Gå til innhold

Misfornøyd med GF6 6800 GT fra Club 3D

Dukle

Anbefalte innlegg

Nå fikk ikke jeg 25% forskjell på 512mb og 1024mb ,det var forskjellen mellom min gamle maskin og min nye.

Jeg pekte på at noe måtte være feil med systemet til arokh siden han ikke får mer enn 129fps ut av det systemet han har ,han burde ligget på mellom 140-160 fps. Noe jeg hadde med nesten identisk maskin.

En annen ting er at den stresstesten ikke er representativ for ytelsen ingame ,i selve spillet foregår mye utregninger av fysikk o.s.v.

Det er derfor jeg heller anbefaler HL2 Benchmark ,men selv ikke det viser ekte minnebruk ved onlinespilling.

Endret av LOG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi oi, ting tok litt av her ja..

Fikk kløe innerst i øret av den tafatte kveruleringen LOG drev med.. :dontgetit:

Skjønte ikke den sammenlikningen din egentlig..

Kan du ikke heller gjøre som arokh har gjort, og ta ut en RAM-brikke, og sammenlikne de resultatene du får da?

Så skjønner du kanskje at du tar feil..

EDIT: Ser nå i profilen din at du har 3072MB RAM, satser på at du har 2x1024 + 2x512 brikker da, sånn at du tar ut alt unntatt en 512MB..

Dessuten yter jo en FX55 litt mer enn en vanlig A64 klokket til 2.6GHz, grunnet mer cache.. :thumbdown:

Så nå er jeg enda mer overbevist om at du er "full of shit"

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Jeg kverulerer ikke ,men det er ikke lett når folk ikke engang gidder lese det jeg poster.

Jeg samenlignet IKKE med den maskinen jeg har nå ,jeg sammenlignet med den maskinen jeg hadde før den jeg har nå. Anyone get it?

BF2 bruker heller ikke mer enn 650mb med RAM om man måler med den lettvinte løsningen med taskmanager ,men spillet går glattere og jevnere med 2048mb enn 1024.

Samme er det med CS:S/HL2 ,det bruker kanskje ikke mer enn 230mb i taskmanager ,men går glattere med 1024mb RAM enn med 512mb.

Dette ville dere finne ut om dere bare gadd å spille spillet i stedet for å kjøre jallatesten i CS:S ,som ikke duger til noen ting. Blir som å si at 3DMark representerer virkelig ytelse i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...