loddebolten Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 kjøpte 2x1024 twinX brikker fra Corsair.(hadde før 2x512 Corsair og Asus a7n8x deluxe..)..etter at jeg satt dem i er maskina blitt merkelig ustabil..overførte data på usb og poff..blå skjerm og restart..spilte av film ..samme skjer..3dmark og battledemo virker men poffer ut på samme måte en og annen gang..jeg har formatert og innstalert alle nye drivere..må nevnes at jeg også bytta skjermkort..fra 9800pro til Powercolour X800XT..fikk 11060 3dmark.03 med en"gammel" xp3200+400mz så ytelsen virker til å være i orden..har ikke fått til å kjøre memtest86 da jeg ikke er kjent med å bruke det..har kjørt et memtest program jeg ikke vet hva heter.det var ei fil som kjøres i windows..den kommer bare til 2.5% før jeg får melding om feil i word pair 103031858 eller 10303170..den finner videre fort flere feil med samme navn..bare forsjellige tall. hvor pålitelig er en slik test..? har mist 500w psu og ikke overklokket noe..hva tror dere ?fins det flere enkle programmer som tester ram..? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Jeg ville selv ikke stolt på et minnetest program som kjører i Windows. Her er det alt for mange ting som kan påvirke (drivere, virus, feilinstllasjoner m.m.). Du har selv nevnt Mem86. Søk på google. Den er lett å finne og laste ned og har god beskrivelse. Edit: Beuker du alle brikkene? Det er ikike sikkert at hovedkortet vil takle det. Forsøk evt. med bare de nye (vær obs på hvilkeminneslotter de settes i. Sjekk mor hovedkortets dokumentasjon). Endret 22. juni 2005 av PerB Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 jeg bruker kun 2 brikker i slengen...blander aldri slikt..har nå nettopp tatt ut brikkene og satt i de gamle..kjører memtesten akkurat nå og er kommet til 19% uten å få feilmelding..kommer tilbake med ny melding når testen er ferdig så får vi se... Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 ok..dette ser bedre ut..nå har memtest kjørt sikkert over en time og ingen feil er kommet opp.begynner å tro jeg har fått feilvare ja..skal kjøre litt 3dmark og battlefield og se om det går stabilt igjen det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå