Gå til innhold

HK med innbygd GPU, hvor bra?

bandit

Anbefalte innlegg

Lurer på å sette sammen en billig nr 2 PC.

I den sammenheng lurer jeg på hvor bra disse innbyge "grafikkortene" er??

Duger de overhodet ikke til spill? Eller kan de fungere nogenlunde med litt eldre spill?? (1-2 år gammle)

Setter pris på alle slags tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha prøvd eit par hovudkort med innebygget skjermkort synest eg det var greit. Ingen ekstrem grafikk og greier, men ok.

Kjem litt an på kva spel det er snakk om og korleis det står i stil med resten av PCen.

Til ein billig-PC ville eg nok heller tatt med eit billig AGP-kort, eventuelt eit på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Jeg vil si nei, men se selv her:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2427

Det koster under 500 for et PCI-e 6200TC 64MB, det duger godt med enorm økning i ytelse i forhold til GMA900. Har et selv på et i915g HK, det skyver på brukbart i feks Halo og BF1942. Bare hold deg unna 6200TC med 16MB, de har visstnok bare 64bit minnebuss i forhold til 128bit på 32 og 64MB modellene. Fra testen ser det helt klart ut som 32MB kortene er best (noe jeg dessverre ikke var klar over når jeg kjøpte :( )

Lenke til kommentar

I manko på noe annet så testet jeg intel extreeme graphisc (det nyeste kortet med nyeste drivere). Greide å kjøre Raven Shield (UT2003 motoren) 800x600 på litt medium og litt high detaljer. Ikke supert akkurat, men holder til man får seg noe bedre.

Lenke til kommentar

Ville ikke satset på innebygget GPU var jeg deg siden

de trekker minne fra ramen...

I så fall må de være eit veldig dyrt hovedkort med bra GPU,

men de finnes desverre ikke i dag...

Kjøp deg eit AGPx8 Geforce MX Serie 64 - 128MB...

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...