Gå til innhold

sette sammen .part.rar filer?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå leita i rar -h, men jeg kan ikke finne ut av det. Jeg har en del filer i ei mappe som heter XXXX.partYY.rar hver. Det er akkurat 50 av dem. Det jeg nå lurer på, er hvordan jeg setter dem sammen til éi fil igjen? I tillegg til disse .part.rar filene, fulgte det med ei .sfv-fil som inneholder navnet på alle filene.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

unrar -e *.part001.rar tror jeg skal funke om du skal pakke de ut. Det er mulig de siste versjonene av unrar ikke trenger -e argumentet. I Gnome (Ubuntu only?) er det bare å høyreklikke på *.part001.rar og velge extract here så blir rar-filene pakket ut.

Om du skal slå sammen filene til ei rar fil så har jeg ikke peiling.

Lenke til kommentar
unrar -e *.part001.rar tror jeg skal funke om du skal pakke de ut. Det er mulig de siste versjonene av unrar ikke trenger -e argumentet. I Gnome (Ubuntu only?) er det bare å høyreklikke på *.part001.rar og velge extract here så blir rar-filene pakket ut.

Om du skal slå sammen filene til ei rar fil så har jeg ikke peiling.

Fra unrar sin manual

e      Extract files to current directory.

x      Extract files with full path.

Bruk

unrar x filnavn.rar

(hvis den finnes) eller

unrar x filnavn.partYY.rar

der YY er det minste nummeret, ellers får du bl.a spørsmål om å overskrive hvis det er to filer med samme navn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hva skal man gjøre hvis man får denne feilmeldingen da? "Archive not supported". Det hadde vært trist om jeg måtte dra fram windowsmaskina bare for å få pakket opp noe. :)

Ta en

file fil_du_prøver_å_rare_ut.rar

og sjekk hvilken fil det er du prøver å rare-ut

Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre hvis man får denne feilmeldingen da? "Archive not supported". Det hadde vært trist om jeg måtte dra fram windowsmaskina bare for å få pakket opp noe. :)

Enten så har du da ikke "unrar" pakken inne ellerså må du ta frem et shell..

Lenke til kommentar

henrik@brannigan:~/filmer/film/film$ unrar film.rar

unrar 0.0.1           Copyright (c) 2004 Ben Asselstine

Extracting from /home/henrik/filmer/film/film/film.rar

Extracting  film.avi Failed
1 Failed

Der har vi feilen. den får jeg uansett om jeg velger rar-filen eller noen av "part"-filene.

Endret av henrik^
Lenke til kommentar
henrik@brannigan:~/filmer/film/film$ unrar film.rar

unrar 0.0.1           Copyright (c) 2004 Ben Asselstine

Extracting from /home/henrik/filmer/film/film/film.rar

Extracting  film.avi Failed
1 Failed

Der har vi feilen. den får jeg uansett om jeg velger rar-filen eller noen av "part"-filene.

Har du mulighet for å sjekke integriteten med MD5?

Lenke til kommentar

sfv-fila funker på lik måte som en md5-sum, bare last ned en sfv sjekker.... (ligger sikkert i pakkesystemet til distroen din)...

Personlig har jeg satt run-kommandoen på rar filer i gnome til å være "aterm -e unrar x " - da dukker fila du extracter opp i hjem-mappa di =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...