Musty Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) nå må dere bli enige om den heter 386 eller 368.. står begge deler på siden nemlig Ser jo på bildet at den heter 368.. så da er det altså en skriveleif der det står 386 altså... Endret 23. juni 2005 av Musty Lenke til kommentar
Skello Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Synest ein test av MIST, Silenx og Seasonic kunne vært nyttig informasjon. Alle er jo stillgåande strømforsyninger, men kjekt og se om dei yter skikkelig og Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 En sammenlikningstest av flere vifteløse strømforskyninger hadde vært nyttig, spesielt hvordan de oppfører seg ved høye temperaturer. Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Bra at dere har fått en ny testbenk for strømforsyninger. Gleder meg til den første testen. Men jeg la merke til en skriveleif i artikkelen, der det listes opp spesifikasjoner: Variabel motstand (0 ~ 80A avhengig av linje) Motstand er jo for all del Ohm, altså Ω. A er jo Ampere, som da er strøm. V er volt, som da er spenning. Så da lurer jeg på om du mente motstand eller spenning, evt. om det var en typo å plassere den "A"'en der. Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg vil se en tester av OCZ sine "Truepower" psuer, sitter faktisk med en 480watter her Lenke til kommentar
skyline Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Ocz Truepower 480watt, er det en fantasi psu? Ocz har to serier; Modstream og Powerstream. Leveres i 420,450,520 og 600watt. Edit: Ser nå i etterkant at Antec har en Truepower 480watt. Ikke OCZ iallefall. Endret 23. juni 2005 av skyline Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Flotte saker! Mulig jeg er litt sær, men jeg kunne (ved siden av en MIST-test) tenke meg en grundig test av et std. Chieftech PSU av den typen som kommer med kabinettene dems.. Har en 350W hjemme som jeg fikk med et kabinett en gang i tiden, denne har vist svært gode resultater til å være en billig-sak. har kjørt den med følgende (i ett år +): 5xHd, 2xDvd, Xp2500(barton), radeon 9700xt samt 8X80mm papst.. Kunne tenke meg å se om jeg bare har vært heldig, eller om det er fakta at disse leverer såpass Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Må ta med en test av Tagan 480W, og gjerne noen av de spreke Enermax'ene også. Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 hvem model ifra q-tec er det rapportert mest feil med? test den! bruk stoppeklokke, og ta tiden på hvor lang tid det tar før den tar kvelden "die q-tec! die!" og som sagt...fyr på den MIST'n en tur visst dere har muligheten, til å teste den "forige" MIST'n. den med 550W, gjør det! har den selv, og har veldig lyst til å se hva den kan yte(mye).... om ikke annet kunne dere kanskje fått låne min Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Flotte saker! Mulig jeg er litt sær, men jeg kunne (ved siden av en MIST-test) tenke meg en grundig test av et std. Chieftech PSU av den typen som kommer med kabinettene dems.. Har en 350W hjemme som jeg fikk med et kabinett en gang i tiden, denne har vist svært gode resultater til å være en billig-sak. har kjørt den med følgende (i ett år +): 5xHd, 2xDvd, Xp2500(barton), radeon 9700xt samt 8X80mm papst.. Kunne tenke meg å se om jeg bare har vært heldig, eller om det er fakta at disse leverer såpass Tidligere leverte FPS PSU-ene til Cheiftec, og det var veldig gode strømforsyninger. Usikker på hva de leveres med nå om dagen. Editert noen leifer i selve artikkelen, takk Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kan dere teste Tagan 480W og forskjellige Q-tec modeller? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Dette er virkelig bra. Når alle andre ønsker seg produkter testet, så er mitt sterkeste ønske akkurat nå en liten test og grundig måling av: Sunnytec strømforsyning, 400W, ATX12V/P4 295,00 NOK @ Microplex Direktelink: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ATX400P4 Et emne for ulike modingsprosjekter? Mange har ofte "brukt" Q-TEC og lignendes tidligere... http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Jeg skal få lagt ut noen kjappe resultater av MIST strømforsyningen om dette er interesant. Den gjør det nemlig meget bra Det hadde vært helt supert Håper også på test av denne i nærmeste framtid. Har fått masse skryt i andre tester Overvolt pots for +12, +5 og +3,3Volt Reviews: http://www.elvt.de/press.htm For å oversette: http://babelfish.altavista.com/ Endret 23. juni 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Da er det bare å gratulere! Så håper vi at den benken blir brukt flittig fremover, så vi får masse bra enkelttester og 'roundups'. Lenke til kommentar
px Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kan dere teste Tagan 480W please? Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Kan dere teste Tagan 480W please? Ja! Det hadde vært nice å se hvordan Tagan 480 gjør det.. Har en sånn stående å gå her Endret 23. juni 2005 av Pedro80 Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Hurra!! Denne har nok flere enn meg ventet på Men hvorfor står det ingenting om at dere skal teste trømforsyningenes virkningsgrad? Dette er etter min mening meget interessant, med tanke på varmeutvikling og støy... Det er klart at en PSU som bruker 40% av effekten den trekker til å lage varme, trenger kraftigere kjøling enn en som kun bruker 20%... Dette er jo det Microplex skryter av at MIST'en er så god på (se her), og det hadde vært fint å få bekreftet/avkreftet dette av et nøytralt nettsted som Overklokking.no... Edit: Virkningsgrad het det... Endret 23. juni 2005 av Turbel Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Kan dere teste Tagan 480W please? Ja! Det hadde vært nice å se hvordan Tagan 480 gjør det.. Har en sånn stående å gå her Har ingen 480W på tapeten, men en 580W burde la seg gjøre Edit: Elan Vital PSU-en er visst på vei. Usikker på når jeg har den i hus. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Gratulerer med nyanskaffelsen Støy kan dessverre ikke måles på testbenken, da benken har massive vifter som overdøver strømforsyningene. En strømforsyning kan derimot ikke testes på en testbenk alene, den må testes i en normal maskin også. Derfor blir strømforsyningen montert og testet i tre dager med en vanlig testmaskin. Dette gir oss således anledningen til å teste mulige ekstrafunksjoner, samtidig som at vi får et godt inntrykk av både støynivå, varmeutvikling og design, i et miljø hvor strømforsyningen vanligvis er plassert. Viftene reguleres ofte etter effektforbruket så det hadde vært fint om dere kunne målt støynivået under testinga i testbenken. Kanskje dere kan bygge et lyddempet kammer for lydmålinger og putte PSU'en inn i under testinga? Det skal ikke mer til enn en boks i finerplater stappet med lydisolasjon og en lydfelle der lufta går inn og ut. Håper dere også kan bruke mikrofon og ta opp et lite lydklipp for da får man et bedre inntrykk av lyden. (fordeling av frekvenser osv) PS. Tester dere også antall watt på 230V-siden også? Så man kan få oversikt over virkningsgraden og varmeutviklingen i selve strømforsyninga. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Jou.... det var et fint apparat. Men så kommer det an på kvalifikasjonene på testeren... Journalisten, selgeren og teknikeren bruker å få forskjellige resultat. Å finne hva strømforsyningen trekker er så enkelt som å måle ampere og spenning ved stikkontakten .... Edit: Beklager Siemen1 så ikke PS-en din i farten... Endret 23. juni 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå