Gå til innhold

Slutt med dama - hva nå?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaha, han er i nød. Han har selv valgt det. Deal with it!

Edit: For min del virker det som om han kun er ute etter oppmerksomhet og medfølelse.

Min medfølelse går til eksen hans.

Hmm, ser at du aldri har vært i en liknende situasjon... jeg slo opp med kjæresten min etter nesten 3 år sammen, dette var ifjor sommer. Vi hadde begge gått på universitet en stund og rett og slett forandret oss begge to, og ting fungerte aldeles ikke som de skulle.

Problemet var at hun (som mange andre jenter jeg har møtt) aldeles ikke ville innse dette. Uten at jeg skal påstå at dette gjelder alle jenter, så gjelder det hvertfall mange, har de møtt noen som ting går bra med, tar de for gitt at det kommer til å gå bra i alle år, og det skal mye til for å forandre det synspunktet.

Poenget mitt er, at selv om jeg slo opp med henne, var jeg fortsatt rimelig deppa en stund! Selv om det var mitt valg å slå opp med henne, var det ikke mitt valg at vi skulle slutte å elske hverandre, og jeg savner enda forholdet vårt sånn som det var.

So, wh1te, you have my sympathy!

P.S. (Forresten helt enig i et par av rådene her, begynn å tren, bli sprek og føl deg sunn, hjelper utrolig mye på selvtilliten. Og er selvtilliten i orden følger damene etter!)

P.P.S. (For selvtillitens skyld, ikke hold igjen om du møter ei dame... følte meg rimelig langt nede når hun en dag bestemte seg for å fortelle om alt mulig rart hun hadde gjort i fylla, og jeg hadde holdt meg på matta fordi jeg trodde jeg kanskje hadde valgt feil når jeg slo opp med henne... just move on!)

Lenke til kommentar

Skjønner situasjonen din white. Ting er ofte mer komplisert ende er ut til. Du har tatt et valg som er best på sikt... Og måten du løste det på fører til mye smerte, det ligger jo i luften mye ekkelt, ikke bare at en av dere kommer til å såre den andre, men også tanken på at det en dag vil skje er destruktiv. Virker sikkert lindrende å ha kontakt med henne og passe på. men det er bare en måte å utsette problemene på. De kommer det er bare å innse det! Selv er du sikkert redd for å møte en annen for å såre henne. Men du kan bare ikke tenke sånn. Er det slutt så er det slutt! Og venner i en slik situasjon høres flott ut og mindre brutalt osv osv. Men det funker ikke i det lange løp! Tro meg det går så til helvette og gjør det værre. Du må rive plasteret fort av og ikke dra det sakte og forsiktg av.

MEn å komme med tips og rråd er umulig da en hver situasjon er så komplekt og individuell. Men det jeg ville gjort ideelt sett om jeg var i en lignende sitasjon(hadde ikke klart det). Ville brutt all kontakt med henne. Ikke msn eller noe. Ville latt meg selv forfalle litt, bare gjøre ting jeg liker å gjøre feste og drikke og være litt "gal". Hatt det drit kult driti i rykte og tatt ting veldig lite høytidelig.

Men som sagt ta tiden til hjelp og ikke tenk men gjør! Og det som har skjedd har skjedd! Er ikke værre en timon og pumbas filosofi

Lenke til kommentar

Hehe. Nå er jeg spent på svar fra T-Solberg ;)

Menneh.. Det er selvfølgelig trist om man slår opp pga man har vokst fra hverandre - og jeg kan også forstå at det er trist for Wh1te. Forskjellen er likevel at han har tatt et valg (slik jeg har forstått det) på grunnlag av at de kommer til å være så lenge fra hverandre, og ikke fordi de har vokst fra hverandre. Tydeligvis betyr hun ikke nok for han.

Jeje. Jeg skulle ikke skrive mer om dette, men jeg måtte bare :p Jeg flytter selv fra byen jeg har vokst opp i, og etterlater både venner og familie her. Det er mitt valg. Jeg oppretter ikke en tråd "Åh, nei, jeg må flytte fra familie og venner fordi jeg vil være med kjæresten min".

Lenke til kommentar

Darkness jeg forstår hva du mener. Men alle valg er ikke like lette.

Hvis en terrorist har begge dine søsken og du får 30 sek på deg til å velge hvem av de du kan redde. Det er et valg du har tatt og ingen kan klandre deg for det men du vil ha det helt jævelig for det. Selvfølgelig går det ikke å sammenligne med dette eks. Men setter det såpass på spissen for å illustrere hvor komplekse og vanskelige valg faktisk kan være

Lenke til kommentar

Edit: For min del virker det som om han kun er ute etter oppmerksomhet og medfølelse.

Hmm, ser at du aldri har vært i en liknende situasjon...

*klippe*

Selvfølgelig har jeg vært i en lignende situasjon. Det finnes nemlig ikke BARE drittunger uten livserfaring på dette forumet.

Jeg var sammen med ei dame i seks år (Ja visst, seks år, tenk det!) og gjorde det slutt. Jeg felte faktisk aldri en tåre over henne. Det var jo mitt valg. Jeg valgte å gjøre det slutt.

Jeg skal innrømme at det føltes litt ensomt et par ukers tid, men det forandret seg raskt. Jeg gadd ikke dvele ved valget mitt, ei heller få mental forstoppelse fordi jeg feks. oppretter medlidenhetstråder for å høre "stakkars deg, har du dumpa dama di du da?"

Ærlig talt, det er ikke synd på White. Det er synd på dama hans fordi han er for egoistisk til å involvere henne i livet sitt.

Lenke til kommentar

T-solberg jeg er enig med deg på en måte.. Når man er sammen med noen er det fordi man elsker den andre og ikke lar noe komme mellom for å ødelegge. Hvertfall etter en stund. Og la avstander ødelegge noe som faktisk er flott er dumt! For det kommer en tid. Og det er ikke sikkert det er så ille som man skal tro! Man har ferier og transport midler og blander man dette med ekte kjærlighet og tillitt så vil det funke flott! Og den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, men så var det det om det du venter på er noe godt da?

Lenke til kommentar

T-Solberg: Beklager altså, men jeg tror ikke du har helt fått med deg hva vi snakker om her. De har begge gjort det slutt på grunn av en livssituasjon som gjør det vanskelig for dem begge å holde sammen. Got it? Om ingen av dem skulle bort, hadde de sikkert holdt sammen.

Du snakker jo som om wh1te har vært en drittsekk og dumpa dama si tvert for så å høste medlidenhet. Hvilket er en forvrengning av sannheten.

Lenke til kommentar

Mulig de har tatt valget "sammen". De måtte jo ta et valg når White valgte å dra til utlandet for å studere. Han fremprovoserte en situasjon som både han og dama måtte ta stilling til. Altså valgte han egentlig utfallet lenge før hun fikk sjansen til å "velge".

Jeg forandrer ikke mening i denne saken.

Edit: selvfølgelig skjønner jeg hva tråden dreier seg om. Jeg uttaler meg da ikke om noe jeg ikke har satt meg inn i.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Argh, nå skrev jeg mye som plutselig forsvant...

Uansett, tingen er at fremtiden vår ser ulik ut og det er lite vi kan gjøre med det. Jeg må i militæret og hun "sitter ikke hjemme her og råtner mens hun venter på meg" og flytter for å studere noe som jeg selvsagt forstår.

T-Solberg: Hvordan kan du si at du har vært i samme situasjon når dama du dumpet etter 6 år tydeligvis ikke betydde mer for deg enn at du "var litt ensom i noen uker". Eller kanskje du er så bad ass at du kan slå følelsene dine av og på?

Jeg startet denne tråden fordi jeg aldri har vært i en slik situasjon før. Jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal takle det, men heldigvis finnes det grepa folk her som har gitt meg gode tips uten å gulpe opp svada som ingen har nytte av. Det finnes mange tråder her hvor jeg selv kunne gått inn og flamet trådstarter, men faktisk så brukes ikke dette forumet slik.

Går helt fint at dere sier det dere mener, men noe av det er temmelig usaklig i alle fall for min del. Startet ikke en whine-tråd fordi "jeg hadde dumpet dama og ville ha oppmerksomhet og medlidenhet". Det står faktisk i første post det jeg var ute etter.

Lenke til kommentar
T-Solberg: Hvordan kan du si at du har vært i samme situasjon når dama du dumpet etter 6 år tydeligvis ikke betydde mer for deg enn at du "var litt ensom i noen uker". Eller kanskje du er så bad ass at du kan slå følelsene dine av og på?

Jeg har vært i samme situasjon, men har ingen behov for å beskrive hele greia. Bare ta mitt ord for det. Jeg har da annet å bruke tida på enn å skrive i timesvis bare så folk skal tro meg.

Og ja, jeg er en skikkelig bad ass mother*ucker med en emosjonell av/på knapp. Bare spør dama mi. /Ironi for de som ikke skjønte det.

Beklager hvis du føler deg flamet, men jeg synes bare det var en teit problemstilling. Grunnen til det har jeg sagt før, så jeg skal ikke gjenta meg selv.

Lenke til kommentar

Hmm, ser at du aldri har vært i en liknende situasjon...

*klippe*

Selvfølgelig har jeg vært i en lignende situasjon. Det finnes nemlig ikke BARE drittunger uten livserfaring på dette forumet.

Jeg var sammen med ei dame i seks år (Ja visst, seks år, tenk det!) og gjorde det slutt. Jeg felte faktisk aldri en tåre over henne. [...]

Du felte aldri en tåre? Etter 6 år? Ja da trekker jeg den konklusjonen at du ikke elsket henne lenger.

Vet ikke om dette mener noe for deg; det går jo ann å elske noen, men samtidig innse at forholdet ikke fungerer. Kan ikke basere alt på kjærligheten, må ta stilling til realitetene i tillegg...

Ellers vil jeg si meg enig med Bogan, kutt kontakten, hvertfall for en stund. Jeg hadde kontakt med min ex en god del måneder og jeg klarte virkelig ikke å få orden på livet, hadde lett for å bli deppa når jeg ble full osv osv, men etter vi ble enige (eller rettere sagt, etter at jeg forklarte for henne) at vi måtte slutte å chatte hver bidige dag, gikk det hele mye greiere. Stod på mine egne ben og generellt følte at det var ganske ålræit å være singel :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...