennene mine maks to ganger per år, mens foreldrene drar til Polen minst 4 ganger i året. Hver gang så er det for å underholde de andre der.
Lenke til kommentar

kan det, men det jeg har hørt om øko får meg til å tro at jeg må jobbe hardt. Besides vet jeg ikke hvor jeg havner.

Havner jeg i Stavanger eller Hønefoss er jeg lykkelig, men tviler på at det skjer :(

hakke lyst å selge turen, fordi jeg har gledet meg til den i flere mnder. Ville være å gi opp hele greie da.

Tja, vennskap kan vare flere år, ti år, dager eller mnder. Men jeg syns det er litt kjipt å måtte tvinges til og velge venner eller slekt

Lenke til kommentar
Du kan jo selge turen din, så reiser du til Polen. Familien er ikke der for alltid, men det er alle de byene.. :)

Men ikke vennene hans, eller hva? ;)

Var jo ikke det han mente da! Han ville se til bestefaren sin før b.f'n døde, mens vennene i Bergen er der (kanskje) litt lenger, eller hva? ;)

Lenke til kommentar

er litt praktisk å ha besøk dem før jeg studerer. har en del med at jeg i studie tiden vil prioritere nok penger til hund. Alltid ønsket meg noe å kose med som faktisk kan få meg ut også.

nå virket hu i bergen litt likegyldig til om jeg kom eller ikke, så er enda mer forvirret enn vanli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...