rallyeraider Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Kjøpte en ny hdd til en kompis av meg (maxtor diamondmax10 250gb) etter jeg hadde konvertert(ntfs)og formatert hdd. gikk det ca 2 timer så fikk han opp en feilmld. g: corrupt,kan ikke lese disk. Hva skjedde? Dette har skjedde 2 ganger nå. Er disken ødelagt? Disken er ikke blitt 48 timer ennda, er vel mer en god grunn til og få ny av komplett? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 prøvd og starte maskinen på nytt og kjøre check disk på den? Det har funket tilmeg Uansett får du en ny, ja. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Last ned PowerMax og kjør disken gjennom en 90 sec basic test. Feiler den så forsøk en full lavnivåformatering (tar tid). Feiler den igjen i testen etterpå så kjør en full test (tar tid) og noter ned feilnummeret. Gi dette til komplett sammen med RMA-forespørslen og saken er veldig grei http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor....hp?p_faqid=1967 PS; står disken på en RAID-kontroller så sliter PowerMax som regel med å finne den. Jeg har ikke vært borti noen kontroller den takler i alle fall. Flytt den i så fall ovr på en vanlig SATA host kontroller. Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 oki, takker. Men noe jeg lurer på , da disken kom opp som corrupt, så stod den som 2 partisjoner i partition magic . en på 131 og en 101.(rå) det rare er at eg lagte ikke noe partisjon på den disken, den var bare en stor (233gb) disk. Disken virker nå normalt nå, enn så lenge. klikker den igjen så tror jeg at den blir sendt fint tilbake igjen ja. Personlig holder jeg meg til western digital, har aldri hatt noe problemer me dem. Alle snakker jo så fint om maxtor, så måtte prøve en.Men vis det er sånn maxtor diskene er , kjenner jeg en (meg) som alri kommer til og kjøpe noe maxtor Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 131 GB? Kunne høres ut som du har gjort noe som ikke er kompatibelt med 48-bit LBA. http://www.48bitlba.com/index.htm Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 den enne partisjonen var på 131, og den andre 101. blir 232 det. så det er greit nok, bare lure på hvorfor den lagte di 2 partisjonene selv, han brukte den bare som en stor disk da den virket. Ble innviklet dette her . har prøvt noen av programene som dere har funnet nå, og ser ut til og virke som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå