CannibalCorpse Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) OK, hentet ut min s260 lappis i dag, var jævlig spent og glad over at den endelig hadde kommet! Vel hjemme fikk jeg pakket den opp og var begeistret over det magnesium/metall yttre chassiset, men gleden var kortvarig da jeg oppdaget at hele 6 (seks) skruehull mangler skruer !! Jeg har heller ikke fått med det 8-celler batteriet jeg bestilte med! En dau piksel (eller halvdau) har jeg og . Maskinen går nesten garantert i retur, men jeg vil spørre dere her inne om råd først: 1. kjøper passende skruer og setter de i selv, og kontaker Komplett ang batteriet og lever med den døde pikselen. 2. Sender den inn og bruker angreretten og kanskje må vente i to-fire uker på ny maskin (har seff ikke råd til en ny mens jeg venter på kreditt fra Komplett ). 3. Sender den inn så de får satt i de skruene, gir beskjed om det manglende batteriet... og lever med resten. Holder på å installere XP for å teste mer. Synes også at området oppe ved tastaturet rundt der, ved håndleddstøttene og slikt, var fryktelig billig tynn plast, endel verre enn jeg hadde regnet med etter å ha lest tråder om plastfølelse i disse billigmaskinene. Ettersom jeg testet Advent 2015 på Elkjøp som skal være bygd på MSI s250 så trodde jeg at s260 i det minste var like solid der, men nei. Det var et par-tre til her på forumet som hadde bestilt en slik maskin, har dere fått den og hva er dere intrykk?? Endret 22. juni 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Send inn og bestill en ny på postoppkrav! Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Send inn og bestill en ny på postoppkrav! Ja såklart, de går jo hehe. Har jo 2 uker. Tenkte ikke over det utrolig nok. Men hvor lang tid bruker Komplett på å overføre pengene til konto? Edit: Dersom du benytter deg av angreretten i forbindelse med et tilvirkningskjøp (hos oss er dette PC-er som blir tilpasset etter kundenes ønsker via vår "PC-bygger" eller via konsultasjon med selger), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd). Hvor mye beløper det seg på? Endret 22. juni 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Send inn og bestill en ny på postoppkrav! Ja såklart, de går jo hehe. Har jo 2 uker. Tenkte ikke over det utrolig nok. Men hvor lang tid bruker Komplett på å overføre pengene til konto? Sendte inn en sekk for...hmm, 2 uker siden og har ikke fått pengene enda. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Send inn og bestill en ny på postoppkrav! Ja såklart, de går jo hehe. Har jo 2 uker. Tenkte ikke over det utrolig nok. Men hvor lang tid bruker Komplett på å overføre pengene til konto? Sendte inn en sekk for...hmm, 2 uker siden og har ikke fått pengene enda. Auda, ikke bra . Jeg redigerte posten min over, fint om du kan svare på det (da det virker som du har peil ) På "rapporten" fra Norkom, pcbyggerne, står det under "Drives and Storage Devices": "Sony USB-FDU USB Device: Removable Drive"... kan det være minnekortleseren? Endret 22. juni 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Uffda, glemte jo å ta med de positive sidene ved maskinen , beklager det. Maskinen er seff nydelig, det svarte magnesium(?) skallet er herlig og er helt klart med på å gi inntrykk av ganske solid maskin (iallefall om skruene følger med... ), og skjermen er, som så mange andre har påpekt, enormt deilig, ja den er rett og slett sinnsyk iforhold til det gamle skabbet av en Cpq jeg hadde. Har enda ikke kommet lengre enn til xp install, dvs SP2 install. Så skal nyeste MSI/Intel drivere legges inn så får vi se. Gleder meg til å teste filmer på den. Skal også bedre prøve å "massere bort" den daue pixelen, kanskje jeg er heldig og den kommer tlbake . Hm, på svart bakgrunn som under POST, er den grønn, men når jeg er i xp er den (tilsynelatende) borte . Tror jeg heller tar kontakt med Komplett/Norek og får ordna innsending for å få inn skruene og få tilsendt battriet... kan vel ikke ta så land tid det vel? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Det letteste for deg, og det som gir deg minst trøbbel, vil være å sende inn og be de sette inn manglende skruer og sende deg det manglende batteriet. Hvis ikke, kan du risikere at de krever penger for medgått tid og materiell om denne PC'n ble konfigurert via PC Byggeren. Å sette inn noen skruer bør ikke ta lang tid, og kan du leve med en halvdød pixel, så er nok dette det beste for deg. Evt. kan de kanskje sende deg disse skruene? Raskest, enklest og billigst for begge parter. Egentlig utrolig at de glemmer å skru inn så mange skruer, men går ting fort unna, så kan man vel glemme en og annen ting. Er jo menneskelig å feile. Endret 22. juni 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Spook Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Dette er vel symptomatisk for disse "byggesett PC'ene" som de fleste web shop'er selger. De mangler rett og slett den nødvendige rutine, erfaring og kvalitetssikring som skal til for å bygge/levere kvalitet. Velg heller en PC fra "en av de store" (Dell, IBM, Fujitsu-Siemens, Acer, HP etc) så slipper du mest sannsynlig dette samt andre problemer. Feil skjer selvsagt der også men jevnt over så mener jeg at disse leverer bedre kvalitet. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Enig i det, kan nok gå litt fort i svingene ja , jeg maste kanskje litt mye på dem og... Å be de sende skruene høres ikke dumt ut, sendte en mail til Komplett i stad, men får sende en ny med "tilbudet" . Er blitt så forelsket i maskinen at jeg orker ikke skille meg fra den nå hehe. Det ER er j-vlig fin maskin, ingen tvil om det! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Dette er vel symptomatisk for disse "byggesett PC'ene" som de fleste web shop'er selger. De mangler rett og slett den nødvendige rutine, erfaring og kvalitetssikring som skal til for å bygge/levere kvalitet. Velg heller en PC fra "en av de store" (Dell, IBM, Fujitsu-Siemens, Acer, HP etc) så slipper du mest sannsynlig dette samt andre problemer. Feil skjer selvsagt der også men jevnt over så mener jeg at disse leverer bedre kvalitet. Har vært borte i mye mer rart med f.eks Dell og Compaq PC'er enn ferdigbygde PC'er fra webshops. To venninner har hatt Dell bærbare PC'er med masse feil som Dell var uinteressert i å rette opp. På jobben har vi en Dell stasjonær og en bærbar. Tåpelige løsninger og ustabil hardware er fellesnevneren for disse to. I tillegg gikk strømforsyningen til den bærbare helt plutselig, og tok med seg sikringene til hele kontoret samtidig. Ei venninne har hatt Compaq maskin. Den var uhorvelig treg til å være så moderne som den var på det tidspunktet. Og den lagde en ufattelig irriterende, høy klikkelyd en gang hvert andre sekund. Fujitsu-Siemens er vel den eneste jeg har ganske god erfaring med om man ser bort fra ferdigbygde fra webshops. Så å si at f.eks Dell er kvalitet, stiller jeg meg tvilende til da min erfaring, fra flere hold, er en helt annen. Men nå skal vi ikke diskutere Dell/Compaq/IBM vs. Webshops. Lenke til kommentar
gammern Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg hadde maskinen i noen timer. Mitt inntrykk av den var at den var bra skrudd sammen og kan ikke si meg enig i at den virket billig. La merke til at tastaturplaten sank litt ekstra ned i nedre høyre hjørne, men det har ingen betydning. Det er slike ting man legger merke til når man virkelig vill finne feil. Under bruk ble det fort glemt. Jeg sendte min i retur fordi skjermen var alt for liten etter min smak. Jeg ble sittende kliss inntill skjermen og myse på mikroskriften. Helt feil arbeidsstilling :-( desstuten ser det latterlig ut. HP nc6120 funket bedre selv om det bare er XGA. Maskinen havner vel som demovare til redusert pris om noen dager. (1.73/1024MB/80GB uten os) Lenke til kommentar
sindrel Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg sitter på min S260 nå! Jeg, i redsel for mangler og problemer ved nødvendig support, bestilte min laptop via Datakjeden. Jeg sendte mail med ønskede spesifikasjoner til butikken på søndagen, den ble lest på mandag, og laptopen var klar til henting i Tønsberg allerede onsdag! Det ser ikke ut til at jeg har noen mangler, bortsett fra én, litt artig ting. På enden av drevet, "ut" av maskinen, har de satt på en dummy-dekselplate! Den fungerer, men det står "DUMMY" på den med store bokstaver. Fyren i butikken forsøkte å ringe en ansvarlig, men fikk ikke tak i han han skulle ha tak i. Så han sendte en mail, og kontakter meg når han har fiksa det. Da bare tusler jeg innom sjappa og henter, og evt skifter, hvis jeg vil. Jeg fikk ellers med det 8-cellers batteriet og alt annet jeg hadde bestilt. Maskinen gir et godt inntrykk, og virker solid. Helt annerledes enn mange andre jalla-laptoper som knirker og bråker bare man løfter på dem. Jeg kan ikke helt bedømme hvordan støynivået er, ettersom jeg kun har benyttet den med fire snekkere løpende rundt i huset som skifter vinduer.. Finishen er bra, fargen er matt svart, og den ser langt bedre ut enn på bildet HolgerH har postet her. Og så; skjermen. Dersom du har dårlig syn, bør man ikke kjøre 1200x800 på maskinen. Det er tross alt snakk om en 12" skjerm, og tekst kan bli ganske smått. Jeg er vant til å sitte med høy oppløsning, og har ellers godt syn, så det er ikke et problem for min del. Skjermen er glossy, noe som kan gi ganske refleksjoner spesielt ved ensfarget skjermbilde (ikke noe problem, riktignok). Ellers, i bruk, er skjermen skarp og bra. Det eneste problemet jeg har nå, er at installasjons-CDen til Ubuntu Linux ser ut til å slite litt. Dette kan være forårsaket av noe annet, så jeg satser på at dette ordner seg. (Hvis ikke blir jeg skuffet.) Ellers kommer det kanskje bilder og evt. mer detaljert informasjon i løpet av dagen, så dere kan se selv. Lenke til kommentar
purolatino Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Noen av dere som er så heldig å ha S260 som spiller FM? Har lenge tenkt å bestille S260 selv, men ønsker en PC eg også kan spille Football Manager på, det er også det eneste spillet eg tenker å spille på en bærbar, men eg e redd en 12" Widescreen skjerm blir for liten for spillet, hva tror dere som allerede er heldige eiere av S260? Takker for svar! Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Synes det var litt rart at det ikke står noe på den, hverken "Komplett", "Notebook", "MSI", "MegaBook", "S260" eller noe. Ikke at det er noe å klage over, den er jo enda lekrere helt svart uten "avbrutt" av teite logoer. Men han andre som hadde en S260, han som skrev et lite minireview for noen dager siden hadde en logo nederst på skjermen sin. klarte ikke tyde hva det stod da. Hva skjerm og oppløsning angår synes jeg 1280x800 på 12,1" 16:10 er helt toppers, helt nydelig. Overhode ingen probs med å se tekst på en halvmeter til en meters avstand. Resten av maskinen er som sagt hundre ganger før sinnsyk deilig. Bare jeg får satt i de skruene nå så. Jeg kan ta et par bilder (har faktisk tatt et par alt) men må finne et sted å legge de. ImageShark kanskje. Vil ialleall ikke nøle et sekund med å anbefale alle som skal ha en ultraportabel (eller "lissom-ultraportabel"...) en MSI/Komplett s260. Lenke til kommentar
sindrel Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Synes det var litt rart at det ikke står noe på den, hverken "Komplett", "Notebook", "MSI", "MegaBook", "S260" eller noe. Ikke at det er noe å klage over, den er jo enda lekrere helt svart uten "avbrutt" av teite logoer. Men han andre som hadde en S260, han som skrev et lite minireview for noen dager siden hadde en logo nederst på skjermen sin. klarte ikke tyde hva det stod da.Hva skjerm og oppløsning angår synes jeg 1280x800 på 12,1" 16:10 er helt toppers, helt nydelig. Overhode ingen probs med å se tekst på en halvmeter til en meters avstand. Resten av maskinen er som sagt hundre ganger før sinnsyk deilig. Bare jeg får satt i de skruene nå så. Jeg kan ta et par bilder (har faktisk tatt et par alt) men må finne et sted å legge de. ImageShark kanskje. Vil ialleall ikke nøle et sekund med å anbefale alle som skal ha en ultraportabel (eller "lissom-ultraportabel"...) en MSI/Komplett s260. Nei, det er litt rart at det ikke engang var MSI-merke på den, men det ser jeg egentlig bare som en fordel. På maskinen som ble postet i "minireviewet" her tidligere, var det et lite merke, ja. (Men det var igrunn ikke særlig lekkert.) Den er helt plain og lekker. Det eneste merket jeg har på, er Pentium M-klistremerket som følger med bakpå Intel-manualen. Skjermen er bra, men det er alltid tungt å gå over fra den til en 19" CRT. Skjermen på S260en er uhyre skarp, så CRT-skjermen virker som en neddugga suppe i forhold. :/ Jeg fikk løst problemet med å boote Ubuntu Linux-installasjonen, ved å kjøre med noacpi. Jeg er overrasket over den gode kvalitetsfølelsen den gir. Den har et stivt og godt chassis, og små lekre LEDs som indikerer harddiskbruk osv. Jeg har ennå ikke rotet meg til å ta skikkelig bilder, men garanterer at de kommer. Jeg har forresten også fått melding fra Datakjeden om at dekslet til DVD-brenneren min har kommet inn (et det ikke står "DUMMY" på). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123489743 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Beklager å hijacke tråden, men har noen funnet ut hvordan man aktiverer bluetooth på denne maskinen? Har installert IVT drivere og får opp BlueSoleil, men får ikke BT til å funke for alt i verden. Lenke til kommentar
gammern Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Beklager å hijacke tråden, men har noen funnet ut hvordan man aktiverer bluetooth på denne maskinen? Har installert IVT drivere og får opp BlueSoleil, men får ikke BT til å funke for alt i verden. Tror det bare er den amerikanske modellen som har bluetooth. Har vært nevnt på forumet her tidligere. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ei venninne har hatt Compaq maskin. Den var uhorvelig treg til å være så moderne som den var på det tidspunktet. Og den lagde en ufattelig irriterende, høy klikkelyd en gang hvert andre sekund. Typisk ved harddiskfeil på Compaq og HP sine laptoper. Ville tatt ca. 2 minutter i samtale med support for å få fikset det. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Ja, det er sikkert bare på de amerikanske eller asiatiske modellene blåtann er med, teit men. Kjøpte meg uansett en usb blåtann plugg idag, men synes det virker tungvindt å få det opp. Hadde tenkt å prøve å synke med PDA men har ennå ikke fått det til som jeg vil ha det. Er enig i at forskjellen mellom LCDen og en CRT er stor. Når jeg går fra CRTen til LCDen blir jeg jo nærmest blendet. Og omvent er det en stoor nedtur å flytte blikket til 19-tommern etter å ha stirret på LCDen en stund. Fikk mail fra Norek at de sender de 6 skruene og batteriet , får bare håpe det ikke er sendt med postoppkrav (skal seff gå på garantien). Lenke til kommentar
sindrel Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 De europeiske (eller evt. bare norske?) modellene ser ikke ut til å ha BT, selv ikke med B/G-WLANkortet. Nå har jeg også fått en død pixel! Den er grønn, og lar seg ikke massere bort... Den ser ut til å være der konstant, noe som kanskje kan bli et lite irritasjonsmoment etterhvert. Men, håper det ordner seg. Forhåpentligvis dukker ikke flere opp (dersom det blir oppmot 3-4 kan man vel få byttet?). Skjermen er uansett meget bra ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå