Gå til innhold

vurderer å kjøpe billig & god lcd. hvilken?

LupeN-

Anbefalte innlegg

heisann. jeg vurderer å legge vekk den slitne crt skjermen min (siden jeg sitter ofte og lenge på dataen som da resulterer i vondt i hodet / øynene) så lurte derfor på å invistere i en 17" / 19" lcd skjerm.. har ikke noe spesielt budsjett men den må være så billig så mulig.

skjermen skal ha

# dvi ingang(dvi+vga er et pluss, men trengs ikke)

# ikke være sykt tung siden jeg drar på lan ofte

# takle spill og film bra uten etterslep / dårlig grafikk

#skal ikke få vondt i øynene av den. dvs høy hz ?

# må være fin og se på

håper den finnes en god skjerm til en billig penge som oppfyller ønskene mine.

demo varer er også greit :yes:

Lup.

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NEC 1770NX, som etter min mening er blandt de ypperste 17 tommerne på markedet nå, har nådd en pris på 2700 kr.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305705&cks=PRL

Syns du bør vurdere den.

den så jo fin ut den da. men veide ikke den litt mye ? ikke at det har så VELDIG mye og si siden jeg som oftest kjører til lan :p men alikevell. skal i hvertfall vurdere den.

du som sier at jeg burde kjøpe 19", er det ikke bedre å kjøpe en god 17" til en pris en å kjøp en litt dårligere 19" til samme prisen ? har du noen 19" og anbefale ?

Lup

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar

19" blir vel uansett litt stort?

Grunnen til at NEC'en veier litt er fordi den har gode justeringsmuligheter..

Du kan jo finne en skjerm som er av det litt enklere og simplere på det området.

Den ypperste skjermen til LAN må vel sies å være Eizo L550

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122932&cks=PRL

men foten er ganske uprakisk til hjemmebruk, da den omtrent ikke har noen justeringsfunksjoner i det heletatt..

Lenke til kommentar

vet ikke helt jeg, men siden Jihadinmymind sa de var så billige nå så bare lurte jeg ;P

likte best designet på nec'n. er litt skeptiskt på den foten til eizo. noen som har bilder / tester fra den ? uansett. hva er egentlig best av NEC 17" LCD Multisync 1770NX og Eizo 17" LCD FlexScan L550K sånn bilde / grafikk messig ? siden det er jo egentlig pga jeg får fort vondt i hodet, slapp og vondt i øynene når jeg sitter forann skjermen jeg har nå jeg skal bytte. og er det verdt å betale over 500kr ekstra for nec'n ?

Lup

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar

...

Jeg er også på utkikk etter LCD-skjerm. Etter mye søking og snoking, fant jeg frem til noen valg... Det ene var 19" Dell UltraSharp 1905FP og NEC 17" LCD Multisync 1770NX.

Ettersom at jeg ikke er den rette til å si dette, så velger jeg allikevel å si det...

1770NX er definitivt et GODT valg. Les tråden min '19" Dell UltraSharp 1905FP eller 17" NEC 1770NX?' for kommentarer og slikt.

Og jeg må si at om jeg hadde vært en som spiller nokså mye, ville jeg gått for NEC sin 17", som er dessuten _nesten_ 1000kr billigere enn 19" + at den har mange positive ord, både på hw.no og DinSide.no

Du ser nå selv hva du har råd til og hva som frister deg mest...

Håper at dette hjalp deg litt på veien iallefall. ;)

Lenke til kommentar

har sånn delvis bestemt meg for å gå for en 19" siden det finnes mange billige 19" nå for tiden.. fant f.eks denne benq 19" til 2600kr. det er da forferdelig billig for en skjerm med dvi utgang og 12ms. syns den høres grei ut men er litt usikker pga prisen på den. noen som har prøvd den ?

den fikk jo 5stjerner og anbefales av hw.no MEN det er jo en stund siden, den ble Publisert 25. sep. 2004.. vil den da fortsatt holde mål i dag ? med tanke på kvalitet og pris på lignende produkter.

syns NEC 17" LCD Multisync 1770NX ser ganske god ut, den fikk jo litt god kritikk på hw.no visst jeg ikke tar helt feil nå :p

Lenke til kommentar
19" blir vel uansett litt stort?

Grunnen til at NEC'en veier litt er fordi den har gode justeringsmuligheter..

Du kan jo finne en skjerm som er av det litt enklere og simplere på det området.

Den ypperste skjermen til LAN må vel sies å være Eizo L550

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122932&cks=PRL

men foten er ganske uprakisk til hjemmebruk, da den omtrent ikke har noen justeringsfunksjoner i det heletatt..

19" ekke stort hvorfor? jeg har brukt en 19" CRT i noen år og har nå gått over til 19" LCD for jeg syns den 19" CRT skjermen var SÅÅÅÅÅ tung å drasse på lan/tg med! :dribble:

19" = mye større skjerm du kan se på TV/Film (nesten som en TV !)

å det blir jo en TV når man har et TVkort hehe :w00t:

btw: ( Buy The Way): Jeg har BenQ FP937+ (8ms) og er strålendefornøyd ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

takker for alle svarene, valget står nå mellom benq fp937s+ og samsung 913n (se min "duel" her :p) samsungen fikk jeg anbefalt av en jeg kjenner...

har ikke mulighet for å teste skjermen hans siden jeg ble kjent med han via nettet :p hehe =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
913b har DVI, ville gått for den framfor 913n

men BenQ'en overgår begge.

Hvorfor er BenQ skjermen så mye bedre?

Samsung 913B har flere funksjoner.

Er bilde kvaliteten så mye bedre og i såtilfelle har du noen tester å vise til?

Lenke til kommentar

ville gått for benq Fp937 (ikke+), har denne selv og er vanvittig fornøyd med den, har til og med solgt tv'en min fordi jeg ikke trenger den.

den er andbefalt av hardware.no og er etter min mening et fantastisk kjøp, kunne ikke hvert mer fornøyd. fp937+ fikk litt dårligere i hardware.nos test :)

Lenke til kommentar

Jeg er også på jakt etter ny LCD-skjerm.

Har vel egentlig bestemt meg for NEC, mener det er lik kvalitet. Men vet ikke om jeg skal velge 17- eller 19". Er også usikker på om jeg skal velge en NX- eller GX-modell.

Skjermen vil bli brukt til litt forskjellig; fra surfing til raske spill.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...