Jig Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Skulle oppgradere BIOS på mitt KT7A til versjon 3R, alt gikk bra helt til jeg fulgte anvisningene og plukket ut strømmen/resatte BIOS. Etter dette er det 1. umulig å boote på diskett, står bare 'Starter MS-DOS' og der står det godt... 2. Umulig å starte både Win2000 og XP. Velger en av dem på boot-menyen og trykker , da går maskinen i total heng. BIOS er satt opp med så mye default-innstillinger som mulig, med unntak av CPU-farten som er satt til 1000 Mhz og 'init display first' som er satt til AGP. Noen som har noe tips? Mitt system er bygd opp som følger: ABIT KT7A Athlon 1Ghz 2*256MB Mosel SDRAM ASUS 7100 GeForce2 Tekram DC390U/F SCSI Mvh Kåre Lenke til kommentar
Jig Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Kom plutselig på at det er SCSI-kontrolleren som er grunnen til dette. Plukket den ut og maskinen lot seg starte slik at jeg kunne nedgradere BIOS til en versjon som takler Tekram-kontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå