Kasei Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Forsøker å få opp en Draytek Vigor 2600G mot NextGenTel, men får den ikke til å koble opp linjen. Bruker følgende innstillinger: - VPI: 1 - VCI: 32 - Encapsuling Type: VC MUX - Protocol: PPPoA - Modulation: Multimode / G.DMT - UserName/Password: fra nextgentel (P + kundenr. -10000) I System Status på ruteren viser den "PPP Start (PPPoA)", før den rundt ett minutt senere timer ut med "PPP Closed: LCP Time-out (PPPoA)". Har fått bekreftet av NGT at brukernavn og passord jeg bruker er riktig, men ikke søren om jeg klarer å dra ut av de hva som er riktige VPI/VCI innstillinger. I følge guiden som følger med ruteren er riktige verdier for NGT 1/35 og i følge bg-consult support er 1/32 riktig. Jeg har forsøkt alle disse, samt 15/16, 1/33, 8/35, 0/100, 0/16, som er verdier jeg fant fra telnet mot Thomson Speedtouch ruteren til NGT. I System Status på ruteren ser jeg at den har kontakt med linjen ut, og viser bl.a. up/down speed verdier, den klarer bare ikke å logge på linjen for å få ip-adresse osv. Pga dette mistenker jeg fortsatt brukernavn/passord som synderen, men har nå fått bekreftet to ganger fra NGT at det er riktig så jeg vet da søren.. Noen som har en ide om hva som kan være galt og hva jeg kan forsøke videre? Er det noen andre som har koblet denne eller andre tredjepartsrutere mot NextGenTel og kan si hvilke innstillinger du brukte? Endret 22. juni 2005 av Nirgal Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Noen som har en ide om hva som kan være galt og hva jeg kan forsøke videre? Nyeste firmware til Draytek-en? www.draytek.no Lenke til kommentar
Kasei Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Ja, har nyeste versjon: 2.5.6 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Ja, har nyeste versjon: 2.5.6 Har ikke disse en autoconfig som skal selv finne rett VPI/VCI o.l? Har du prøvd denne? Lenke til kommentar
Kasei Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Har ikke disse en autoconfig som skal selv finne rett VPI/VCI o.l? Har du prøvd denne? Jepp, den står og søker i det uendelige uten å finne noe. Litt rart det også syns jeg.. Lenke til kommentar
Hakon_H Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Multi-PVC channel: Channel 1 VPI: 1 VCI: 32 Encapsulating Type: VC MUX Protocol: PPPoA Modulation: G.DMT ISP Name: Nextgentel Username: P57000 (da er ditt brukernavn i brevet fra nextgentel 67000 !!!) Password: 12345678 PPP Authentication: PAP or CHAP Always On: sett en hake i denne ruten Fixed IP: NO (Dynamic IP) Er du sikker på du har riktig firmware (Annex-B stander) du finner den her lykke til.... PS når jeg brukte autodetect søkte den sikkert i 10 - 15 min Endret 22. juni 2005 av Hakon_H Lenke til kommentar
Kasei Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Multi-PVC channel: Channel 1VPI: 1 VCI: 32 Encapsulating Type: VC MUX Protocol: PPPoA Modulation: G.DMT ISP Name: Nextgentel Username: P57000 (da er ditt brukernavn i brevet fra nextgentel 67000 !!!) Password: 12345678 PPP Authentication: PAP or CHAP Always On: sett en hake i denne ruten Fixed IP: NO (Dynamic IP) Er du sikker på du har riktig firmware (Annex-B stander) du finner den her lykke til.... PS når jeg brukte autodetect søkte den sikkert i 10 - 15 min Merkelig, jeg bruker nøyaktig samme innstillinger som deg, og får ikke opp linjen. Jeg har også forsøkt autodetect i 45 minutter på det lengste, uten at den har funnet noe. Har riktig firmware versjon med Annex-B, la til og med inn FW på nytt uten effekt). Under ADSL Status (se vedl. bilde) vises verdier som, etter hva jeg forstår, betyr at den har kontakt med linjen og får tildelt up/down speed. Under WAN Status viser den bare Message [starting PPP], som timer ut etter en stund med Message [PPP Shutdown]. Det virker som om ruteren ser linjen men klarer ikke å logge på. I Telnet loggen vises: PPP Start (PPPoA) PPP Closed: LCP Time-out (PPPoA) (og om igjen osv...) Begynner å lure på om det kan være noe feil med ruteren rett og slett? Lenke til kommentar
Hakon_H Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Sorry...Har vart på ferie i 2 uker, derfor det trege svaret. Har du kanskje fått ruteren til å virke nå? Hvis ikke...lurer jeg på om det kan ha noe med DNS serverene å gjøre. Har du gjort noen egne instillinger der?? Lenke til kommentar
Kasei Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Heisann, og takk for at du hjelper til! Jeg har ikke fått den opp enda nei. DNS innstillingene har jeg ikke rørt. Jeg er litt usikker på hvort disse DNS adressene kommer fra. Jeg har en intern DNS på innsiden av ruteren, men den bruker ingen av disse adressene, og ruteren skal uansett ikke snakke med denne da den får DNS fra utsiden. I følge en logg jeg fant på nett skal loggen se slik ut: PoE=> Protocol:LCP(c021) ConfReq Identifier:0x00 MRU:1500 ## PoE=> Protocol:LCP(c021) ConfReq Identifier:0x39 Authentication Type:CHAP Mens min logg viser: PoE=> Protocol:LCP(c021) ConfReq Identifier:0x00 MRU:1500 ## PoE=> Protocol:LCP(c021) ConfReq Identifier:0x01 MRU:1500 ## PoE=> Protocol:LCP(c021) ConfReq Identifier:0x02 MRU:1500 ## ..osv... PoE=> Protocol:LCP(c021) ConfReq Identifier:0x10 MRU:1500 ## Lenke til kommentar
Hakon_H Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 du har selvfølgelig haket av på PPPoE/PPPoA = enable !! mine DNS servere er: Primary DNS 217.13.4.24 Secondary DNS 217.13.7.140 se om det kanskje er mulig å legge det inn manuelt under "LAN TCP/IP and DHCP Setup". Har du flere DHCP server som kjører f.eks en annen ruter må de skrues av. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvilket modem fikk du orginalt fra NGT? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) er det ikke sånn at du må kjøre pass-through mode på routeren du fikk fra nextgentel? sånn: linje-->ngt-ruter i passthrough-->draytek i ditt tilfelle-->switch/hub/pc/whatever Endret 9. juli 2005 av BKB Lenke til kommentar
Hakon_H Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det er ikke nødvendig å bruke ngt sin ruter vist du har en Draytek 2500 eller 2600 Lenke til kommentar
Maen me ljåen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Encapsulation skal stå til 1483 Bridged IP LLC. Prøv en av disse på VPI/VCI, det er sannsynligvis den øverste.... VPI : 8 VCI : 35 VPI : 0 VCI : 100 Hvis ingen av disse virker kontakt NextGenTel for info Så du hadde prøvd dette ja... hehe... Trenger også VPI/VCI til catch.... Fikk beskjed sist om at dette kjente de ikke til.... får ringa å kjefta på de i mårå... Sjekk for øvrig denne hvis du ikke allerede har gjort det: http://www.bgc.no/manuals/DrayTek/Draytek%...erien%20web.pdf Endret 13. juli 2005 av Maen me ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå