Gå til innhold

Misfornøyd med GF6 6800 GT fra Club 3D

Dukle

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg en GF 6 6800 GT for litt siden, og er ærlig talt utrolig misfornøyd. Produsenten er Club3D, det jeg sitter og lurer på. Har det veldig mye å si hvilken produsent du har ? Jeg testet nemlig min mot en Gainward 6800 GT og den voldtok kortet mitt sønder og sammen med på tester. (7-20 fps ++)

Så nå sitter jeg her. Med lagg i de fleste spill. (CSS 800x600 med alt max på lagger) Har AMD 64 2800++ 512 ram og MSI nforce 3 hovedkort.

Jeg vurderer å sende forespørsel til mpx.no og spørre dem om jeg kan bytte det kortet mot en annen produsent og betale de ekstra hundrelappene, noen som vet om dette er mulig da jeg har hatt dette kortet i snart to måneder?

Takk for all hjelp.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde du det andre 6800GT kortet på same makina?
Hei, ja det var akkurat det vi gjorde. Det verste var at mitt var uhyre sta og ville ikke funke de første gangene i pcen. Bare det var skummelt.

Når det gjelder strømforsyning så sitter jeg med en sånn billig 400 w sak fra Komplett.no. strømforsyning

Jeg har ikke lastet ned den nye driveren om ikke minnet svikter, holder på å laste ned nu.

Er det noen som sitter med samme erfaring?

Skjekk dette her . .er ikke disse to her i utgangspunktet samme skjermkort ?

Club3D

Asus

Lenke til kommentar

Drivere til Chipset?

Sjekk hva det står på fanekortet "6800GT". Står det PCIx0 betyr det at du mangler drivere til AGP porten din. Slike drivere finner du som oftest på produsenten av hovedkortets hjemmesider.

Og hvordan er spesifikasjonene på den maskinen du testa mot?

Har vedkommende for eksempel det dobbelte med RAM og ett par hakk bedre prosessor, er det ikke rart om han/hun "voldtar kortet ditt sønder og sammen" :p.

Lenke til kommentar

tror kansje og du har fått et kort som ikke er helt som det skal.

jeg hat akkurat samme kortet sjøl, og er kjempe fornøyd.

går lett over 11000 i 3d03 Uklokket

har 1024 ram og AMD64 3200+

Endret av murdoc
Lenke til kommentar

De fleste om ikke alle produsentene av skjermkort følger mer eller mindre referanse designet til nVidia og Ati. Det som stort sett gjøres ekstra er å sette på andre kjøleløsninger som er mer effektive, mindre støy eller rett og slett ser kulere ut. Det andre som pleier å gjøres er å bytte ut minnebrikker, kondensatorer, IC chipper etc som er av en høyere kvalitet og som kanskje lar seg klokke mere. Ergo Selv om en produsent leverer med bedre kjøler og kraftigere minebrikker etc, så betyr ikke det at det kortet yter så veldig mye mer sånn uten videre. Man må begynne å klokke, men noen få poeng i 3Dmark etc kan påvises av og til tenker jeg.

Ergo så burde Club3D kortet yte ca like mye som andre 6800GT kort. Så tror nok helst at problemet sitter på en av disse tingene.

- Installer de nyeste chipsett driverene til hovedkortet.

- installer de nyeste skjermkort drivere

- Sjekk at ekstra strømplugg er satt i molex kontakten på 6800GT kortet.

- 512MB minne kan være litt lite om du har endel andre programmer stående i bakgrunnen. Prøv evt å steng alt annet før du begynner å spille.

- Sjekk PC'en grundig for spyware/adware/trojanere etc da disse ligger i bakgrunnen og bare bruker krefter som du kunne utnyttet til spill.

- Tror at en 400W (selv en Q-Tec(les. Ku-Møkk) skal klare å dra en AMD2800+ og 6800GT med tilbehør (såfremt ikke du har en masse ekstra disker etc). Her kan du vel kanskje teste med en annen PSU, den til kameraten din f.eks bare for å teste om det har noen forskjell.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager sent svar, har feriert.

Øh, jeg tok 3Dmark03 testen nå etter å ha kjøpt meg en ny 512 brikke.

Amd XP 64 2800+ (754)

1024 ram

GF 6 6800 GT Club3D

MSI NForce 3 med sånn intergrert lydkort.

Jeg fikk : 10845 poeng. Er dette her bra? Det sprøe er, i Battlefield 2 så går det superglatt med alt på high, og 4x anti-alisering 1024, i CSS så sliter jeg med fps med alt på low, når jeg går alt til high da får jeg faktisk 10 fps ++ Sprøe greier.

Tror at en 400W (selv en Q-Tec(les. Ku-Møkk)
Ja, jeg hører snakk om den er crap, men hvorfor ? På komplett så for den jo positive tilbakemeldinger, men jeg er bare gamer, så lite peil på sånt.

Har vedkommende for eksempel det dobbelte med RAM og ett par hakk bedre prosessor, er det ikke rart om han/hun "voldtar kortet ditt sønder og sammen" tongue.gif
Vi testet begge skjermkortene på samme pc. :p

Sjekk hva det står på fanekortet "6800GT". Står det PCIx0 betyr det at du mangler drivere til AGP porten din.
Hei, kunne du beskrive det litt nærmere? :)

Igjen tusen takk for all hjelp.

Endret av Dukle
Lenke til kommentar
Sjekk hva det står på fanekortet "6800GT". Står det PCIx0 betyr det at du mangler drivere til AGP porten din.
Hei, kunne du beskrive det litt nærmere? :)

Igjen tusen takk for all hjelp.

For å finne ut dette, høyreklikk på skrivebordet->Egenskaper->fanekortet Innstillinger->Avansert->der skal fanekortet for skjermkortet ditt være.

Når du kommer dit, se under "Grafikkortinformasjon", og der hvor det står busstype. Står det AGP8X er alt i orden (jeg antar at du har AGP grafikkort, viss ikke PC'en din er veldig ny) , står det derimot noe a'la "PCIx0", så mangler du drivere til AGP porten din som sagt.

AGP (eller bussdrivere generelt) drivere finner du på CD'en som fulgte med hovedkortet, eller på produsenten av hovedkortets hjemmeside.

Men utifra din 3DMark score, så tror jeg alt skulle være i orden.

Lenke til kommentar

Angående CS:S, så er det som nevnt noen spillbugs enda faktisk, spesielt under bruk av AA når man har nVidia skjermkort.

Men source krever også veldig mye av CPU, grunnet all fysikk beregningen osv.

Da jeg overklokket prosessoren min, opplevde jeg en økning på over 30fps i CS:S. Så alt er ikke bare skjermkortet sin feil ;).

Kan tenke meg at et slikt "fysikk kort" (vet ikke helt navnet på disse kortene :p) ville gjort source en del lettere å kjøre for de med ikke en altfor kraftig prosessor.

Lenke til kommentar

LES DETTE

Utrolig at ingen har noe kunnskap om dette. NForce3 og 6800GT er en kjent dårlig combo.

Har du denne comboen så vil Nvidia 7x.xx forårsake skikkelig dårlig ytelse i en del DirectX spill. Doom3 og andre OpenGL spill vil kjøre helt fint. Dette er grunnet en bug enten i skjermkort-driveren eller AGP GART (også kjent som "chipset" driver) driveren.

Løsning: nedgrader til Forceware 66.93. Sjekk også at Fastwrites er slått av, da dette skaper store problemer om du overklokker kortet.

Lenke til kommentar
hvis du nedgraderer til nevnte driver kan du kanskje få problemer når du skal spille bf2. Synes å huske at bf2 trenger 77.30 eller høyere for å fungere tilfredsstillende.

Er det ikke bare at man ikke får skygger? Uansett, kjipt å måtte bruke gamle drivere ja, irriterer meg ekstremt.... Håper nvidia fikser dette snart, de jobber visstnok på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...