dabear Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Hei, jeg har nå leita i rar -h, men jeg kan ikke finne ut av det. Jeg har en del filer i ei mappe som heter XXXX.partYY.rar hver. Det er akkurat 50 av dem. Det jeg nå lurer på, er hvordan jeg setter dem sammen til éi fil igjen? I tillegg til disse .part.rar filene, fulgte det med ei .sfv-fil som inneholder navnet på alle filene. Endret 22. juni 2005 av dabear Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Skal du sette den sammen eller få ut innholdet ? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 "rar e eiavfilene.rar" pakker vel ut alle til orginal-innholdet, tror jeg, om det var det du mente. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 unrar -e *.part001.rar tror jeg skal funke om du skal pakke de ut. Det er mulig de siste versjonene av unrar ikke trenger -e argumentet. I Gnome (Ubuntu only?) er det bare å høyreklikke på *.part001.rar og velge extract here så blir rar-filene pakket ut. Om du skal slå sammen filene til ei rar fil så har jeg ikke peiling. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 unrar -e *.part001.rar tror jeg skal funke om du skal pakke de ut. Det er mulig de siste versjonene av unrar ikke trenger -e argumentet. I Gnome (Ubuntu only?) er det bare å høyreklikke på *.part001.rar og velge extract here så blir rar-filene pakket ut. Om du skal slå sammen filene til ei rar fil så har jeg ikke peiling. Fra unrar sin manual e Extract files to current directory. x Extract files with full path. Bruk unrar x filnavn.rar (hvis den finnes) eller unrar x filnavn.partYY.rar der YY er det minste nummeret, ellers får du bl.a spørsmål om å overskrive hvis det er to filer med samme navn. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Jepp, takk. Var bare å ta ei av filene og høyreklikke ->extract på som hr olsen sa Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hva skal man gjøre hvis man får denne feilmeldingen da? "Archive not supported". Det hadde vært trist om jeg måtte dra fram windowsmaskina bare for å få pakket opp noe. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hva skal man gjøre hvis man får denne feilmeldingen da? "Archive not supported". Det hadde vært trist om jeg måtte dra fram windowsmaskina bare for å få pakket opp noe. Ta en file fil_du_prøver_å_rare_ut.rar og sjekk hvilken fil det er du prøver å rare-ut Lenke til kommentar
xeon Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hva skal man gjøre hvis man får denne feilmeldingen da? "Archive not supported". Det hadde vært trist om jeg måtte dra fram windowsmaskina bare for å få pakket opp noe. Enten så har du da ikke "unrar" pakken inne ellerså må du ta frem et shell.. Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 jeg har unrar, OG jeg har testet i et shell. Kan det hende at raren er ødelagt? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hva for en feilmelding får du i konsoll? Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) henrik@brannigan:~/filmer/film/film$ unrar film.rar unrar 0.0.1 Copyright (c) 2004 Ben Asselstine Extracting from /home/henrik/filmer/film/film/film.rar Extracting film.avi Failed 1 Failed Der har vi feilen. den får jeg uansett om jeg velger rar-filen eller noen av "part"-filene. Endret 31. juli 2005 av henrik^ Lenke til kommentar
bluet Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 henrik@brannigan:~/filmer/film/film$ unrar film.rar unrar 0.0.1 Copyright (c) 2004 Ben Asselstine Extracting from /home/henrik/filmer/film/film/film.rar Extracting film.avi Failed 1 Failed Der har vi feilen. den får jeg uansett om jeg velger rar-filen eller noen av "part"-filene. Har du mulighet for å sjekke integriteten med MD5? Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg tviler egentlig, for da må jeg ha den orginale MD5'en, ikkesant? Lenke til kommentar
bluet Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg tviler egentlig, for da må jeg ha den orginale MD5'en, ikkesant? Du må ha MD5-summen av fila du har, og MD5-summen av fila som den du fikk den av har. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 sfv-fila funker på lik måte som en md5-sum, bare last ned en sfv sjekker.... (ligger sikkert i pakkesystemet til distroen din)... Personlig har jeg satt run-kommandoen på rar filer i gnome til å være "aterm -e unrar x " - da dukker fila du extracter opp i hjem-mappa di =) Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Takk for hjelp, jeg får se om jeg får det til å funke når jeg kommer meg til den maskinen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå