Errae Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Heisann! Jeg bruker Visual Basic .net og ønsker å lage et program som kan ta inn informasjon fra en RSS liste. Denne er uten struktur. Planen er at programmet skal oppdatere denne listen på pc'en hver gang den kobler seg til internet, eller at jeg trykker på en Reload-funksjon. Er dette mulig? Bare å spørre viss det er noe uklart spm mitt... Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg er kanskje ganske teit, men RSS er bare et uttrykk jeg har sett, hva er RSS? Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Vil du vise dataen på noen måte? På hvilken måte? Eller bare åpne filen? Dim Buff As String, Tekst As String Open "C:\testfil.txt" For Input As #1 Do Until EOF(1) ' EOF er TRUE når VB har nådd enden av fila Line Input #1, Buff Tekst = Tekst & Buff & vbNewLine Loop Close #1 MsgBox Tekst Edit: Dette som er RSS? Endret 22. juni 2005 av Jonas Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 RSS er XML data. enkleste måten å lese og parse XML data på er ved å bruke MSXML komponenten. Legg til msxml (siste versjon er 4 tror jeg) som referanse i VB. Resten er veldig godt dokumentert med eksempler på MSDN Good luck Til GeirGrusom: RSS f.eks. som nyhetsfeed på VG Lenke til kommentar
Errae Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Tusen takk for tipset! Skal forske litt på dette i kveld (= Jeg kommer til å spørre hvis jeg lurer på noe, men jeg har siste versjon av MSDN. Tar 1,7gb så det må stå noe fornuftig der ;D Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Tusen takk for tipset! Skal forske litt på dette i kveld (= Jeg kommer til å spørre hvis jeg lurer på noe, men jeg har siste versjon av MSDN. Tar 1,7gb så det må stå noe fornuftig der ;D Du må gjerne spørre, og jeg skal prøve å hjelpe hvis jeg kan. Dessverre er keg sjelden innom her lengre da det er mye mer aktivitet på vbforums.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå