Nicklas Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hei! http://home.no.net/nicklasa/ekholtracing/ Denne siden vises bare riktig i Explorer! I Opera så er det bare blitt sånn mellomrom på bildene i menyen og i FireFox så vises ikke menyen engang og teksten ligger helt feil. Håper noen kan hjelpe meg med dette! Dette skjer hver gang jeg skal prøve å lage en hjemmeside. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) En meny skal ikke være en div, men en uordned liste. Taggen for dette er <ul>_</ul> Eksempel: <ul id="abc"> <li class="def">xxx/li> <li class="def">xx</li> <li class="def">xx</li> <li class="def">xx</li> </ul> Sett dette i toppen av stilarket ditt: * { padding: 0; margin: 0; } Det nullstiller padding/margin i alle browsere. Tror det skal hjelpe litt. Er uansett smart å ha der. Så på stilarket ditt og det blir så mye lettere å lese vis du bruker "tab" før du skriver koden inne i en class/id. Endret 22. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) hmmm ser ikke linkene dine i hele tatt jeg bruker mozilla 1.78 browser Endret 22. juni 2005 av LoSerboss Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 @Ett: Hvordan skal jeg få med bildelinkene ved å bruke det du skrev der? Og: Det ble ikke noe bedre ved å skrive det andre greiene på stil arket Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Har ikke peil på linkene, men den siste koden min var mest til hjelp på ørsmå forskjeller i padding, margin i forskjellige browsere. Den var ikke ment å gjøre underverker. Edit: forresten så kom menyen frem nå. Du bør legge til list-style-type: none; fordi det er prikker over bildene i menyen. Endret 22. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Nå fikk jeg det til sånn ca... men hvordan får jeg vekk de sorte prikkene i FireFox? Og hvordan gjør jeg bildet om til en link.. asså hva skal jeg skrive i CSS stilen? Ahh.. lenge siden jeg har drivi med det her nå så husker jo ingen ting nesten EDIT: Og så er jo teksten i FireFox helt på ville veier... Endret 22. juni 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Dette er linkene: <li class="start">LINK HER</li> <li class="folka">LINK HER</li> <li class="bilder">LINK HER</li> <li class="filmer">LINK HER</li> <li class="gjestebok">LINK HER</li> <li class="annet">LINK HER</li> Legg til list-style-type: none; i ul#menuwrap. Endret 22. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Dette er linkene: <li class="start">LINK HER</li> <li class="folka">LINK HER</li> <li class="bilder">LINK HER</li> <li class="filmer">LINK HER</li> <li class="gjestebok">LINK HER</li> <li class="annet">LINK HER</li> Legg til list-style-type: none; i ul#menuwrap. Sånn ja... men linkene funker ikke da Slik er det nå: <ul id="menuwrap"> <li class="start"><a href="start.html">Start</a></li> <li class="folka"><a href="folka.html"></a></li> <li class="bilder"><a href="bilder.html"></a></li> <li class="filmer"><a href="filmer.html"></a></li> <li class="gjestebok"><a href="gjestebok.html"></a></li> <li class="annet"><a href="annet.html"></a></li> </ul> Der hvor det står Start på første linja gjør slik at linken kommer fram. Men det er tekst og ikke bilde Endret 22. juni 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du må gjøre sånn: <a href="LINK"><li class="start">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="folka">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="bilder">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="filmer">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="gjestebok">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="annet">Link-tekst</li></a> Tror jeg... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Du må gjøre sånn: <a href="LINK"><li class="start">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="folka">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="bilder">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="filmer">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="gjestebok">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="annet">Link-tekst</li></a> Tror jeg... Der ja! Tusen takk! Nå er det bare ett problem igjen; Hvordan får jeg teksten til å plassere seg riktig i FireFox? EDIT: Når jeg skrev "Float: Right;" på "#Hoved" så ble det litt bedre hvertfall, men det er for langt til venstre. Og hvis jeg tar på mer padding så blir den jo annerledes i de andre browserne Endret 22. juni 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Du må gjøre sånn: <a href="LINK"><li class="start">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="folka">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="bilder">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="filmer">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="gjestebok">Link-tekst</li></a> <a href="LINK"><li class="annet">Link-tekst</li></a> Tror jeg... Måten min er vel mere riktig? Linken skal inni lista. (<li>) *ser på løsning til siste spørsmål.* Du kan skrive marin: 0 auto; i #hoved. Endret 22. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
DevN Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Validerer vel ikke med <a><li>. Sett opp slik heller: HTML <li><a>...</a></li> CSS a { display: block; width: 100% } EDIT: Forresten så tror jeg ikke jeg fikk med meg spørsmålet, så svarte sikkert på noe irrelevant. Endret 22. juni 2005 av DevN Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Nå har jeg fått siden til å vises helt perfekt akkuratt som jeg vil ha den i både Opera og I.E, men IKKE FireFox! Jeg kan ikke skjønne at dere sier at FF er så jævlig bra! Noen som kan fortelle meg hva jeg har gjort galt? Dessuten hvis jeg endrer på det slik at den vises riktig i FF, så vises den sikkert ikke riktig i de 2 andre igjen Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Ikke for å være frekk, men der ser dere. Dere som er så FireFox fan klarer ikke finne ut av dette engang. Koden min er ikke så komplisert... er jo bare basic kunnskaper jeg har brukt. Er godt mulig dere bare ikke gidder å hjelpe meg. Men vis at jeg har gjort noe alvorlig galt så skal jeg kanskje endre mitt syn på firefox. Og så er det veldig rart at den funker i både Opera og I.E, men IKKE firefox... Innse det! FIREFOX SUGER! No offence! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Firefox suger ikke, den er bare litt ekstra nøye på ting. Gjør man alt korrekt, så funker det i Opera og Firefox, men ikke IE. Gidder ikke noe HTML/CSS/whatever akkurat nå ... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Firefox suger ikke, den er bare litt ekstra nøye på ting. Gjør man alt korrekt, så funker det i Opera og Firefox, men ikke IE. Gidder ikke noe HTML/CSS/whatever akkurat nå ... Oki Takk for et svar! Men altså da er det ikke noe feil med koden min.. det er bare jeg som må sette den opp annerledes? Men på hvilken måte da? Jeg klarer å få det til å funke i FF, men da blir det bare tull i de andre igjen, så jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å få det til å funke i alle sammen på en gang! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ok, har sett litt på det, og så ut som du hadde masse unødvendig søppel der. Fjern "height: 163px;" fra #hoved. Vet ikke om dette løser problemet, men du angir jo en høyde hvor boksen egentlig stopper, derfor tror Firefox at #footer skal plasseres under der. Videre tror jeg floatingen er unødvendig enkelte steder: Fjern "float: right;" fra #hoved. Fjern "float: left;" fra #footer. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Innse det! FIREFOX SUGER! No offence! Koden din er dårlig, ikke Firefox. Hvis koden din hadde vært god hadde den fungert i Firefox. Grunnen til at koden fungere i Opera er at den nettleseren så vidt jeg vet har litt mykere HTML-parsingregler enn Firefox. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Ok, har sett litt på det, og så ut som du hadde masse unødvendig søppel der. Fjern "height: 163px;" fra #hoved. Vet ikke om dette løser problemet, men du angir jo en høyde hvor boksen egentlig stopper, derfor tror Firefox at #footer skal plasseres under der. Videre tror jeg floatingen er unødvendig enkelte steder: Fjern "float: right;" fra #hoved. Fjern "float: left;" fra #footer. Der ja! Tusen takk! Trodde det var noe alvorlig galt jeg nå Men var visst bare noen små tabber... så trekker tilbake alt jeg har sagt om FF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå